fotbollsfjantar

Medlem
fotbollsfjantar

Läste på DN

Fyfan, en del människor är bara för mycket.
Jag har märkt det den senaste tiden, det är väldigt många människor som tar fotbollen på alldeles för stort allvar.
Från läktarvåld, huliganer, fotbollskandaler, emtremt mycket mediaexponering (d v s att det visas en massa fotbollsrelaterat på TV t ex) till misshandel av domare på division 6 och så det som länken handlar om, som kanske t o m är värre än allt annat (på en ren moralisk nivå): att ge sej på en domare, iofs bara med svordomar, men inför en massa barn (även sina egna) och på en domare som själv är ett barn. (Hade jag hört en fet gubbe skrika "domarjävel" åt en liten tjej hade det nog blivit en flygande ninjaspark i röven på den personen ) Man fostrar sina egna barn till framtida huliganer.
Det här är ju ändå människor som har "vanliga" liv, dom går hem och pular i trädgården eller spelar TV-spel efter matchen.

Som sunt fotbollsintresserad (jag tittar på en intressant match på TV då och då, samt på mästerskapen) så frågar jag mej... wtf? Det är bara ett spel!


signatur

yolo

Inaktiv

Jo det tål att fundera på, likaså jublet till att ha dragit upp sin miljonte fisk etcetera.

Har sett en del "fotbollspappor" där den sjuårige sonen står bredvid och vrålar fanatiskt. Nog är det hjärntvätt allt. Då menar jag fanatiskt också.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

vad var det där med ninjasparken? huligan?

Sport är idioti när åskådarna börjar lägga sig in i dömmandet. Jag kan förstå om en spelare brusar upp eftersom han är inne i det hela, men åskådarens åsikt är inte värt fem öre och det bör han själv förstå innan den sätter sin fot på planen.

Kanske ett kontrakt för att kunna gå på matcher vore en lösning?


signatur

thank you, come again

Medlem

unix: det är sant att man uppfostrar sina barn till ett visst lag nyförtiden, den första bilden på den lilla bebben är typ med föräldrarnas favoritlags tröja. Det är rätt läskigt faktiskt.

Det är som religionsuppfostran blivit utbytt till supporteruppväxt.
(ja, jag vill verkligen inte veta vad ni tycker är bättre)

Samtidigt så vill jag passa på och hoppas att gnaget vinner i år.


signatur

thank you, come again

Medlem

aldrig riktigt fattat hur man orkar vara super duper seriös när det gäller sportlag och sånt, visst det är kul och hålla på ett lag man gillar, men för många går ju fan över gränsen

Medlem

Tror vissa "supportrar" går på match för att enbart slåss och inget annat. Det är bara fotboll som har vandalism efter en match, har då inte sett så efter en hockey match i alla fall. Bort med skräpet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Tror vissa "supportrar" går på match för att enbart slåss och inget annat. Det är bara fotboll som har vandalism efter en match, har då inte sett så efter en hockey match i alla fall. Bort med skräpet.

I hockey så är det inte ovanligt att det är lite utspritt med hur fansen sitter
Iallafall i NHL, vet inte hur det är i elitserien men skulle knappast tro att det är något olikt där.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

en sak e ja iallafall säker om, ska man bli domare, så ska kunna tåla skit från publiken nu för tiden så e de så, verkar de som


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Tror vissa "supportrar" går på match för att enbart slåss och inget annat. Det är bara fotboll som har vandalism efter en match, har då inte sett så efter en hockey match i alla fall. Bort med skräpet.

I hockey så brukar ju spelarna slåss istället.
Nej, det hör absolut inte till spelet. Desutom är dom så löjliga, sämre slagsmål får man letar efter... fast jag har sett värre
// Kampsportsfantasten.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av huxflux:

vad var det där med ninjasparken? huligan?

Hehe nope, Kalle ninja


signatur

yolo

Medlem

"En del människor tror att fotboll är en fråga om liv och död. Jag avskyr den inställningen. Jag kan försäkra er om att det är mycket allvarligare än så." Citerat Bill Shankly.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag är ombord på allt som är antifotboll - where do I sign?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Tror vissa "supportrar" går på match för att enbart slåss och inget annat. Det är bara fotboll som har vandalism efter en match, har då inte sett så efter en hockey match i alla fall. Bort med skräpet.

Det är det dom flesta huliganer gör. En ex- huligan ( ) har sagt att dom inte brydde sej om fotbollen, " ville bara slåss"
Huligan= idiot

Inaktiv

Märkvärdiga små kamrater de där huliganerna


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Night Hawk:

Tror vissa "supportrar" går på match för att enbart slåss och inget annat. Det är bara fotboll som har vandalism efter en match, har då inte sett så efter en hockey match i alla fall. Bort med skräpet.

Det är det dom flesta huliganer gör. En ex- huligan ( ) har sagt att dom inte brydde sej om fotbollen, " ville bara slåss"
Huligan= idiot

Jag älskar sådana personer som drar alla över en kant.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Night Hawk:

Tror vissa "supportrar" går på match för att enbart slåss och inget annat. Det är bara fotboll som har vandalism efter en match, har då inte sett så efter en hockey match i alla fall. Bort med skräpet.

