Se gameplay från Duke Nukem Forever

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Om ni frågar mig så kommer 3D Realms läggas ner för att bli en del av det nyligen återuppstartade Apogee (som tidigare jobbade ihop med 3D Realms). Apogee kommer fortsätta med DNF och ge ut det. En del personal från 3D Realms kommer säkert fortsätta på Apogee med.

Remember where you heard it first.

Angående ovan

Men 3DR har väll lääänge varit en del av Apogee

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av DonGrif:

Om ni frågar mig så kommer 3D Realms läggas ner för att bli en del av det nyligen återuppstartade Apogee (som tidigare jobbade ihop med 3D Realms). Apogee kommer fortsätta med DNF och ge ut det. En del personal från 3D Realms kommer säkert fortsätta på Apogee med.

Remember where you heard it first.

http://twitter.com/apogeesoftware/statuses/1747381530

Men 3DR har väll lääänge varit en del av Apogee

Både jag (ett par poster upp) och frunk ovanför dig har precis beskrivit detta.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ledsamt. Jag tyckte det såg riktigt fint ut. :<


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Ser helt suveränt ut

Medlem

meh Shit såg roligare ut än jag någonsin föreställt mig buuhuu varför vad 3D tvungna att lägga ner:(


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Ser riktigt daterat ut...

Medlem

Fan va synd att de lagt ner! Såg riktigt kul ut!

Medlem
Medlem

Ser så jävla grymt ut.
Ett av dom få spel jag faktiskt hade köpt, enbart för att stödja 3drealms efter allt jobb dom haft med duke
Sen är Duke, duke. Han måste man köpa.

Så trist att allt detta hände, videon var sjukt fet.

Till typ alla, det har nog inte tagit 12 år att skapa detta heller, dom har haft grava problem typ hela tiden med folk, pengar att ens göra något.

Medlem

haha! Ja, spelet ser verkligen fantastiskt ut, trots att det inte ens blev färdigproducerat. Saknar dom där finishing moves efter slutbossarna i duke nukem

Håller med om att duke nukem forever (trots sin långa produktionstid) inte borde kastas bort bara "sådär".
Id software och raven är ju bra producenter av fpser, Hoppas dom får ta över


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Man får ju bara hoppas att det som sågs på videon var ett par år sedan det gjordes, verkar som att dem hade många år kvar till release trots sina 13(!) redan! Helt otroligt! Vad har dem gjort under alla dessa år?? Konstigt att man går i graven när man inte kan få ut ett spel på så många år.

Medlem

jag tror spelet är klart och 3drealms har spelat ut sin roll och nyare spel kommer att pproduceras och släppas via nya apogee eller radar group

allways bet on duke


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Fan, dom bara måste gå ihop med något annat företag nu och fortsätta utveckling, eller sälja det till någon de litar på som kan finputsa det för utgivning. Det bara måste dem. De får inte sopa det här, de får de fan bara inte!

Always bet on Duke, säger dem. Och då fan ska det levereras också! I trust Duke!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Hazzlare:

Man får ju bara hoppas att det som sågs på videon var ett par år sedan det gjordes, verkar som att dem hade många år kvar till release trots sina 13(!) redan! Helt otroligt! Vad har dem gjort under alla dessa år?? Konstigt att man går i graven när man inte kan få ut ett spel på så många år.

Håller med, har man inte fått till någonting bättre efter 12 år så kan man börja undra.

Iofs var det mest tech som visades, men ingenting som imponerar något speciellt. T ex väggen som "pig copen" slår sönder, det ser ut som 5-6 år gamla spel...

Medlem

Ser ganska kul ut men det märks att det inte är klart än då det kändes som mycket texturer och shaders osv saknades i gameplay sekvenserna. Tråkigt att det kanske aldrig blir klart så man får se det slutgiltiga resultatet. Kan ju hoppas att nån tar över det och att dom i sin tur inte censurerar ner det.

Medlem

Vad är det med folk?
Om man har tolv år på ett spel eller fem så förändrar ju inte det utseendet nämnvärt. (det handlar om att tekniken och möjligheterna hela tiden utvecklas)

Och viktigast av allt så allt jävla skitsnack om "bara det här när dom haft tolv år på sig, inte ens snyggt ju".
Ni med sådana tankar kan gå och lägga er igen, det är ju inte vad Duke Nukem handlar om. Som att påpeka att Starcraft 2 inte kommer ha lika detaljerade texturer som FarCry 2, uppenbart och totalt ointressant.

