Relalalaxa

Flakmonkey
Relalalaxa

Det låter ju inte som att det skulle vara särskilt svårt att slappna av och bara ta det lugnt, men förvånansvärt många personer tycks ha svårt för det. Synd om dem tycker jag för det är faktiskt rätt njutbart att inte göra någonting och känna att det är helt okej. Som allting annat är det ju ingenting som ska göras i överflöd för då missar man ju hela livet men ibland är det inte bara skönt utan även nödvändigt. Helger i allmänhet är utmärkta tillfällen att slappa och söndagar i synnerhet är ju den bästa slappardagen alla kategorier. Det finns ju inte så mycket att göra på söndagar än att bara slappna av och inte göra något av "nytta". Ofta är man ju redan seg efter lördagens aktiviteter och eftersom det är måndag och arbete/skola dagen efter (iaf för mig) så är det ju bara positivt att ta det lite lugnt.

Vad man gör när man slappar är självklart individuellt. Själv så brukar det bli många timmar spenderade i TV-soffan tittandes på i första hand sport men om det inte finns att tillgå så går det lika bra med repriser av både bra och dåliga serier eller amerikanska såkallade familjefilmer. Spelande är givetvis också en stor del i mitt slappande men av någon anledning så har blivit allt mindre av den biten på senare tid. Vet inte vad det är för jag kan verkligen inte klaga på att det inte finns saker att spela för jag har en gigantisk backlogg som bara växer för varje månad som går, men ändå så slår ja ginet igång någon av maskinerna för att spela utan ligger hellre passivt och tittar på TV. Riktigt trist och även om jag skulle kunna tvinga mig att göra det så skulle det ju gå emot själva kärnan i slappandet att tvinga sig själv att göra något man inte direkt känner för.

Hur som helst så kan jag lätt spendera en hel dag bara liggandes där i soffan samtidigt som jag ser på TV, surfar, chattar och bara är. Riktigt skönt är det faktiskt, men visst kan det smyga in tankar om att jag bara slösar bort tid som jag skulle kunna lägga på något mer vettigt. Jag skulle ju kunna jobba, umgås med vänner, träna, lär mig spela gitarr eller vad som helst egentligen och jag antar att det är såna tankar som många har svårt att slå bort när de har svårt att relalalaxa som Just D så fint uttryckte det. Men jag tror faktiskt att man på det stora hela får ett betydligt bättre liv om man lär sig att slappna av och släppa alla måsten istället för att lära sig att spela ett nytt instrument. Självklart kan det vara kul att spela ett instrument, men kan man inte stanna upp och bara njuta av livet och bara vara så tror jag att man i slutändan kommer ångra sig trots att man är ett enmanssymfoniorkester...

PS. Med tanke på texten jag precis skrivit så är det lite kul att jag just nu sitter och väntar på tunnelbanan som ska ta mig till norrort och att jag under resans gång ska passa på att jobba litegranna... det var ju det här med balans i livet DS.

#blogg

Medlem
Konsten att relalalaxa

Känner igen mig precis i den situationen... Något jag har börjat med på siståne är morgongymnastik, situps o armhävningar innan frukosten, får en att vakna till lite och spendera tiden på bättre saker

Vad hände med dina inlägg om olika maträtter?

Flakmonkey

Tänkt börja med lite i den stilen jag också... har även planer på att gå upp en timme tidigare på morgonen så att jag kan ta en längre morgonpromenad till jobbet, men får se om självdisciplinen räcker för den biten ^^

Maträtterna ska komma åter jag lovar. Jag lagar fortfarande någon rätt i veckan som är lite utanför mina vanliga ramar, men gäller bara att ta sig tid till att skriva om det. Men det kommer iaf, visste ju inte att någon uppskattade det tbh

1
Skriv svar