Medlem
-Moppe-

Hej jag funderar på att köpa en moppe.....
Nån som har nåt bra förslag?

Den ska Hellst kosta under 10.000!!

Tack//lillaiwazz


signatur

You can't win the game...

Medlem

Puch Montana eller den klassiska Dakotan!

Medlem

FS-1:an inget slår Yamaha!


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Ciao, helt klart <3!


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Zündapp, ifall du vill ha något som är lätt att.........fixa med

Inaktiv

Har byggt en hel del tvåhjulingar och Zundapp är förbaskat tacksam att hm um åka fort med om man vill. CS50 är ganska trevlig och det finns ända upp till 5 vxl motor (får man köpa och sätta på).

Gilera Touring kan man peta i 5:e vxln (är 4vxl de har tagit bort en vxl på den för svenska marknaden) och den finns det 80cc till. Dock blir då både 5:e vxln och kubiken olagligt naturligtvis. Men det finns utrymme i vxllådan för 5:e kugghjulet. Den är enormt strypt i insuget men drar ändå lätt två pers typ rakt uppför original.

I övrigt dräller det av enpetare och crossmodeller som bekant.

Som rent transportmedel är ju Ciao ett bra alternativ.
Mamba är iofs lika liten som Ciao men har betydligt bättre motor (Zundappmotor).


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

En ny viking går ju på 5000kr~ kommer väll upp i 45km/h om du kör i nerförsbacke

Medlem

Kika in på blocket.se;)
Har hört att Zuziki är bra grejer ...nu kanske jag stavade fel men.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Alcr:

En ny viking går ju på 5000kr~ kommer väll upp i 45km/h om du kör i nerförsbacke

ajdå det finns dåligt med nedförsbackar....


signatur

You can't win the game...

Medlem

på tal om moppe jag avskyr dessa snorungar som ska gasa förbi fram o tillbaka efter midnatt med sina moppejävlar

men jag säger inte att du är en snorunge lillaiwazz

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

på tal om moppe jag avskyr dessa snorungar som ska gasa förbi fram o tillbaka efter midnatt med sina moppejävlar

men jag säger inte att du är en snorunge lillaiwazz

hehe...


signatur

You can't win the game...

Medlem

Spara pengarna pojkfan.

Medlem
Skrivet av lillaiwazz:

Hej jag funderar på att köpa en moppe.....
Nån som har nåt bra förslag?

Den ska Hellst kosta under 10.000!!

Jag vill Hellst ha Seriösa Förslag:up:

Tack//lillaiwazz

Om du vill ha seriösa svar borde du kanske göra en seriös tråd också.
---
Hej jag funderar på att köpa en moped.
Någon som har något bra förslag?

Den ska helst kosta under 10.000!!

Sedan vill jag ha seriösa förslag:up:
---

Så säg inget om att vi inte ska skicka några oseriösa inlägg när du själv inte fixar det.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Skaffa det riktiga direkt, det ända rätta


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Honda MT5 om du vill ha en lättmekad moped! Lätta att trimma samt pilla med. Fast 2-takt i allmänhet är enkelt så..

Medlem

FS1
K50r

hmm, ja nått sånt

dagens "moderna" äkligt fula väspor får mig att spy rakt ut.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

en sån här hade jag.

Medlem

En sådan hade jag, fast min var blå. Billig att köpa, billig i drift, och sedan fick man kondition på köpet. Den jag köpte gick på 400 kronor, köper du en för samma pris har du 9600 att köpa något vettigt för!:up:

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

http://static.pici.se/pictures/iUAhpBXFt.jpg

En sådan hade jag, fast min var blå. Billig att köpa, billig i drift, och sedan fick man kondition på köpet. Den jag köpte gick på 400 kronor, köper du en för samma pris har du 9600 att köpa något vettigt för!:up:

Fast ännu bättre är om du snor din morsas, då har du 10'000kr kvar att köpa något vettigt för!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Fast ännu bättre är om du snor din morsas, då har du 10'000kr kvar att köpa något vettigt för!

Precis! Jag hade inte sån lyx då 1. Hennes cykel var trasig och 2. jag fick inte låna den:P Men har man sådan tur ska man absolut göra det!

Medlem

Hörde att det skall bli svårare att få förarbevis nu samt att man skall bli av med om man missköter sig i trafiken. Sjukt bra.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Är inte moppeder för bönder? vad fan är fel på gamla hedliga tunnelbanan?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Är inte moppeder för bönder? vad fan är fel på gamla hedliga tunnelbanan?

för att i det normala swe så finns det inte tunnelbanor


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

nästan så jag skäms att erkänna detta men......

man skulle fasen ha en eu-moppe (skoter/vespa alltså), snacka om bekvämt på morgonen att bara behöva vrida om gasrullen för att förflytta sig i 45 km/h till jobbet.

inte samma status som en KTM/Porsche... men va fan, man kan inte få allt


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

nästan så jag skäms att erkänna detta men......

man skulle fasen ha en eu-moppe (skoter/vespa alltså), snacka om bekvämt på morgonen att bara behöva vrida om gasrullen för att förflytta sig i 45 km/h till jobbet.

inte samma status som en KTM/Porsche... men va fan, man kan inte få allt

började också fundera på det i samband med den här tråden. Funtar bara om det blir billigare än att åka buss/tunnelbana.
13,5 km verkar sträckan vara och inte fan ska jag cyckla den iaf


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Werzion:

nästan så jag skäms att erkänna detta men......

man skulle fasen ha en eu-moppe (skoter/vespa alltså), snacka om bekvämt på morgonen att bara behöva vrida om gasrullen för att förflytta sig i 45 km/h till jobbet.

inte samma status som en KTM/Porsche... men va fan, man kan inte få allt

började också fundera på det i samband med den här tråden. Funtar bara om det blir billigare än att åka buss/tunnelbana.
13,5 km verkar sträckan vara och inte fan ska jag cyckla den iaf

Nej men inte en mopped för en person som är över 18 vilken sorglig syn.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

inte då! jag körde moppe när jag var 18år, å på jobbet är det två ibland tre som åker moped, ålder 28-40+


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Går ju att slå till på en sådan här också. Finns med flak också Tycker jag är coola Länk längst ner för att se fler modeller.

Länk: http://www.mopedbil.se/mopedbil-modeller.shtml


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Spar pengarna istället tills du fyller 18 och kan köpa bil. Finns inget som förlorar värde lika snabbt som fordon så du kan inte direkt tjäna tillbaka pengarna du köpte mopeden för genom att sälja den. Tänk även på att du kommer göra av med löjligt mycket pengar på bensin med dom idiotiska priserna som finns atm.

Medlem
Skrivet av Puffin:

Spar pengarna istället tills du fyller 18 och kan köpa bil. Finns inget som förlorar värde lika snabbt som fordon så du kan inte direkt tjäna tillbaka pengarna du köpte mopeden för genom att sälja den. Tänk även på att du kommer göra av med löjligt mycket pengar på bensin med dom idiotiska priserna som finns atm.

Går att etanolkonvertera? Rappare, drar 30-50% mer beroende på hur mycket du måste byta upp dig i munstyckes väg.. Dock runt 9:- litern istället för hutlösa 13:-+ litern! Hjälper ju mest i det långa loppet då.

12
Skriv svar