Kan tänka mig att många av folket med sådana här kommentarer inte lämnat ens blivit inskriven för lågstadie när Duke Nukem 3D släpptes.

(och vad fan är det för klagande på att det visades upp scriptade saker, ni verkar ju fasen bara klaga på scriptandet för scriptandets skylls, inte dess resultat)

Det går ju fasen inte ens att säga när materialet i filmen vart klara/"inspelade".

--------------

Jag tyckte det verkar störtskönt, precis så Duke Nukem ska vara och man förväntat sig.

Always bet on Duke.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Vad är det med folk?
Om man har tolv år på ett spel eller fem så förändrar ju inte det utseendet nämnvärt. (det handlar om att tekniken och möjligheterna hela tiden utvecklas)

Och viktigast av allt så allt jävla skitsnack om "bara det här när dom haft tolv år på sig, inte ens snyggt ju".
Ni med sådana tankar kan gå och lägga er igen, det är ju inte vad Duke Nukem handlar om. Som att påpeka att Starcraft 2 inte kommer ha lika detaljerade texturer som FarCry 2, uppenbart och totalt ointressant.

Kan tänka mig att många av folket med sådana här kommentarer inte lämnat ens blivit inskriven för lågstadie när Duke Nukem 3D släpptes.

(och vad fan är det för klagande på att det visades upp scriptade saker, ni verkar ju fasen bara klaga på scriptandet för scriptandets skylls, inte dess resultat)

Det går ju fasen inte ens att säga när materialet i filmen vart klara/"inspelade".

--------------

Jag tyckte det verkar störtskönt, precis så Duke Nukem ska vara och man förväntat sig.

Always bet on Duke.

Håller fullstädigt med dig, jag skiter fullstädigt i hur spelet ser ut, bara det erbjuder old school duke så är jag nöjd.

Medlem

Till er som pratar om 12 år, etc:
Den nuvarande iterationen av DNF har varit jobbad på i ca 1,5 år, så rent tekniska/grafiska faktorer skall dömas efter den tidsramen. Gameplayelementen i sig har de ju haft 12 år på sig att spåna fram, så om de är de ni tycker är otillräckliga så är det befogad kritik.

Det är också oklart om alla scener i videon, som ju alltså bara är Bryans animations-portfolio, är från den senaste DNF-generationen.

En kul detalj är också att scenen med stadium-fighten är ett arkadspel i spelet som Duke spelar i sin herrgård i spelets introduktion. Sedan zoomar spelet ut när Duke slutar spela och visar en avsevärd grafisk förbättring jämfört med arkadspelet. Ett kul sätt att kastas in i spelet på.

Det vore väl helvete om detta spel inte på något sätt skulle kunna göras klart på nåt sätt. Vi får se vad Apogee har att säga i sitt pressmeddelande.

Inaktiv

Ser ju faktiskt riktigt kul ut... hoppas någon annan tar tag i det och släpper något man kan lira

Medlem

alla bilderna de har visar 2001 års versionen av duke


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

What? Ser ut som ett vanligt FPS förr i tiden

Medlem
Skrivet av reVVe:

What? Ser ut som ett vanligt FPS förr i tiden

Vad förväntar du dig då?
5:e dimensionens fps, jag antar att du är en av de där "just another fps" personerna , isf måtte ju alla fps spel sedan wolfenstein 3d vara ganska identiska och tråkiga för dig.

Nä mer till dem riktiga sakerna som gör ett spel dvs story, multiplayer, settings , grafik , fysik osv osv

Medlem

Wow.. tycker det såg ut riktigt bra ut, animationerna var speciellt underbara.. Synd att dom la ner. I want's them back.

Medlem

Börjar faktiskt till slut haka på tviveltåget och tro att vi aldrig kommer få se DNF färdigt. Nått nöt har läckt hela storyn/upplägget.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Inget bra intryck för mig inte


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av jonis:

Börjar faktiskt till slut haka på tviveltåget och tro att vi aldrig kommer få se DNF färdigt. Nått nöt har läckt hela storyn/upplägget.

vart kan man läsa det?


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Inaktiv

Tvivlar på att det skulle vara det ultimata slutet.
Bara att någon köper rättigheterna lär ju göra någon rik.

Sen om det blir det spel man vill ha är en annan femma.
Såg grymt ut i videon men grafiken börjar bli passé igen

Medlem

Jag tycker om EGO mätaren


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Skriv svar