Mitt Blodomlopp

Flakmonkey
Mitt Blodomlopp

Att jag gillar att springa har väl inte undgått någon som läser den här bloggen på någorlunda regelbunden basis. Fram tills idag hade det emellertid mest handlat om att gå ut och springa själv för att träna på ett trevligt sätt, men det ändrades alltså idag då jag var med i min första tävling. Nu var det ingen seriös tävling, eller vad man nu ska kalla det, utan Blodomloppet som en tillställning där du kan välja mellan att gå och springa 5km eller 10km. Allt görs för att främja forskningen kring blodsjukdomar och liknande så det är knappast någon tävling där den riktiga eliten deltar.

Hursomhelst så bestämde jag mig för att delta i loppet tillsammans med några arbetskamrater och det ångrar jag verkligen inte. Satte upp ett mål innan att ta mig runt på runt 50 minuter(10km då förstås) och bestämde mig för att gå ut hyggligt lugnt eftersom jag inte hade någon aning om hur jag skulle reagera på tävlingsmomentet. Jag är ju en rätt extrem tävlingsmänniska så jag var rädd för att jag skulle tjurrusa och ta slut på tok för fort i ett försök att hänga på någon annan som höll ett högt tempo.

Som tur var så lyckades jag hålla mig från detta och det kändes riktigt bra hela loppet igenom. Jag sprang om väldigt många samtidigt som få sprang om mig och jag kunde tillochmed öka tempot den sista km. Det kan väl knappast kallas för spurt, men det kändes ändå rätt bra att gå i mål med vetskapen om att det finns mer tid att hämta. Speciellt om jag ligger lite längre fram i början för den första km gick ju en minut långsammare än de resterande enbart för att var så tokigt mycket folk att ta sig förbi.

Nåväl när jag passerade mållinjen så hade jag varit ute i 48 minuter och 45 sekunder. Klart under mitt mål alltså och en 390:e plats vilket jag är helnöjd med. Det här gav verkligen mersmak och jag kommer garanterat att ställa upp i flera lopp. Midnattsloppet är jag ju redan anmäld till men risken är nog stor för att jag springer något annat lopp innan dess, känns som att Tobbe kommer se till så att jag gör det om inte annat ^^

Så nu sitter jag iaf på tunnelbanan påväg hem. Var ju tvungen att åka förbi jobbet och hämta datorn efter loppet och då passade jag även på att äta middag hos Nocen. Pizza blev det och även om det känns otroligt meningslöst såhär i efterhand (det hade ju varit minst lika gott med en sallad) så känns det samtidigt skönt att jag egentligen inte behöver bry mig. Jag förtjänar bannemig en pizza ibland och det är ju därför man tränar, för att kunna unna sig saker när man känner för det.

Nej nu är man snart framme i Bagis så dags att släcka ner datorn och förbereda sig för kvällens sista aktiviteter - slappande i TV-soffan och tillagandet av morgondagens lunchlåda.

#blogg

Medlem
Första löpartävlingen avklarad - gick över förväntan

"Jag förtjänar bannemig en pizza ibland och det är ju därför man tränar, för att kunna unna sig saker när man känner för det."'

Word.

Medlem

gott, loppet also, men pizza är också gott

1
Skriv svar