När öppnar affärerna? (musik)

Inaktiv
När öppnar affärerna? (musik)

Nu är det så att jag har tappat minnet. Ni måste eller ni borde rättare sagt hjälpa mig. Är det någon som vet när de här musik affärerna som skulle bjuda på musik och få ihop pengar genom reklam skulle öppna? Jag vet att det skulle bli typ 3 st. En svensk affär och så var det MySpace musik eller något liknande, (kommer inte ihåg den sista). När öppnas de och vad heter de helt tänket?

Har öppnat en fråge ställning också
Hela frågan fick inte plats så här är den.

Kommer du att använda dig av sajterna som ger bort licensskyddad musik gratis och lagligt?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Borde den här tråden ligga någon annan stans Max?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Inga bra alternativ i frågan faktiskt. Så jag röstar för: Nej, jag köper redan all min musik lagligt genom iTunes.

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Inga bra alternativ i frågan faktiskt. Så jag röstar för: Nej, jag köper redan all min musik lagligt genom iTunes.

Fan vad jag hatar när folk inte förstår mig. Det första alternativet löd så här: Ja det blir billigare. Undrar vad jag kan ha menat då? Menade jag kanske att de skulle bli billigare från det redan gratis men ack så omoraliska alternativet vi i daglit tal kallar: Illegal kopiering. Men vad vet jag. Jag kanske syfta på att det skulle bli billigare att tanka hem här en på Itunes/ Cdon.com? Vi får nog aldrig reda på vad jag mena.:\


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

...Vi får nog aldrig reda på vad jag mena.:\

Haha, du kommer att döda mig en dag.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Nej antadligen inte. Men jag tycker dock fortfarande att du saknar ett alternativ som t.ex. "Nej jag köper redan min musik och är nöjd med den affär jag handlar ifrån".. Jag skiter väl i vad musiken kostar.
Fan vad jag hatar när folk inte förstår mig.

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Nej antadligen inte. Men jag tycker dock fortfarande att du saknar ett alternativ som t.ex. "Nej jag köper redan min musik och är nöjd med den affär jag handlar ifrån".. Jag skiter väl i vad musiken kostar.
Fan vad jag hatar när folk inte förstår mig.

Si så där ja nu fick du ditt alternativ


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Tackar vi för.

Medlem

dog en stund att fatta

med 24mb/s så är det ju ett måste


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Kan någon svara på frågan?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

jag köper all min musik från beatport och det kommer jag fortsätta med

Inaktiv

Är det olagligt att tanka musik? Hade jag ingen aning om.

Jag erkänner, det är min röst som ligger på att artister inte ska tjäna slantar.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

"Nej kibbs alternativ(Inget bra altervativ )" Känns väl lagom vinklat.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Men är ni dumma i huvet? Kolla nu! Siten x är öppen för allmänheten. Det finns musik att ladda ner där helt gratis. Då tänker du så här: men sånt finns ju redan. Vad skulle du då säga om jag sa att artisterna får pengar från reklam intäkter? Han kan fortsätta livnära sig på musik, du spar pengar. Alla är nöjda hur kan ni då villja fylla i massa lappar med godkännande av köp sammt betala pengar för det? ÄR ni tokiga?

BTW har någon hittat vad sidorna heter och när de öppnas än?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

theHarmlessWarrior: du är ett geni, och borde börja ge ut dina foruminlägg i bokform.

OnTopic: det finns exempelvis web-radio som last.fm, där du kan lyssna på musik gratis. sen ger vissa artister ut sina skivor direkt på internet, gratis (som NiN och radiohead har gjort nyligen).

jag är med som betatestare för ett program som heter spotify, som fungerar som en webradio, men mer fritt. du väljer själv helt vilka låtar som spelas när. hur det ska finansieras (reklam eller en kostnad) är inte bestämt ännu så vitt jag vet.

i övrigt känner jag inte till siter som fungerar som du beskriver.

Inaktiv
Skrivet av lave:

theHarmlessWarrior: du är ett geni, och borde börja ge ut dina foruminlägg i bokform.

OnTopic: det finns exempelvis web-radio som last.fm, där du kan lyssna på musik gratis. sen ger vissa artister ut sina skivor direkt på internet, gratis (som NiN och radiohead har gjort nyligen).

jag är med som betatestare för ett program som heter spotify, som fungerar som en webradio, men mer fritt. du väljer själv helt vilka låtar som spelas när. hur det ska finansieras (reklam eller en kostnad) är inte bestämt ännu så vitt jag vet.

i övrigt känner jag inte till siter som fungerar som du beskriver.

O herre gud. Det är inte uppe än men jag försöker få tag i fatumet för lanseringen.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

jag vet vilken sida du menar

Medlem

theHarmlessWarrior: Inte för att va taskig eller nåt men förstår mig sällan på vad du skriver.

Inaktiv
Skrivet av Frazz:

theHarmlessWarrior: Inte för att va taskig eller nåt men förstår mig sällan på vad du skriver.

Bara de absolut visaste gör det. Inget att skämas för.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar