Yep. Jag ska ha en.

Antikvitet
Yep. Jag ska ha en.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Antikvitet

Det där var nog det sämsta bildspel jag någonsin sett, sån urusel journalistik att jag blir illamående.

Punkt 1: De säger att den är dyr, men så visar de en bild på en helt annan iPhone. Den nya kommer kosta 199 eller 299 dollar.

Punkt 4: De klagar på att den inte har multitasking, när de har en bild där Jobs presenterar... multitasking. Argumentet verkar vara att Apple inte har haft det tidigare i iPhone och därför ska man inte tycka om iPhone 4 som har det.

Punkt 5: De klagar på dålig batteritid i en ny produkt som de inte testat där en av förbättringarna är en avsevärt längre batteritid. Jag menar, kom igen.

Punkt 6: Jag har haft många telefoner i mina dagar - iPhone är den enda som levereras med hörlurar i paketet. Men jag håller med om att de är kassa - samtidigt har det inget att göra med om telefonen är bra eller inte. Vill man ha bra lurar köper man det, oavsett vilken telefon man köper. Det är inte precis så att enbart Apples lurar fungerar med iPhone.

Punkt 7: Ingen bra design? Hahahahahhahahhahahahha. Att mottagningen är piss i USA beror på AT&T, jag har aldrig haft några problem alls i Sverige och har långa tågresor kunnat surfa med telefonen tethrad till laptopen utan avbrott.

Punkt 8: Ingen gratis satellitnavigering... Nehe. Google Maps då? Nej GMaps har inte turn-by-turn, å andra sidan har jag fått "gratis GPS-navigering" i tidigare smartphones och det har alltid sugit getballe. Gratis är inte alltid gott och vill man ha en bra turn-by-turn får man betala.

Punkt 9: Att hotell erbjuder teknik som gästerna efterfrågar för att de har en telefon de är nöjda med skulle vara en anledning till att inte köpa en ny produkt av ett företag är så långsökt, värdelöst och patetiskt argumenterat att jag vill slå någon på käften.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Medlem
Skrivet av John:

att jag vill slå någon på käften.

Did you just snap?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

John, förstår dig precis! Kör själv iPhone och kan knappt vänta tills dom släpper denna!
Tror att releasen var 1:e Juli men vi får väl se hur fort den kommer till Sverige.

Go iPhone!

E24 har aldrig direkt varit särskilt duktiga på att ta fram argument till varför man ska ha/inte ha en speciell produkt.

Gogo iFå... iPhone!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Den E24 är ka-ta-strof! Jag ser också fram emot min 4:a minsann

Antikvitet
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av John:

att jag vill slå någon på käften.

Did you just snap?

Ja, jag gjorde nog det.

Fan vad arg jag var. Man behöver inte älska iPhone och det är såklart helt ok att kritisera den för t.ex. dess slutenhet, men kritik ska vara saklig. Att klaga på att den är dyr och visa en bild med ett dubbelt så högt pris är bara lurendrejeri.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av John:

att jag vill slå någon på käften.

Did you just snap?

Ja, jag gjorde nog det.

Fan vad arg jag var. Man behöver inte älska iPhone och det är såklart helt ok att kritisera den för t.ex. dess slutenhet, men kritik ska vara saklig. Att klaga på att den är dyr och visa en bild med ett dubbelt så högt pris är bara lurendrejeri.

Den kommer ju endå landa mellan 7-8000
och det är väl inte jätte billigt?

199-299dollar är ju med två års bindningstid.

Medlem

Sant att 199 och 299 inte är slut priset, men 7-8000 är det inte, närmare 4-6000 kr, precis som 3gs förra året.

E24:as mål var nog bara att hetsa folk, att folk hänger på dom med denna artikel sida lite som BeeJac ovan om han nu var seriös, det är väl ändå mest skrämmande. Hur kan man stödja en artikel som år så tydligt fel och får mycket kritik men folk ändå blint tar till sig det som står där som om det våre fakta, inte konstigt att det kommer såna lustiga argument i siuationer.

Medlem

btw, grymt sugen på en med, men jag måste vänta till nästa år

Sen när sysslar någon i Sverige med seriös journalistik?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

e24 fick rätt många besök pga den där artikeln Lönsamt att hetsa upp iPhone älskare.

