Medlem
A-Team!

Kom precis hem från biografen efter att ha sett den sena premiärvisningen av A-Team. Mitt första besök på Skellefteås biograf trots att jag bott här i tre år, och måste säga att det är ett tipp-topp ställe.

Filmen för mig som fullkomlig A-Team-noob var ganska bra. Jag har aldrig sett ett enda avsnitt av serien så jag gick in i biografen helt utan förutfattade meningar om hur saker och ting borde vara, och trots att filmen ballade ur lite väl mycket på ett par ställen så var det en helt juste story, bra action, och tokigt bra humor. Överlag glad med skådespelarinsatserna dessutom, och som militärtok måste jag ändå säga att sakerna ur realismsynpunkt oftast inte var helt tokiga.

Jag besökte biografen med en bunt A-Teamfetichister till råga på allt, annars hade jag inte ens vetat att den gick på bio, och t.o.m. de var nöjda med filmen. Även om de tyckte att filmens urballande på några ställen gjorde att den påminde mer om de senare, mindre bra säsongerna av serien, men de var riktigt nöjda med både humor och karaktärer som de ansåg var mer eller mindre mitt i prick.

Av mig får filmen 7/10 poäng. Definitivt sevärd!

#blogg

A-Team!

Serien är dödstrist, tyvärr, 80-tal så det stänker om det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker serien är rätt så nice, faktiskt. Lånade säsong ett och två av en kompis och har sett hela första säsongen, halva andra. Visst är det 80-tal som bara den, halvtaskiga actionscener och skapligt repetitivt, men samtidigt är det underbar humor, och helikopterpiloterna i serien är ruskigt duktiga.

Definitivt sevärt i alla fall!

1
Skriv svar