Video på Beyond Good & Evil 2 läckt?

Robot
Medlem
Video på Beyond Good & Evil 2 läckt?

Oooh, ser kul ut

Medlem

Detta är vad man på engelska kan uttrycka som "awesome".


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

ser ganska fräckt ut, men njaa kanske blir ett nytt assassins creed? =/


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ser ut som Mirrors Edge, fast många gånger roligare miljöer. Den plastiga framtids miljön som finns i Mirrors Edge är ju inte allt för frestande.

Inaktiv

Ser helt okay ut men hade det inte varit för rubriken på nyheten så hade jag inte trott det var Beyond Good & Evil, saknar helt den mysiga stilen som jag gillade i ettan. Men men...

Medlem

Undrar om spelsättet på något sätt kommer att påminna om Mirrors Edge.

Medlem

Beyond Good and Evil 2, uppenbart. Jade har exakt samma kläder på sig som hon hade i teasern.

Att det sedan skulle vara fake tvekar jag starkt på, aldrig sett en så välgjord fake (Wii-fake är den bästa jag sett iaf, men detta är 50 ggr bättre isf). Grafiken är densamma som teasern och musiken påminner den med.

Att det är Mirrors Edge kan nog folk glömma, det tror endast de som inte vet vad Beyond Good and Evil är för något.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Det första spelet är ju typ ett barn/ungdoms spel... ser ut som deh ar riktat in sig på en lite högra målgrupp den här gången


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

cmd
Medlem

Helt okej CGI film. Vill gärna se lite från hur det ser ut när man själv spelar dock


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem

oooh,, Jade in action,,,,


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Förrenderat. Inte genuint gameplay ifall nu någon fick för sig det.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Åhhåhåhååhåhååååhåhåhå!

Är det här äkta då... Jäklar! Go Jade Go!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Såg ut som ett intressant/bra Mirror's Edge.

Medlem

Kan bli intressant. Hoppas spelet har samma mystik som originalet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Medlem

Jag tyckte det såg ut som på låtsas! lite overkligt nästan

Medlem

Grafiken i sig är ju inte så speciell, det är väl mest kamerarörelserna som är fixade så att det känns som mer action, annars kan allt det där göras i realtid i dagens konsoler...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Mirrors Edge i tredje person - I like it!

Medlem

bah. Rent visuellt så är ettan klart intressantare. Nu ser det ut som nästan vilket spel som helst.

Medlem
Skrivet av rolle90:

ser ganska fräckt ut, men njaa kanske blir ett nytt assassins creed? =/

Inte förrän grisarna flyger och helvettet fryser till is...

Skrivet av pwell:

Undrar om spelsättet på något sätt kommer att påminna om Mirrors Edge.

Nej.

Skrivet av nudelsdesign:

Det första spelet är ju typ ett barn/ungdoms spel... ser ut som deh ar riktat in sig på en lite högra målgrupp den här gången

Har du spelat originalet? Förresten är väl alla spel riktade till ungdomar alternativt barnsliga vuxna.

Skrivet av q0rra:

Förrenderat. Inte genuint gameplay ifall nu någon fick för sig det.

Och det grundar du på att? Min bedömning är att den är in-engine (inte in-game) eftersom man tydligt kan se defekter såsom skuggor som klipper och pixelerade modeller, vilket är att förvänta sig med ett spel som är minst ett och ett halvt år från release. Hade det varit förrenderat hade det sett bättre ut.

Medlem

Hm...Vare sig tror eller hoppas att det är ingame, mest pga kamerarörelser o liknande.
Men alla filmer, bilder osv från detta spel är så oerhört awesomly coolt så det spelar ingen större roll. Vore dock trevligt o se något ingame.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

DEAR HEAVENS om detta är sant!


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Bla bla, nej nej, jag vet bäst...

Hej Mr "Know it all" *vinkar*

Ur den här videon får man helt klart vibbar från Mirrors Edge och Assassins Creed, så det är knappast obefogat att undra om det kommer bli liknande. Vad grundar DU det på att det inte blir så? Eftersom du uppenbarligen _vet_

Nej efter den här videon tvekar jag inte att spelsättet kommer bli liknande.

Medlem

Tycker att det mer ser ut som mirrors edge 2

Absolut inte in-game, möjligen på PC men tror konsolpojkarna att de kommer få den IQ:n (image quality då, inte det andra) denna generation bedrar de sig. Nu verkar ingen här inne så dum som tur är. In-engine, mycket möjligt.

Skrivet av Cedric:
Skrivet av MrStalker:

Bla bla, nej nej, jag vet bäst...

Hej Mr "Know it all" *vinkar*

Ur den här videon får man helt klart vibbar från Mirrors Edge och Assassins Creed, så det är knappast obefogat att undra om det kommer bli liknande. Vad grundar DU det på att det inte blir så? Eftersom du uppenbarligen _vet_

Nej efter den här videon tvekar jag inte att spelsättet kommer bli liknande.

BG&E 1 hade faktiskt en scen liknande den där, men det var också den enda. Blir hela spelet sådär eller att hoppa parkour överallt kommer jag att bli väldigt missnöjd men det är inte alls säkert efter den där lilla biten. Gillar inte den realistiska grafikstilen heller, så hoppas att det är en target render som sedan filas ned till lite mer stiliserade grejer alt. att det finns områden som inte är så smutsiga.

Jag vill ju lita på att Ancel inte gör något han inte vill med spelet, men Ubisoft bara levererar besvikelse efter besvikelse så rädd blir man allt.

Beyond Creed of Persia just nu.

Skrivet av MrStalker:

Har du spelat originalet? Förresten är väl alla spel riktade till ungdomar alternativt barnsliga vuxna.

Sällan yttras sannare ord än de där.

Medlem
Skrivet av Cedric:
Skrivet av MrStalker:

Bla bla, nej nej, jag vet bäst...

Hej Mr "Know it all" *vinkar*

Ur den här videon får man helt klart vibbar från Mirrors Edge och Assassins Creed, så det är knappast obefogat att undra om det kommer bli liknande. Vad grundar DU det på att det inte blir så? Eftersom du uppenbarligen _vet_

Nej efter den här videon tvekar jag inte att spelsättet kommer bli liknande.

Det är en uppföljare till Beyonde Good & Evil... Räcker inte som bevis på att det inte är en kopia av varken Assassin's Creed eller Mirror's Edge? Spelsättet må påminna om andra spel i liknande genrer, men nämn någon titel som inte gör det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Påminner om Mirror's Edge ja, men dom har ändå behållt BG&E formen lite. Längtar verkligen!

Ser ut som en sån konceptfilm som utvecklare brukar göra för att sätta upp ett mål mot hur de vill att spelet ska bli.

Medlem

Det var nog många som misstog det första BG&E för ett barnspel p.g.a den grafiska stilen, men spelets story var ganska mörk och ovanligt intelligent med en del oväntade twists - vilket var del av varför jag gillade det så.

Kanske har dem medvetet valt en lite realistiskare stil för den här delen i hopp om att den skulle vara mer tilltalande till den vuxnare publiken?

Men visst ser det ut som att det är Jade som springer runt och hoppar, så jag tror det är ur BG&E2 och inte en bluff. Kanske en in-game filmsekvens ur spelet?

12
Skriv svar