Sony-chef: det är konsumenterna som styr

Robot
Sony-chef: det är konsumenterna som styr
Medlem
Sony-chef: det är konsumenterna som styr

En vis man:)

Medlem

Hoppas bara att Sony inte kommer med en PS4 som är mer lik Wii än PS3... det skulle vara katastrof. Wii är den tråkigaste konsoll som någonsin tillverkats. Visst vissa spel är roliga, men för det mesta är det en gimmick konsoll som är rolig att spela på förfesten, men dan efter när man har lite baksmälla så vill man spela vuxenspel igen och sätter igång ps3:an eller 360:n.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Hoppas bara att Sony inte kommer med en PS4 som är mer lik Wii än PS3... det skulle vara katastrof. Wii är den tråkigaste konsoll som någonsin tillverkats. Visst vissa spel är roliga, men för det mesta är det en gimmick konsoll som är rolig att spela på förfesten, men dan efter när man har lite baksmälla så vill man spela vuxenspel igen och sätter igång ps3:an eller 360:n.

så sant så sant


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Helt OTROLIGT. Sony har INSETT att de inte förstår sina kunder.. Jösses.. 11/5 2009 lär troligtvis bli ihågkommet som dagen då berlinmuren föll eller något liknande.. Undrar om det ska ta lika långt tid till innan de börjar förstå kunderna..

Medlem

Jag misstänker att dom kommer att göra ett större plasthölje runt en nedgraderad PSP som dom sen släpper tillsammans med ett tjog med barnspel. Till varje nytt spel ska dom släppa en specialkontroll eftersom orginalkontrollen är så dålig att den inte fungerar att använda till något och måste slängas.

Men vad dom egentligen borde göra är att lyssna på kunderna. Stoppa in ett par marknadstrateger som inte är helt ***** blinda. De kanske kan tala om att kunderna vill ha lite spel till konsolen. Då kan de säkert ta igen lite för förlorade intäkter på dyr hårdvara som säljs till förlust. Att dom försöker kränga spel som kostar 600kr men räcker till några timmars spel och har ett återspelsvärde som ligger på minusaxeln gör inte saken bättre.

Medlem

Så det är vårt fel som kunder nu att ps3an är en katastrof ur en ekonomisk synpunkt? Howard Stringer, det har inget att göra med att ps3an var en trojansk häst för blu-ray formatet då?

Men är det bara jag som känner att Stringer states the obvious? Sedan när har affärer och företag inte handlat om att konsumenterna/köparna styr?

Inaktiv

Floskligt politikerrsnack 3k?.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Hoppas bara att Sony inte kommer med en PS4 som är mer lik Wii än PS3... det skulle vara katastrof.

Håller inte riktigt med där. Om PS4 var mer lik Wii än PS3, så vore jag glad.

Wii är i stort sett bara en överclockad GameCube med mer minne som är väldigt energisnål.

Om Sony gick för att göra en smått överklockad PS4 med mer minne som är väldigt energisnål som inte behöver en gigantisk fläkt osv så vore jag nöjd, och givetvis att den har stöd för PS1/PS2/PS3-spel.

Men istället så går de nog och gör en energikrävande sak som de hoppas ska vara tillräckligt kraftful för att köra väldigt krävande spel i 1080p.

Och att ta bort stödet för PS2-spel i PS3an var det dummaste de kunde göra, knappast något från "konsumenterna som styr".

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Hoppas bara att Sony inte kommer med en PS4 som är mer lik Wii än PS3... det skulle vara katastrof.

Det går inte o förneka fakta. Se på Nintendo.

Medlem

Tycker det funkar bra som det är. Om det skulle va nåt så skulle det väl vara att dom sparkar igång bakåtkompabilitets projektet igen och att SCEE får tummen ur och ger oss DLC fortare här i EU.

Men att vara nöjd idag verkar ju vara en dödssynd...

Medlem

Verkligheten är tråkig. Hade Sony agerat efter den breda marknaden så hade vi under denna generationen inte kunnat köpa en rikitgt bra, men fortfarande billig blu-ray spelare inbyggd i en konsol som har allt (tänker på 60gb-versionen).

Då blir det till att skruva ned förväntningarna ett par snäpp inflr nästa Playstation.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Hoppas bara att Sony inte kommer med en PS4 som är mer lik Wii än PS3... det skulle vara katastrof. Wii är den tråkigaste konsoll som någonsin tillverkats.

Men ändå säljer den som smör och det är väl det alla företag vill; att tjäna så mycket pengar som möjligt på sina produkter.

Att det sedan vore en katastrof för konsumenterna må vara hänt. Jag har varken Wii eller PS3 så jag kan inte göra någon rättvis jämförelse.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Så det är vårt fel som kunder nu att ps3an är en katastrof ur en ekonomisk synpunkt?

Jag tolkade det mer som att han säger att det är deras eget fel eftersom de inte lyssnat på kunderna.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Verkligheten är tråkig. Hade Sony agerat efter den breda marknaden så hade vi under denna generationen inte kunnat köpa en rikitgt bra, men fortfarande billig blu-ray spelare inbyggd i en konsol som har allt (tänker på 60gb-versionen).

Då blir det till att skruva ned förväntningarna ett par snäpp inflr nästa Playstation.

Så sant, SONY står för högsta kvalité och senaste tekniken. Det är de som driver fram tekniken. Skulle vara konstigt om de överger sin filosofi. Hoppas verkligen inte alla ska kopiera Wii:n nu...Jag kan sträcka mig till att de släpper en wii remote liknande sak eller mer utvecklad sådan. Men för guds skull gör ingen wii av PS4!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Nintendo kan också sägas ha drivit fram tekniken. Inte vad det gäller ren processorkraft och liknande utan på andra områden. Problemet är väl snarast att de inte lyckats följa upp det på mjukvarusidan.

Medlem

Gott då kanske sony slutar vara arslen mot sina kunder då? på tiden...


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Inaktiv

Att nintendo har bättre försäljning siffror än både Microsoft och Sony är väll att de slösar oerhört mycket pengar på att reklamera konsolen på tidningar, tv framförallt. När folk såg att nintendo hade de där sixaxis grejerna och att man kunde styra saker och ting med händerna så köpte de det direkt eftersom de tycket att det var så nice. Jag vill också påpeka att nästan alla jag känner som har en Wii tycker den är hur dålig som helst och de förväntade sig mycket bättre spelkonsol från nintendo. Sist men inte minst: Wii är för småbarn

1
Skriv svar