Inaktiv
Spel ide

Min spel ide väldigt basic.
Men jag hoppas det är nån som har nåt liknade spel ide.

kolla denna länken

http://revolutiongamesproduction.getforum.org/forum/viewtopic...


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Det låter som ett ganska storslaget spel som skulle behöva ett tjog programmerare och en smärre budget.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

F3D knopar ihop ett sånt spel på en kväll.

Skämtåsido, det räcker nog inte alltid med nåt så simpelt som bara en spelide utan det krävs mer stadig grund. Vill du vara den som planerar så måste du sätta dig ner och avgöra hur karaktärerna ska fungera rent fysiskt, hur miljön ska se ut och tusen andra faktorer.
Jag förstår att du har allt det du skrev i ditt huvud, men vill du att det ska hända nåt utav det så måste du ta fram den i text för att det kan bli nåt utav den.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Det låter som ett ganska storslaget spel som skulle behöva ett tjog programmerar och en smärre budget.

ja tyvärr är det så men jag ska försöka lära mig själv progammering/grafik programmering.

men det är tänkt mer som en fritids projekt.
men jag hoppas så klart på mer


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv
Skrivet av huxflux:

F3D knopar ihop ett sånt spel på en kväll.

Skämtåsido, det räcker nog inte alltid med nåt så simpelt som bara en spelide utan det krävs mer stadig grund. Vill du vara den som planerar så måste du sätta dig ner och avgöra hur karaktärerna ska fungera rent fysiskt, hur miljön ska se ut och tusen andra faktorer.
Jag förstår att du har allt det du skrev i ditt huvud, men vill du att det ska hända nåt utav det så måste du ta fram den i text för att det kan bli nåt utav den.

okej tack för tipset , men som jag skrev i i slutet av det, är att jag ska bygga på mer detaljer i det senare.


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv
Skrivet av Demodemo:

mmorpg

Skrivet av Demodemo:

anime grafik

:\

Skrivet av Demodemo:

drak/människor

:$

Skrivet av Demodemo:

men tyvärr har jag inga kunskaper av progamering

Skrivet av huxflux:

F3D knopar ihop ett sånt spel på en kväll.

w

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av Demodemo:

mmorpg

Skrivet av Demodemo:

anime grafik

:\

Skrivet av Demodemo:

drak/människor

:$

Skrivet av Demodemo:

men tyvärr har jag inga kunskaper av progamering

Skrivet av huxflux:

F3D knopar ihop ett sånt spel på en kväll.

w

du gillar inte anime? eller mmorpg?^^:)


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv
Skrivet av Demodemo:

du gillar inte anime? eller mmorpg?^^:)

alla vill göra mmorpg nu för tiden

"jag har en spelide, det ska vara ett mmorpg, typ som world of warcraft, för det har jag spelat jätte mycket! fast jag vill ha normalmaps och typ fysik, och motioncapture! och allt annat jag har hört om på gametrailers!"

anime?..meh

edit:
kan nån rädda tråden med en facepalm.jpg?
sipmo, I'm looking at you!
pallar inte googla facepalm klockan 4 på natten x]
upptagen med att googla porr och trolla trådar på fz

Medlem

Hate to break it to ya, men tyvärr så är din spelidé usel :/.
Jag tror inte att det kommer vara många ungar som kommer spela det (och hur hade du tänkt med åldersgränsen, eftersom det kommer vara våld så blir det minst PG13 eller PG15).

För att lyckas inom mmorpg branschen är det viktigt att ge snabba belöningar, och även kunna särskilja lite mer för att passa flera olika spelstilar likaså, något som du verkar ha med en snabb nivåökning, men det kommer ju bli för uttjatat om man springer och tar en ny level för var 10e monster eller så

Sen så verkar det väldigt vagt om vad man ska göra förutom att "försvara sitt hemland", du får nog öka på lite mer (och med lite så menar jag mycket) om hur det ska fungera, vad som drev dom här drakmänniskorna att attackera dom giriga, korta råtthumanoiderna bland annat.

Och svenskan behöver förbättras en aning


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Hate to break it to ya, men tyvärr så är din spelidé usel, jag tror inte att det kommer vara många ungar som kommer spela det (och hur hade du tänkt med åldersgränsen, eftersom det kommer vara våld så blir det minst PG13 eller PG15), ett spel måste vara relativt komplicerat också och för att lyckas inom mmorpg branschen är det viktigt att ge snabba belöningar, och även kunna särskilja lite mer för att passa flera olika spelstilar likaså.

Sen så verkar det väldigt vagt om vad man ska göra förutom att "försvara sitt hemland", du får nog öka på lite mer (och med lite så menar jag mycket) om hur det ska fungera, vad som drev dom här drakmänniskorna att attackera dom giriga, korta råtthumanoiderna.

Och svenskan behöver förbättras en aning

som jag sa den är basic och jag tyvärr har jag dyslexi, vilket gör att jag skriver ibland fel utan att jag märker det :\


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av F3D:

edit:
kan nån rädda tråden med en facepalm.jpg?

Inaktiv

hursom helst vill jag tacka huxflux och Greger för tips och possitiv kritik
jag kommer att fortsätta bygga på min ide, så får vi se om det blir nåt ^^


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Låter som vilket mindre animeinspirerat mmorpg som helst. Ragnarok, maplestory etc.

