Yep. Jag ska ha en.

Det var nog en dålig idé att köpa 3gsen för 2 månader sedan, men jag kunde inte hålla mig. Får klara mig tills 5:an kommer


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Flash finns i överflöd på webben, därför är det dumt att skippa det.

Priset kommer troligen ligga runt 7-8000 kr. Detta beror på löneförhöjningarna i Foxconnfabriken. Skulle snarast säga att ni ska vara glada över att det troligen inte blir mer än så.

E24-artikeln publicerades innan Keynote:n därför kan den verka konstig.

Antikvitet

kabex: Har du någon källa på att iPhonen skulle få ett högre pris på grund av lönevillkor hos Foxconn?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

kabex: Har du någon källa på att iPhonen skulle få ett högre pris på grund av lönevillkor hos Foxconn?

Det är en ren gissning från mig och andra. Men lönehöjningen i fabriken skulle vara först 30% ökning, och senare ökas till 70%. Därför misstänker jag att priset kan hamna på den nivån.

Sen brukar väl Apple rent generellt ha en relativt stor vinstmarginal, och jag har en känsla av att de inte vill minska den.

Fast å andra sidan så lär den nog sälja rätt bra ändå, det brukar ju funka för Apple på nåt skumt sätt.

Någon som minns första iPhone med Telias dyraste abbonemang när den kom? Totalpris på över 21.000:-

Medlem

du är okunnig, och det är skrattretande, för att foxconn är ett eget företag. och dom bestämmer lönerna, samt att deras kunder är utöver apple, samsung nokia sony eriksson med flera, så det är fler telefoner som kommer bli dyra nu då antar jag?

om du ska spekulera med rena gissningar kan du ska vara tydlig med den detaljen och inte lägga fram det som om det våre fakta... nej jag är inte bitter

Medlem
Skrivet av TruB:

du är okunnig, och det är skrattretande, för att foxconn är ett eget företag. och dom bestämmer lönerna, samt att deras kunder är utöver apple, samsung nokia sony eriksson med flera, så det är fler telefoner som kommer bli dyra nu då antar jag?

om du ska spekulera med rena gissningar kan du ska vara tydlig med den detaljen och inte lägga fram det som om det våre fakta... nej jag är inte bitter

Med stor sannolikhet så kommer flera tillverkares mobiltelefoner bli dyrare, det har jag också hört.

Om Foxconns utgifter ökar så måste de ju (antagligen) höja priserna på de produkter som de tillverkar åt sina kunder (Apple, Nokia m fl.). Vilket då med stor sannolikhet resulterar i det jag nämde ovan, att Apple sätter ett högre pris för iPhone 4.

Hela det här kan även resultera i att elektonik blir dyrare rent generellt, då lönehöjningarna kan smitta av sig på närliggande fabriker, eller kanske hela Kina.

Medlem

Så här ser det ut varje år,
299 för den dyrare, 199 för den billiga, och 99 för förra årets modell.
Har gjort så från start, och lär fortsätta att se ut så. apple anpassar sen hårdvaran efter produktions kostnaderna.

Detta skulle innebära sämre hårdvara snarare än högre priser för kommande iphone om nåt.

Det enda som spelar in för oss konsumenter är dollar värdet, och dom lokala leverantörerna.

Medlem
Skrivet av jonis:

Du missade punkt3 tycker jag. Apple borde, om nått, HYLLAS för att de vägrar stöd för Flash. HTML5 ska det vara, Flash är djävulens påfund och den största orsaken till att man inte längre kan använda gamla burkar till att surfa med.

Självklart kan man köra med adblock/noscript etc, men dåligt kodad Flash är en katastrof för webben idag.
...

Stöd eller ej, jag tycker att det är upp till användaren att besluta huruvidare han/hon vill ha flash installerat på sin telefon.
Skulle vara inressant att se hur många som hade installerat flash på sin iphone om det hade gått att göra (utan hack).
Men nu har ju pappa Jobbs sagt nej så då får underhuggarna lyda.


signatur

How can we win when fools can be kings?

12
Skriv svar