Jag kommer nog också skaffa en om in HTC kommer med nån ny revolution innan iPhone 4 släpps i Sverige.

Medlem

Nu ska jag inte ta mig vatten över huvudet, eftersom att jag inte är så insatt i mobilteknik och Iphone. Men såg ett klipp på Youtube för denna nya luren där dem hypar Iphone 4 till bristningsgränsen inom en minut. Visst att den sålt bra och är populär, men att säga att Iphonen revolutionerade mobilvärlden och hävda att den ska göra samma sak igen med version 4 är bara äckligt. Hur kan man hävda att en telefon ska revolutionera något när den här telefonen kommer med "nyheter" som Iphone 3gs borde haft. Iphone 3g borde haft saker som 3gs hade. Mms fanns inte till 3g har jag för mig. Det har jag haft på mina 7 år gamla mobiler! Att Iphone 4 har fått multi...wait for it...tasking är en revolutionerande nyhet? Alla andra aktörer har detta redan, det är bara på tiden att Iphone också får det. Jag har inget emot att folk tycker om Iphone och vill köpa varenda en som släpps. Men att hävda att den är så populär pga att den är så bra, tror jag inte det minsta på. Snarare att det finns väldigt duktigt pr-folk som kan få folk att köpa en telefon i tron om att det är den absolut senaste och bästa teknologin, när i själva verket alla andra mobiltillverkare redan har det i sina telefoner.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Medlem

Blir förhoppningsvis en Iphone 4 för mig med. Sitter med en Iphone 3G idag som jag haft 1.5 år och jag är feting nöjd.

Edit:
Multitasking har funnits till jailbreakade iphones länge men det har som sagt varit riktigt batterikrävande - ett problem som jag antar att andra mobiler har det idag. Ska bli spännande att se hur bra Apple lyckats att lösa det.

Edit 2:
Visst har Apple bra PR-folk, men då jag varit IPhone användare så här pass länge så borde jag ha märkt vilken "skittelefon" det är vid det här laget. Och det har jag inte.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

John, du borde vara glad för att jag fått din blog upp bland mest kommenterade!

För dem som fortfarande inte tror på det, så gör PR otroligt mycket, vilket har hjälpt betydligt i iPhones fall.

För att citera den kända fysikern Richard P. Feynman -
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled."

Inaktiv
Skrivet av Hazzlare:

Nu ska jag inte ta mig vatten över huvudet, eftersom att jag inte är så insatt i mobilteknik och Iphone. Men såg ett klipp på Youtube för denna nya luren där dem hypar Iphone 4 till bristningsgränsen inom en minut. Visst att den sålt bra och är populär, men att säga att Iphonen revolutionerade mobilvärlden och hävda att den ska göra samma sak igen med version 4 är bara äckligt. Hur kan man hävda att en telefon ska revolutionera något när den här telefonen kommer med "nyheter" som Iphone 3gs borde haft. Iphone 3g borde haft saker som 3gs hade. Mms fanns inte till 3g har jag för mig. Det har jag haft på mina 7 år gamla mobiler! Att Iphone 4 har fått multi...wait for it...tasking är en revolutionerande nyhet? Alla andra aktörer har detta redan, det är bara på tiden att Iphone också får det.

Apple revolutionerade mobilvärlden med sitt iPhone OS och allt runt omkring det. iPhone 4 kommer revolutionera mobilvärlden igen och denna gång är det genom FaceTime. Världen och tekniken är mogen för det nu (nåja, snart i alla fall).

Multitasking är absolut ingen revolutionerande nyhet och det är knappast någon som hävdar det heller. Inte för att jag personligen har saknat det särskilt mycket men det är ändå en välkommen nyhet. Och ja, det är på tiden att någon gör det på ett bra sätt och på ett sätt som inte slukar batteritid.

Skrivet av Hazzlare:

Jag har inget emot att folk tycker om Iphone och vill köpa varenda en som släpps. Men att hävda att den är så populär pga att den är så bra, tror jag inte det minsta på. Snarare att det finns väldigt duktigt pr-folk som kan få folk att köpa en telefon i tron om att det är den absolut senaste och bästa teknologin, när i själva verket alla andra mobiltillverkare redan har det i sina telefoner.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Att Apples PR-folk är duktiga råder det knappast några tvivel om. Däremot brukar jag kunna se likheter med ett företag som t.ex Blizzard och Apple. Apple gör precis som Blizzard, man tar det som fungerar, det som säljer och gör det helt enkelt bättre och smidigare. Därför säljer också deras produkter bättre.

Alltså är det inga revolutionerande produkter i sig utan enkla och oftast välfungerande produkter som folk är villiga att betala lite mer för.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

E24 ägs bland annat av Aftonbladet så letar man efter fakta får man allt söka vidare. Jag är själv inte ett dugg förtjust i iPhone men E24's lista är ju så dålig att det är pinsamt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Omg, jag visste inte att telefonkrig kunde vara minst lika underhållande som konsolkrig. Själv har jag en Nokia, tror jag. Så, eh, go Finland?

Medlem

Undrar bara varför de gjorde den kantig den här gången? Är upplösningen uppe i 800x480 nu?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Letade efter nåt unikt och positivt hos iphone och fann en sak, tillgänglighet för synskadade ootb, behöver inte nåt sånt själv men de som behöver det gläds åt att det finns där ist för att man ska behöva köpa, installera och strula med nån tredjepartsapp för att kunna använda telefonen överhuvudtaget.

I övrigt, det är en telefon... det står apple på den... den gör saker andra telefoner gjort länge.
Snygg men inget att skrika sig hes om

Medlem

Blir en uppgradering till denna sexiga pryl när den släpps. Iofs fungerar min 3G fortfarande utmärkt efter snart två år, men jag kan nog inte hålla mig.

Medlem

Få saker får personer så upprörda som iPhone vs Android(eller någon annan smartphone) eller Xbox vs PS. Ganska kul läsning

Jag hoppas ni blir nöjda med era iPhone 4, är helt övertygad om att ni kommer bli nöjda och att det kommer bli en bra telefon.

Jag har dock fastnat för Android och kommer inte byta till iPhone, tycker inte riktigt om Apple som företag ( jag gillar Open-Source), och det är typ i andra änden mot vad Apple är.

Kan ju även säga att multitaskingen är lite multitasking-lite (finns 7 tjänster som en app kan använda i bakgrunden, thats all). Men det kommer säkert fungera för de flesta saker.

Apple har även en sjukt bra pr-avdelning, de är duktiga på att hypa saker.

Men jag hoppas verkligen (och tror) att ni blir nöjda med era telefoner


signatur

PSN: blee00
Min åsikt betyder mer än din, Jag har större skylt!

Medlem

Kan ju även påpeka att punkt 2 i listan är en av orsakerna till att jag inte gillar Apple.
Dock sitter jag på en ny Macbook Pro, kanske en liten motsägelse ^^


signatur

PSN: blee00
Min åsikt betyder mer än din, Jag har större skylt!

Medlem

Du missade punkt3 tycker jag. Apple borde, om nått, HYLLAS för att de vägrar stöd för Flash. HTML5 ska det vara, Flash är djävulens påfund och den största orsaken till att man inte längre kan använda gamla burkar till att surfa med.

Självklart kan man köra med adblock/noscript etc, men dåligt kodad Flash är en katastrof för webben idag.

Håller med dig i allt annat, ser fram emot nya iPhone enormt mycket och det blir nog lagom att pensionera min gamla 3G för!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

haha vilket pinsamt dålig arktikel, kan dem inte kolla fakta innan dem skriver nåt.

Medlem

Blir en vit för min del. Fantastisk design!

Medlem
Skrivet av John:

Det där var nog det sämsta bildspel jag någonsin sett, sån urusel journalistik att jag blir illamående.

Punkt 1: De säger att den är dyr, men så visar de en bild på en helt annan iPhone. Den nya kommer kosta 199 eller 299 dollar.

Punkt 4: De klagar på att den inte har multitasking, när de har en bild där Jobs presenterar... multitasking. Argumentet verkar vara att Apple inte har haft det tidigare i iPhone och därför ska man inte tycka om iPhone 4 som har det.