Inaktiv

okej erge men jag ska fila på det mycket mer för detta var typ bara första tankarna.:)


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Du kanske ska lära dig C++ innan?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Du kanske ska lära dig C++ innan?

c++ kan jag basic av men jag ska forsätta lära mig det^^:up:


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv
Skrivet av F3D:

sipmo, I'm looking at you!

Not your personal army.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Om jag var du skulle jag skicka in idén till någon spelutvecklare så du kanske kan få en slant, varför visa den för alla?
Nu kanske det kommer någon noob och får all ära!:P

Men hur som helst, mycket bra idé!

Edit, lär dig C++ och mer om programmering så kan du fixa cash är köpa tillstånd att få använda UT3 motorn!
Inte svårt, inte lätt!:up:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Skönt att folk drömmer och försöker göra något med sina drömmar i alla fall! Mer sådant behövs, lycka till!

Medlem

Jätteroligt att du har en vision och någonting att sträva efter. Det verkar som latheten/bekvämligheten har slagit väldigt många här på forumet, därav den bittra tonen. Ska vi dock se realtistiskt på situationen kräver ett mmorpgprojekt fruktansvärda resurser, både humant- (kunskap, människor etc) och ekonomisktkapital (pengar, mjukvara, hårdvara etc) samt en jävla massa tid. Även om ni skulle lyckas utvecka en bra produkt kommer den aldrig att sälja sig själv oavsett hur bra den är. Spelbranschen domineras av ett fåtal jättar som har en bottenlös säck pengar de pumpar in på marknadsföring. Det bästa du kan göra är att sälja in idén eller en färdig produkt till ett redan etablerat företag, som har de verktyg för att realisera din idé.

Att släppa ett spel på marknaden handlar alltså inte bara att skapa en produkt, projektledning, företagsekonomi, personaladministration, marknadsföring är några av de delar som kommer krävas om din vision är seriös.

Edit: Att dömma från ditt språkbruk är du förmodlgen inte så gammal, så jobba vidare på din idé. En dag sitter kanske alla bittra personer och spelar det.

Medlem

spelidé heter det. kul att du har hittat något kreativt att pyssla med istället för att bara sitta i mörkret och spela.:up:

Medlem

Lycka till:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

Tack för info mosoloa1
vadför jag har satt ut det på en hemsida, är för att försöka locka folk:)

Men resten av den advance spel detaljerna om det kommer nog inte go in public.
Så det kommer bli secrets istället^^

men vet nån var man kan lära sig C++?:P


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv
Skrivet av Tetris||:

Jätteroligt att du har en vision och någonting att sträva efter. Det verkar som latheten/bekvämligheten har slagit väldigt många här på forumet, därav den bittra tonen. Ska vi dock se realtistiskt på situationen kräver ett mmorpgprojekt fruktansvärda resurser, både humant- (kunskap, människor etc) och ekonomisktkapital (pengar, mjukvara, hårdvara etc) samt en jävla massa tid. Även om ni skulle lyckas utvecka en bra produkt kommer den aldrig att sälja sig själv oavsett hur bra den är. Spelbranschen domineras av ett fåtal jättar som har en bottenlös säck pengar de pumpar in på marknadsföring. Det bästa du kan göra är att sälja in idén eller en färdig produkt till ett redan etablerat företag, som har de verktyg för att realisera din idé.

Att släppa ett spel på marknaden handlar alltså inte bara att skapa en produkt, projektledning, företagsekonomi, personaladministration, marknadsföring är några av de delar som kommer krävas om din vision är seriös.

Edit: Att dömma från ditt språkbruk är du förmodlgen inte så gammal, så jobba vidare på din idé. En dag sitter kanske alla bittra personer och spelar det.

vadför jag har problem med min svenska är för jag har dyslexi vilket gör att jag inte märke när jag skriver fel och jag har svårt att formelera ord

Så jag säger till er alla, Förlåt för mina stavfel.


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv

Det jag skrev där är bara grunden av en ide.
Vadför jag tänkte det skulle ha en anime stil är för att det är för få
anime spel ut på marknaden som är bra.

När jag skrev ide var jag uttråkad.
Men eftersom folk gillar visst att påpeka min svenska.

Jag är 18 och har problem med min stavning.
Jag har ingen kunskap om hur man gör spel, so that´s why it all is basic.


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv

Jag får nog stänga ner den forum eftersom det väcker för mycket stohej... ^^


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Verkar som att de flesta faktiskt fokuserar på din stavning i stället för spelet, vilket ju kanske inte är så bra.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Verkar som att de flesta faktiskt fokuserar på din stavning i stället för spelet, vilket ju kanske inte är så bra.

ja dom har väl inte sett folk som stavar fel xD

men men vad ska man göra åt dem??^^


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

demodemo: sorry, menade absolut inget illa. gör en hel del stavfel och särskrivningar själv
Lycka till med spelplanerna!

Inaktiv
Skrivet av boneless:

demodemo: sorry, menade absolut inget illa. gör en hel del stavfel och särskrivningar själv
Lycka till med spelplanerna!

okej det är lungt^^
det var inte dig jag störde mig på det är dom andra som påpekar det xD

men hur som helst så ska jag bygga på min spelidé^^

Men vet nån var man kan lära sig C++?:)


signatur

Psn name:Demodemo222

12
Skriv svar