Nervöst inför nationella!

Medlem
Nervöst inför nationella!

Imorron är det Del I i nationella matematik A. Jag och många klasskamrater är mycket närvösa och man presterar försås sämre.

Någon som har ett tips hur man kan hålla nerverna i styr under viktiga prov och liknande?:O

Inaktiv

Kan trösta dig med att A är enkelt.

Nerverna spelar ingen roll i detta sammanhang

Just do it....


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Du menar väl den muntliga delen? För del A och B hade alla i Sverige förra veckan och idag hade vi del C.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Haha, gjorde Matte A provet på höstterminen, simpelt. Kommer gå bra har matte B på torsdag hehe

Medlem

här kanske finns någon info om vad som väntar:

http://www.prim.su.se/matematik/prov_kurs_a.html

Medlem

Sov tio timmar natten innan och ät en rejäl frukost...

Sen är det bara att köra på.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

och kom ihåg ; det är bara ett jävla prov, har du hängt med lagom på lektionerna under året som gått så ska det vara np


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av unix:

Kan trösta dig med att A är enkelt.

LIES!!!!

f.ö
vem bryr sig om gymnasiet

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av unix:

Kan trösta dig med att A är enkelt.

LIES!!!!

f.ö
vem bryr sig om gymnasiet

alla som har nåt innanför pannbenet?

Medlem

Själv tycker jag att matematik är mycket svårt.
Men allt handlar om hur du själv tycker vad du fått in under det senaste året.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Att klara själva provet är inga problem. Jag har fått från VG till MVG+ på proven hitils och mina lärare säger att jag ligger på gränsen och att han kommer och dömma efter NA. Därför jag är nervös.

Inaktiv
Skrivet av -vesslan-:

Att klara själva provet är inga problem. Jag har fått från VG till MVG+ på proven hitils och mina lärare säger att jag ligger på gränsen och att han kommer och dömma efter NA. Därför jag är nervös.

Världen är ibland grym.

Vad tänker du hitta på med alla dina MVG:n?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av DreadX:

alla som har nåt innanför pannbenet?

nej

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av -vesslan-:

Att klara själva provet är inga problem. Jag har fått från VG till MVG+ på proven hitils och mina lärare säger att jag ligger på gränsen och att han kommer och dömma efter NA. Därför jag är nervös.

Världen är ibland grym.

Vad tänker du hitta på med alla dina MVG:n?

Det är väl inget dåligt med bra betyg heller?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Världen är ibland grym.

skrev du det med en lätt ironisk min ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

MFC
Medlem
Skrivet av -vesslan-:

Imorron är det Del I i nationella matematik A. Jag och många klasskamrater är mycket närvösa och man presterar försås sämre.

Någon som har ett tips hur man kan hålla nerverna i styr under viktiga prov och liknande?:O

betrakta nervösiteten som en person/individ.. ifrågasätt dess existens o fokusera på uppgiften.. så löser det sig


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Gjorde A och B för länge sen, det var i går (tisdag) som jag gjorde del c som konstigt nog var lättare en dom andra. Har VG i matte så jag klarar mig


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv
Skrivet av -vesslan-:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av -vesslan-:

Att klara själva provet är inga problem. Jag har fått från VG till MVG+ på proven hitils och mina lärare säger att jag ligger på gränsen och att han kommer och dömma efter NA. Därför jag är nervös.

Världen är ibland grym.

Vad tänker du hitta på med alla dina MVG:n?

Det är väl inget dåligt med bra betyg heller?

Nej inte alls tvärt om faktist. Jag vart bara lite nyfiken på vad en sån framgångs full liten pojk tänker använda sina skills till. Är det USA's första utlänske president som lockar?

En fråga bara. Jag har bara gjort ett nationelt prov och det var i 5:an. själv tycker jag att det var lätt men oroar mig för att det i nian kommer bli svårt. Det fanns ju uppenbarligen någon som hade gjort dem. Är de svåra eller lätta? Visar resultatet lägre högre eller oförändrat än vad man hade i betyg? Och sen också vad gör man i den svenska delen av nationella proven?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

^Jag vet då iallafall att du borde satsa på bättre betyg i det svenska språket
Dom nationella prov man gör i 9an är i mitt tycke ganska lätta, har man som sagt hängt med lite på lektionerna, och sätter sig in för att lösa problemen så borde ett G-VG inte vara något vidare svårt, även för den som inte gillar mattematik (mig inkluderat).

Det blev faktiskt lättare sedan när man gick gymnasiet, Matte A var i princip repetition på det man gjort i 9an, B var lite svårare med nya metoder bl.a

Det betyg du får på provet kan bli sämre eller bättre, alla kan ha en bra / dålig dag


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Ja jag vet att min stavning inte är i världsklass men jag undrar ungefär hur uppgifterna ser ut. Är det t ex att man ska skriva en storsäljande fantasybok eller hur gör de?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

^Japp, både J.R.R tolkien och JK Rowlings skrev sina verk när dom hade nationella i engelska
Nej men det är oftast (I svenska nationella då) att du ska ta en förbestämd text, argumentera för eller emot det du skrev om och sen kunna styrka det du skrivit med lite grundligare information i din text.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av -vesslan-:

Imorron är det Del I i nationella matematik A. Jag och många klasskamrater är mycket närvösa och man presterar försås sämre.

Någon som har ett tips hur man kan hålla nerverna i styr under viktiga prov och liknande?:O

betrakta nervösiteten som en person/individ.. ifrågasätt dess existens o fokusera på uppgiften.. så löser det sig

deep man.


signatur

thank you, come again

Medlem

Körde A-delen idag, brukar vara rätt bra på matte men sista frågan gick åt H-vete -.^

Nåja har gjort bra på de vanliga proven och del 2 är ju kvar.. samt 4h NPMaB imorgon, hurra!

Inaktiv
Skrivet av Greger:

^Japp, både J.R.R tolkien och JK Rowlings skrev sina verk när dom hade nationella i engelska
Nej men det är oftast (I svenska nationella då) att du ska ta en förbestämd text, argumentera för eller emot det du skrev om och sen kunna styrka det du skrivit med lite grundligare information i din text.

Tack greger för du var så vänlig att hjälpa mig


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av DreadX:
Skrivet av F3D:
Skrivet av unix:

Kan trösta dig med att A är enkelt.

LIES!!!!

f.ö
vem bryr sig om gymnasiet

alla som har nåt innanför pannbenet?

Hehe


signatur

You can't win the game...

Inaktiv

känns ju helt rätt att skapa en tråd för hur nervös man är istället för att plugga ? ^^ Ju mer förberedd man känner sig desto mindre nervös blir man


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av quadpod:

känns ju helt rätt att skapa en tråd för hur nervös man är istället för att plugga ? ^^ Ju mer förberedd man känner sig desto mindre nervös blir man

Nja.. mellanting är alltid bäst.
Pluggar man för mycket blir man bara förstörd och kan inte sova/koncentrera sig innan provet

Medlem

Hade alla samma del? Det var någon fråga om ett par jävla tärningar för min del...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Herregud vad det här känns 90-tal.

Medlem

Sista frågan var rätt så enkel ju.
För att två rektanglar med olika bas och höjd ska få samma area krävs det två saker.
Höjden på rektangel A ska vara hälften så stor som Basen på rektangel B. Basen på Rektangel A ska vara dubbelt så stor som höjden på rektangel B.
Enklare förklarat : X*Y = (Y/2) * (X*2)
Något sånt borde vara korrekt. Rätta mig om jag har fel, jag är inte bra på matematik ^^.

12
Skriv svar