Utomjordingar. Sant eller falskt?

Medlem
Utomjordingar. Sant eller falskt?

Man har ju sett många bilder och filmklippt från många olika tv-program där de visar bilder på ufos som flyger över himlen. Frågan är bara om det är på riktigt eller om det är fake? Vissa säger att det FINNS fler livs-arter ute i rymden, och vissa vägrar att tro det. Själv tror jag nog också att det finns mer liv i rymden. Vad tror ni?

Diskutera!

Medlem

Jag tror att det finns liv i rymden.

Jag tror inte på de filmer och "bevis" över utomjordingar här på jorden. Det finns alltid en naturlig förklaring på sådana saker. Att folk ser saker är för att de vill göra det.

Inaktiv

Tro fan att det finns liv i rymden, om inte vårt solsystem så helt säkert i något annat. Lite naivt att tro att vi är den enda planeten i hela universum som har liv.

Medlem

det är nästan omöjligt liten risk att vi skulle vara ensamma i hela UNIVERSUM, kanske i den här spiralarmen som vi bor i men inte hela universum.

och om att folk ser UFO:n och sånt, vi kan nog säga så här: på medeltiden skulle nog folk ha trott att de var gud som gjort det eller att domedagen var nära. Sammanfattning alltså: "mode"


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Det finns en kanin på pluto och en bäver på mars...

Finns väl is på mars, så det kan finnas bakterier där.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Det finns en kanin på pluto och en bäver på mars...

Finns väl is på mars, så det kan finnas bakterier där.

Kanin? Bäver? Var har du hört det? Vill gärna se några bilder på det om det finns.

Medlem

Definitivt. Frågan är bara vad dem har för sig. Vissa tror att de hjälper människorna med utvecklingen och andra tror att de lever sitt egna liv. Jag håller nog med det förstnämnda.

Jesus till exempel tror jag knappast var en vanlig människa. Antingen var han "Guds son" eller en varelse från någon annanstans. Han var övernaturlig och gjorde ingen motstånd alls då han blev torterad till döds. Är det mänskligt?

Jag tror inte heller att vi männsikor har utvecklats inom till exempel elektronik utan hjälp. Vi har säkert fått information utifrån. "Utomjordingarna" försöker att hålla sig undan från människornas liv så gott det går, men istället skickar information till oss på något sätt. Kanske till någon enskild person, Einstein?

Jag hoppas att vi, av någon anledning, får träffa varelser utifrån någon gång i framtiden. Det skulle jjag vilja uppleva trotts att det kanske låter läskigt. Det kanske är dags för utomjordingarna att rycka in snart då vi håller på att förstöra våran planet. Vem vet?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jesus till exempel tror jag knappast var en vanlig människa. Antingen var han "Guds son" eller en varelse från någon annanstans. Han var övernaturlig och gjorde ingen motstånd alls då han blev torterad till döds. Är det mänskligt?

Finns väl inte några samtida källor om honom? Kan du vara säker på att han ens existerade?

Bibeln är full av sagor, så jag skulle inte se det som ett tecken på utomjordingar.

Medlem

Vore idiotisk att inte tro på liv där ute. Här finns en ganska bra förklaring till varför.

Sen om det finns intelligent liv som redan varit och "spionerat" på oss har jag svårt att tro men vem vet.

Medlem

Självklart finns det utomjordingar! De måste ha gett oss all miljöförstörande teknik, samt George Bush, för att vi ska utplåna oss själva. Så fort vi alla är döda kommer de hit och städar upp efter oss.

Nej, seriöst, det är klart det finns utomjordingar någonstans i universum, men de har knappast dykt upp här på Jorden än. Det är bara fejk alltihop med såna där UFO-bilder.

Edit: Hoppas ingen skickar en smart bomb in genom mitt fönster för min kommentar om Bush...


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

om vi var själva i universum så är lixsom oddsen för det mindre, än att det skull finnas så, ja det måste faan finnas, nånstans.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om universum är oändligt, så är det ju omöjligt att man inte stöter på liv förr eller senare.

Medlem

Om inte utomjordiska varelser fanns skulle inte vi finnas.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Om inte utomjordiska varelser fanns skulle inte vi finnas.

Varför skulle vi inte göra det?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vi kan själva vara utomjordingar, livet kan ha förts till jorden via en asteroid.
Det är självklart att det finns utomjordingar, frågan är bara hur långt utvecklade de är. De kan vara enskilda celler eller fullt utvecklade varelser. Då de utvecklats separat från det jordiska livet så kanske de inte ens består av celler.

Universum må vara ändligt, men det är inte möjligheterna.

Medlem

själva ordet utomjordiska varelser syfftar på varlser som ej ÄR på jorden :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av mosoloa1:

Om inte utomjordiska varelser fanns skulle inte vi finnas.

Varför skulle vi inte göra det?

Jag vet inte, men jag känner det.
Precis som att fåglar behöver fisk.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

UFO:n = Självklart ja.

Utomjordingar = Nej.

Min uppfattning.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

UFO:n = Självklart ja.

Utomjordingar = Nej.

Min uppfattning.

Hm, det skulle verkat vettigare om du sa tvärtom.

Om du inte menar saker som väderballonger ur kurs.

Medlem

UFO:n har vi alla sett, "Unindentified Flying Object"

Medlem

Om det finns liv utanför jorden så skulle jag betala vad somhelst för att bara veta 1% av vad de består av. Jag är en ganska nyfiken person när det gäller den saken, det har fått mig att tänka om det verkligen finns liv utanför jorden för det skulle besvara måååånga frågor jag har.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv

Oddsen för utomjordingar går ju inte och bedömma men personligen tror jag nog att det finns liv på andra planeter än jorden. Dock att dom skulle kommit hit tvivlar jag starkt på.


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Inaktiv

Det känns som att det här är ungefär som när man trodde förr att jorden var centrum av universum, för mig är det självklart att det finns annat liv i universum, varför skulle det inte finnas när det finns liv på jorden?

Medlem

de måste väl finnas liv på fler platser. däremot är det förstås svårt se framför sig om vi träffar varandra. troligtvis ligger vi på helt olika nivåer. Dessutom är det inte säkert att vi lever samtidigt, människans tid på jorden blir nog kort om man utgår från det stora perspektivet.

Medlem
Skrivet av Netstroyer:

Oddsen för utomjordingar går ju inte och bedömma .....

Men folk har försökt! Exempelvis finns den (ö)kända Drakes ekvation. Vad man tycker om den kan diskuteras, men denna är en rätt bra sammanfattning av min åsikt.

Medlem

Det är för mig ganska självklart att det skulle finnas liv på andra planeter, med tanke på att det finns på våran jord

Sen så är väl frågan helt enkelt hur mycket före / efter dom är i våran utveckling


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Förutsättningarna för liv finna överallt i universum, vi är inte unika även om många vill tro det.

Medlem

Jag tror det finns liv på fler ställen i universum, men jag tror inte dom har varit och hälsat på hos oss.

Medlem
Skrivet av Robfox:

Förutsättningarna för liv finna överallt i universum, vi är inte unika även om många vill tro det.

Men det kan du inte heller säga med någon säkerhet eftersom vi helt enkelt inte vet och OM det bara fanns en bebodd planet i vår galax så skulle det vara våran. Frågan är dock ganska irrelevant då vi aldrig ALDRIG kommer att möta dom.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

UFOn är klart det finns, det betyder ju bara att någon sett eller registrerat ett flygande föremål som inte gått att identifiera, det innebär ju inte besök från andra planeter.

Liv i rymden? Njae, inte i rymden men definitivt på andra planeter/månar och då förmodligen i bakterieform eller liknande.

Personligen tycker jag att vi borde skicka iväg mänskilgt DNA ut i rymden, låta jordklotet pollinera världsrymden... vem vet vad som kan hända med dessa innan tidens slut. Sikta på en "bobar" planet, skjut dit en missil full av förutsättningar för liv.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar