Rykte: Lost and Damned i augusti till PS3?

Robot
Medlem
Rykte: Lost and Damned i augusti till PS3?

Skadar ju inte om Rockstar kunde få in lite extra pengar genom att släppa det till PS3.

Inaktiv
Medlem

Trevligt om det är sant, kunde väl iof inte tro att 360:n skulle ha ensam rätt i all evighet (även om det var en rejäl summa de fick av MS).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

varför inte pc?

Inaktiv

Hm, vet inte om jag ska tro på det här ryktet. Är nog mer troligt att PC får den, det är ju Microsoft ändå.

I alla fall så tycker jag inte expansionen tillförde så mycket, förutom musiken.

Medlem

hoppas att det är sant.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Roligt för ps3-ägare om det är sant :). Berör ju inte mig så mycket i nuläget.

Medlem

Har väldigt svårt att tro på detta.

Medlem

Har verkligen väntat på dom här nyheterna, när jag köper spel idag förväntar jag mig förmåner, uppdateringar och expansioner som jag kommer åt lättare och snabbare om jag är legitim köpare, vart därför lite less när jag inte fick spela lost and damned till PC när jag köpt spelet. Extra sugen var jag eftersom jag är stort fan till tv serien Sons of Anarchy ifrån vilken utvecklarna med största sannolikhet tagit en hel del inspiration. Gievf lost and damned till pc plox.

Jag har ju PS3 men det skulle ju vara ytterst trist att få köpa spelet 2 gånger, en till pc och en till ps3 för att kunna spela lost and damned utifall det kommer till ps3 och inte pc.. Nåja. Väntar och håller tummarna.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det är kanske en marknadsföring trick. Först släppts det på konsol sedan kommer det till pc efter lång tid. De gör säkert mycket vinst på det viset.

Medlem

Tidningar gör allt för att sälja mer.

Medlem

Om det kommer så vet jag inte om man köper det. Men just nu finns det så sjukt mycket spel som släpps till PS3 framöver och att tiden nog inte finns för denna DLC.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Man betalar inte så mycket för 6 månaders exklusivitet. Jag tror det är falskt.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Man betalar inte så mycket för 6 månaders exklusivitet. Jag tror det är falskt.

6 månader + ingen som helst information att det kommer komma på nån annan platform efter en viss tid är nog värd mer än ett helt år.
Sen har det gjorts innan, halo tex.
dock så gick bungie ut med att det bara var tids exklusivt även om alla MS uttalanden samt reklam sa exklusivt och bara på xbox.
så det är inte alls otroligt.

sen pengar har ju att göra med vad dom 2 företagen kommer överrens om, R* som antagligen inte ville ha det exklusivt kan ju begära vilket pris dom vill, och MS som har pengar är säkert redo att betala för det med även om det inte låter som det är värt det.

Medlem

Skrev inte Rockstar kontrakt med Microsoft om att Rockstar skulle göra två 360 exklusiva dlc:s för några miljoner dollar?

Inaktiv

Haha rykten. Dom har väl inge annat att skriva om. Microsoft och Rockstar har gjort ett avtal på två DLC?

Aja det är väl bara bra om Ps3 också får DLC men som sagt " rykten ".

Medlem

Kan nog mycket väl vara sant inte för att jag bryr mig så hemskt mycket då det kommer så mycket annat intressant till PS3 i år.
Är ju inte första gången det bara är tidsexklusivt många har kommit nåt halvår/år efter. Visst det kan ju likvärt vara försäljning trick för att kunna sälja spel till ny pris igen på ett nytt format. Jag menar bara att få tids exklusivitet på DLC på ett topp spel kan nog springa iväg hur mycket som helst i kostnad då det annars blir en enorm förslust för urvecklarna...

ptr
Medlem
Skrivet av redmac:

Om det kommer så vet jag inte om man köper det. Men just nu finns det så sjukt mycket spel som släpps till PS3 framöver och att tiden nog inte finns för denna DLC.

tar inte för många timmar att klara, men det är brutalt roligt så lite tid borde folk faktiskt ha

Avstängd

Hoppas!!!!!!!!!

Medlem

Detta vore perfa för mig. Äger sen tidigare ps3 versionen, men varit så sugen på dlcn så jag nästan köpt spelet igen till 360n.

Medlem

Låter rätt otroligt att MS betalade, vad var det... 50 000 000 dollar för en tidsexklusivitet.

Inaktiv
Skrivet av The Vulture:

Låter rätt otroligt att MS betalade, vad var det... 50 000 000 dollar för en tidsexklusivitet.

Hur mycket gick dom i plus tro? All reklam och det har ju sålt över miljonen?

Medlem

har med lång baserad vinst, då satsar dom på små grejer lägger en massa pengar för att förhoppninvis får nåt tillbaka senare.
ps3 gör lite samma genom att sälja en proukt med dyra komponenter som dom går minus på. allt för att vinna över trogna användare.

vinnaren är wii.

ptr
Medlem
Skrivet av TruB:

har med lång baserad vinst, då satsar dom på små grejer lägger en massa pengar för att förhoppninvis får nåt tillbaka senare.
ps3 gör lite samma genom att sälja en proukt med dyra komponenter som dom går minus på. allt för att vinna över trogna användare.

vinnaren är wii.

och förlorarna är alla som köpt ett Wii

Medlem

GTA IV var inte direkt någonting att hurra över så det spelar mindre roll om expansionen släpps till PS3 eller ej.

Medlem
Skrivet av The Vulture:

Låter rätt otroligt att MS betalade, vad var det... 50 000 000 dollar för en tidsexklusivitet.

Med tanke på den enorma försäljningen som DLC:n gav så skulle en sådan satsning fortfarande ha varit lönsam. Vi talar GTA här, vill man ha en tidsexklusivitet så handlar det inte om småsummor.

Inaktiv

Är inte 50 miljoner lite väl mycket för enbart tidsexklusivitet? Inte för att det gör mig något om det kommer till PS3 eller PC också. Men ändå.

Medlem
Skrivet av Sparable:

NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICE! som Brucie Kibbutz skulle sagt

ICE COLD BABY!

Medlem

Lär inte hända. Om PS3 får något DLC så kommer det inte vara lost and damned i alla fall, kanske kommer att komma ett nytt dlc avsnitt men det tvivlar jag på... MS har lagt för mycket pengar i det.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

1
Skriv svar