Det är det dom flesta huliganer gör. En ex- huligan ( ) har sagt att dom inte brydde sej om fotbollen, " ville bara slåss"
Huligan= idiot

Jag älskar sådana personer som drar alla över en kant.

Så du tycker att en huligan är en snäll person?
Visst, väldigt många som kollar på fotboll är väl snälla människor, men huliganerna, är ju tyvärr inte det..
Som sagt, ex-huliganen sa ju själv att de inte brydde sig om själva fotbollen, utan ville bara slåss..
Med andra ord, huligan = idiot, oavsett om man gillar det eller inte.
Själv är jag inte det minsta intresserad av fotboll, eller hockey för den delen.. Men det går ju inte att missa alla rubriker om vad som händer hela tiden :\


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem
Skrivet av Donqen:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Night Hawk:

Tror vissa "supportrar" går på match för att enbart slåss och inget annat. Det är bara fotboll som har vandalism efter en match, har då inte sett så efter en hockey match i alla fall. Bort med skräpet.

Det är det dom flesta huliganer gör. En ex- huligan ( ) har sagt att dom inte brydde sej om fotbollen, " ville bara slåss"
Huligan= idiot

Jag älskar sådana personer som drar alla över en kant.

En hulligan är någon som utövar våld i en sportklubbs namn.

Så ja _alla_ hulliganer är idioter. Att slås har inget med en sport att göra. Skulle det på något sätt finnas hulliganer som gör något bra eller? Slås på rätt sätt eller vandaliserar rätt saker? Misshandlar rätt dommare eller supporter?

Våld är kasst. Meningslöst våld är bara idiotiskt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Döbringer: Vet att det är off topic men kände ändå att jag måste svara. Slagsmål hör till hockeyn, det gör den roligare för publiken och säkrare för spelarna. I hockey så måste man vara aggressiv och dessutom så smäller man ihop med motspelarna rätt ofta, det gör att man blir arg. Vissa kan inte kontrollera sin illska och då är det bättre att man slåss med nävarna (som Kanadensare/Amerikaner) än att slå med klubban (som Ryssar, Tjecker, Slovaker etc).

Hockeyfighter är dock inte fejk som du verkar tro, man slåss på riktigt och man kan göra sig lite illa. Det är dock svårare än man kan tro att slåss på skridskor. Jag garanterar att jag skulle knocka en proffsboxare i en hockeyfight tack vare att han helt skulle sakna balans.


signatur
Medlem

skulle du knocka Uwe Boll på skridskor?

Medlem

Jag vet inte vad som är värst, huliganerna(åskådarna) eller de som sparkar på en boll och tjänar miljoner. Hatar hela sporten.

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Jag garanterar att jag skulle knocka en proffsboxare i en hockeyfight tack vare att han helt skulle sakna balans.

Och en lättviktsboxare skulle garanterat knocka dig i en ring pga du helt skulle sakna fotarbete. Din poäng är vad?

Inaktiv
Skrivet av Donqen:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Night Hawk:

Tror vissa "supportrar" går på match för att enbart slåss och inget annat. Det är bara fotboll som har vandalism efter en match, har då inte sett så efter en hockey match i alla fall. Bort med skräpet.

Det är det dom flesta huliganer gör. En ex- huligan ( ) har sagt att dom inte brydde sej om fotbollen, " ville bara slåss"
Huligan= idiot

Jag älskar sådana personer som drar alla över en kant.

Ok, vilka "bra" saker gör huliganer?
Hjälper dom till att hålla en bra stämning på stadion? Svar:Nej´
Är dom bra förebilder för ungdomar?
Svar: Nej

Fakta: Det finns inga "snälla"huliganer.

Var har man i skallen om man är huligan? Någon skruv måste iallafall vara fel!

Inaktiv
Skrivet av erge:
Skrivet av Iceguppi:

Jag garanterar att jag skulle knocka en proffsboxare i en hockeyfight tack vare att han helt skulle sakna balans.

Och en lättviktsboxare skulle garanterat knocka dig i en ring pga du helt skulle sakna fotarbete. Din poäng är vad?

Min poäng är att det inte spelar så stor roll hur stark, tuff eller snabb du är utanför rinken. Du åker i alla fall på stryk av en som spelar hockey och kan fightas på skridskor.


signatur
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Tror vissa "supportrar" går på match för att enbart slåss och inget annat. Det är bara fotboll som har vandalism efter en match, har då inte sett så efter en hockey match i alla fall. Bort med skräpet.

Inte helt korrekt. Händer i ishockey också, men förstås inte lika ofta.

Fotboll är en sådan bred sport, den är för alla, idioter inkluderat. Tillskillnad mot tex Tennis och Golf, Ishockey till viss del.

Men det är några Ishockey-lag här i Sverige som har firmor.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

1
Skriv svar