Punkt 5: De klagar på dålig batteritid i en ny produkt som de inte testat där en av förbättringarna är en avsevärt längre batteritid. Jag menar, kom igen.

Punkt 6: Jag har haft många telefoner i mina dagar - iPhone är den enda som levereras med hörlurar i paketet. Men jag håller med om att de är kassa - samtidigt har det inget att göra med om telefonen är bra eller inte. Vill man ha bra lurar köper man det, oavsett vilken telefon man köper. Det är inte precis så att enbart Apples lurar fungerar med iPhone.

Punkt 7: Ingen bra design? Hahahahahhahahhahahahha. Att mottagningen är piss i USA beror på AT&T, jag har aldrig haft några problem alls i Sverige och har långa tågresor kunnat surfa med telefonen tethrad till laptopen utan avbrott.

Punkt 8: Ingen gratis satellitnavigering... Nehe. Google Maps då? Nej GMaps har inte turn-by-turn, å andra sidan har jag fått "gratis GPS-navigering" i tidigare smartphones och det har alltid sugit getballe. Gratis är inte alltid gott och vill man ha en bra turn-by-turn får man betala.

Punkt 9: Att hotell erbjuder teknik som gästerna efterfrågar för att de har en telefon de är nöjda med skulle vara en anledning till att inte köpa en ny produkt av ett företag är så långsökt, värdelöst och patetiskt argumenterat att jag vill slå någon på käften.

Punkt 1: Som de sagt om alla iPhones och likande. Detta priser gäller självklart bara om du köper den via AT&T och binder upp dig i 2-3 år. Så det priset är helt och hållet irrelevant i sammanhanget. iPhone är relativt dyr, speciellt om man jämnför med vad t.ex. HTC Desire kostar (nej jag försökte inte hävda att det är likvärdiga produkter)

Punkt 4: Multitaskingen är hitills ganska begränsad på iPhone, OS4 ska ju lägga till detta men i vilken form är väl inte till 100% klart. Iallafall inte för min del men då har jag helelr inte läst på så mycket. Men verkar ju iallafall som att man ska kunan köra t.ex. spotify i bakgrunden, vilket personligen är det "viktigaste".

Punkt 5: Klart det inte är testat med nya iPhone men går ju fortfarande dra vissa slutsatser av tidigare erfarenheter, men iPhone har motsvarande batteritid till andra smartphones så inget speciellt konstigt.

Punkt 6: du har med andra ord inte köpt särdeles många telefoner i ditt liv och garanterat inte en enda Sony Ericsson telefon då i princip alla dessa levereras med någon form av headset. Walkman varianterna med utmärkta hörlurar av typen in-ear med silikon/gummi kuddar.

Punkt 7: Är bara ett AT&T problem ja, där apple skjuter sig själva i foten med en luftvärnskanon när dom låst sig till enbart AT&T som är ren skit i storstäderna.

Punkt 8: Har inte haft möjlighet att prova Google Navigation men har hört mest bara bra saker om det, även om jag inte läst speciellt mycket om det. Tyvärr verkar det inte bli tillgängligt i sverige på ett tag, men danmark ska iallafall få det... Men är ju inte bara det som google erbjuder gratis (för nuvarande bara i USA i princip) utan t.ex. Google Voice där man kan ringa och SMS'a via datatrafik etc.

Men John du bör kanske undvika att kasta sten i glashus när du själv mest framstår som precis lika mycket fanboi som de andra är "anti-apple".

Har inte kolalt videon men de flesta som bashar iPhone brukar mest göra det för att verka hippa, och har sådeles inte så mycket att komma med. Men personligen (såklart) så har iphone fram tills nu varit extremt ointressant, och kommer nog vara ganska ointressant i framtiden med. Även om iPhone 4 med iPhone OS 4 helt klart fixar de flesta problemen jag sett med iPhone. Ett stort problem återstår dock och det är Apple och dess stenhårda kontroll av allt och alla.

Edit: Samt måste säga att Wifi hotspot möjligheterna i senaste android är helt underbara.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Kommer också skaffa en iPhone 4. Min iPhone 3G är slö som in i helvete i dagsläget och stör mig varenda jävla dag på att den segar ner eller bara dör av att den inte klarar av Spotify -.-


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

12
Skriv svar