F1 2010 blir bästa F1-spelet någonsin...

Robot
F1 2010 blir bästa F1-spelet någonsin...
Medlem
F1 2010 blir bästa F1-spelet någonsin...

kommer inte ihåg vad det hette, men fanns ett till supernintendo som var totaly awesome!


signatur

OORRYYEE!!

Inaktiv

F1 97 till PS var farligt bra också, tycker även F1 2001 till PS2 var riktigt vasst.

Medlem

"F1 2010 blir bästa F1-spelet någonsin..." detta sagt av codemasters gänget , nja tillåt mig småle


signatur

Jäh!

Medlem

Frågan är ju hur seriösa PSP och Wii-versionerna av spelet kommer vara. Känns inte direkt att dom kommer bli några höjdare.
Men det är väl så att det tar sin tid att bygga ett bilspel från grunden. Kan ju tänka mig att när väl F1 2010 är klart, så är det enklare att finslipa och lägga till småsaker och sen hosta upp F1 2011 och så vidare a la som dom gör med NHL och andra spel.

Medlem

Bästa F1 spelet är F1 Manager.


signatur

- PiDuT

Medlem

Helt klart ett som jag inte kommer ihåg namnet på som jag har till mitt kära Sega. Där har jag tillbringat många timmar.

Medlem

Inget slår rFactor's F1 mods
Men detta skall helt klart prövas när det dyker upp.

Inaktiv

GP4, absolut tajtast AI hitintills.

Medlem

Geoff Crammonds Grand Prix 2 (och alla GP titlar för den delen) är monumentala i F1 sektionen av spel.

Det var många sköna sommardagar som man körde bana efter bana med polarna. Fanns bra multiplayer redan då (i början av 90-talet).

Den bästa F1 serien som finns att spela....


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

F1 2001 var underbart, likaså det du nämnde i artikeln till N64, ägde däremot aldrig en N64 själv när det begav sig så det blev till att spendera loppen hos kompisarna som hade en istället... Men nog blev det några varv alltid!

Medlem

Blir nog inte så roligt om Ferrari, BMW, Toyota och Red Bull slutar med F1.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Blir nog inte så roligt om Ferrari, BMW, Toyota och Red Bull slutar med F1.

F1 skulle typ dö ut då... som att ta bort vapen i fps spel:(


signatur

I Feel The Need... The Need For Speed

Medlem
Skrivet av PiDuT:

Bästa F1 spelet är F1 Manager.

Det där hade jag missat, så nu är man reggad och väntar på Monaco.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Blir nog inte så roligt om Ferrari, BMW, Toyota och Red Bull slutar med F1.

De gråter ju bara nu när de inte är bäst längre, reglarna har ändrats och det till allas fördel förutom de som hade oändliga resurser(pengar).

FIA har sagt att vill Ferrari dra sig ut med svansen mellan benen så "go ahead" F1 klarar sig fint utan de stallen.

Snälla Ferrari har knappt gjort ett enda bra lopp den här säsongen och de är tamefan på tiden att det blir ändring i reglerna så det blir lite mer spänning.

GO BRAWN!

Medlem

Codemasters är inte kapabla till att göra ett spel som får titeln "bästa någonsin". Däremot så låter det intressant att de bjuder på både arkad och semisimulator, då arkadstilen kan vara rolig att spela mellan varven.

För övrigt så tyckte jag att F1 '99 var riktigt roligt, även om det hade sina brister. Överlag så ser jag dock på F1 som en ganska ointressant bilsport att göra spel av.

Medlem

Det är lätt att lova guld och gröna skogar men lite svårare att faktiskt hålla vad man lovat.

Upp till bevis, Codemasters. Upp till bevis.

Inaktiv

Länge sedan man fick se ett F1 spel. Kommer ihåg att jag körde F1 2000 väldigt mycket och med tanke på att det är Codemaster som ska göra det så är det med all rätt som förväntningarna är höga.

Medlem

Monaco Grandprix till Dreamcast, det var grejer det!

Medlem

Formula one Championship Edition på ps3an har gått varm ett antal ggr. jag tycker att de är ett väldigt roligt Formel 1 spel dock att AI kan vara en aning korkadei vissa fall

Inaktiv

Bästa F1-spelet än så är lugnt GP4. Realismen i det spelet kommer bli mycket svårt att uppnå, om man kör det spelet med ratt så känner varje liten ändring man gör på bilen; ändra vingen 2 grader, ändra camber en halv grad. allting märktes direkt på däckslitage, varvtider. Om det blir i närheten av det spelet så blir det lätt det bästa F1-spelet någonsin, eftersom det då kommer ha underbar grafik.
Detta är min åsikt, vad tycker ni?

Inaktiv
Skrivet av Girre:

Formula one Championship Edition på ps3an har gått varm ett antal ggr. jag tycker att de är ett väldigt roligt Formel 1 spel dock att AI kan vara en aning korkadei vissa fall

Jag tycker det spelet är för lätt, iaf om man kör på karriärsläget. körde med det sämsta stallet och gjorde 1 sekund snabbare per varv än alla andra. Det tar lixom bort det roliga, det spännande med F1. Hoppas Codemasters har gjort det bättre.

Medlem

stäng av alla stability controls,anti break control osv osv så ska du se att de inte är så lätt.
Kör just nu med Honda i World championship med nedsatta traction controll, svåraste graden, 30% varv och de är inte så lätt.

men en annan grej ifrån Formula one championship edition som är tråkig de är skadorna. usch vad jag tycker dom e tråkiga och att man endast inte kan åka in i depån för att tanka eller byta däcl utan dom byter allting och man förlorar en hel drös med tid

Inaktiv
Skrivet av Girre:

stäng av alla stability controls,anti break control osv osv så ska du se att de inte är så lätt.
Kör just nu med Honda i World championship med nedsatta traction controll, svåraste graden, 30% varv och de är inte så lätt.

men en annan grej ifrån Formula one championship edition som är tråkig de är skadorna. usch vad jag tycker dom e tråkiga och att man endast inte kan åka in i depån för att tanka eller byta däcl utan dom byter allting och man förlorar en hel drös med tid

Jag kör aldrig med några hjälpmedel (möjligtvis att jag kör med LITE "ABS" för att inte slita ut för mycket på däcken), det tar bort ännu mer av det roliga. Med hjälpmedel e det ju bara att gasa svänga man behöver bry sig om. Monaco brukar bli lite utmaning utan hjälpmedel, men det är kul.

1
Skriv svar