Medlem

trångsynt som jag är så tycker jag att skulder aldirg är bra änndå.
varför hela tiden utgå ifrån lågkunjukturer, "beror på världen runt om" ja men skit i den då, lägg mera pengar å tid på grännsen inom swe, dvs ett starkt land som inte ska påverkas så in i helvete mycket av vad som händer i tex, kina, usa osv..

(tex ta bort AB företag och Börsen) bara en ide :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Då skulle det gå åt helvete för oss. Kolla hur protektionism fungerar i till exempel Nordkorea. Ser du vilket fint och rikt land det är?;)

Nej, handel skapar välfärd.

Medlem

Jag tror att du skulle trivas mer österut IceMan


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av IceMan:

trångsynt som jag är så tycker jag att skulder aldirg är bra änndå.
varför hela tiden utgå ifrån lågkunjukturer, "beror på världen runt om" ja men skit i den då, lägg mera pengar å tid på grännsen inom swe, dvs ett starkt land som inte ska påverkas så in i helvete mycket av vad som händer i tex, kina, usa osv..

(tex ta bort AB företag och Börsen) bara en ide :>

ALLA länder påverkas av länderna utanför, eller ja kanske inte länderna i mellanöstern, men kina och usa är prime examples av länder som skulle falla sönder helt och hållet om dom skulle dra sig inåt i sitt egna skal


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av båtsman:

Då skulle det gå åt helvete för oss. Kolla hur protektionism fungerar i till exempel Nordkorea. Ser du vilket fint och rikt land det är?;)

Nej, handel skapar välfärd.

aa troligen

men i min fantasi så är ett rike bäst med att sköta sig själv :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

aa troligen

men i min fantasi så är ett rike bäst med att sköta sig själv :>

Vad som låter bra i fantasin stämmer inte alltid överens med verkligheten - men man måste väl få drömma ibland;)

Medlem

hehe nä, tur är väll att man kan det
jag avskyr vända-på-pappers-jobb, och teori saker, en jävla tur det finns folk som orkar med och förstår sig på sånt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Skulle vilja se hur fort det går utför för sverige ifall vi körde på "sköt dig själv och skit i andra" genom att lägga av med all handel/export. Vilken allmänbildad kotte som helst vet ju om att Sveriges största inkomstkälla har sedan långt tillbaka varit skog och järn.

Inaktiv

Nu börjar den här tråden bli lite offtopic, snälla återvänd om Sveriges försvar disskussionen!!

Hihi, känner mej lite som the_maxx:D

Skrivet av erge:

Vilken allmänbildad kotte som helst vet ju om att Sveriges största inkomstkälla har sedan långt tillbaka varit skog och järn.

....Och vapen.

Men som Lusen sade nu är vi offtopic. Tillbaka till vårt starka försvar och Rysslands förestående invasion.


signatur
Medlem

Måste tipsa om en bok som har väldigt mycket med ämnet att göra (dvs Ryssland goes loco, och invaderar den europeiska kontinenten) och det är Tom Clancy - Röd storm.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Måste tipsa om en bok som har väldigt mycket med ämnet att göra (dvs Ryssland goes loco, och invaderar den europeiska kontinenten) och det är Tom Clancy - Röd storm.

Jag kan också rekommendera denna bok,otroligt spännande och informativ gällande vapenbenämningar och möjliga scenarion om kriget kommer till europa.

Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:

Måste tipsa om en bok som har väldigt mycket med ämnet att göra (dvs Ryssland goes loco, och invaderar den europeiska kontinenten) och det är Tom Clancy - Röd storm.

Jag kan också rekommendera denna bok,otroligt spännande och informativ gällande vapenbenämningar och möjliga scenarion om kriget kommer till europa.

Naivt att säga "om" det är mer en fråga om när!


signatur
Medlem

lixsom Europa har haft krig i tiotusentals år, och vad faan säger att det inte kommer bli igen.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:

Måste tipsa om en bok som har väldigt mycket med ämnet att göra (dvs Ryssland goes loco, och invaderar den europeiska kontinenten) och det är Tom Clancy - Röd storm.

Jag kan också rekommendera denna bok,otroligt spännande och informativ gällande vapenbenämningar och möjliga scenarion om kriget kommer till europa.

Naivt att säga "om" det är mer en fråga om när!

Ja du har antagligen rätt i det:( men vi kan väl åtminstonde försöka vara lite posetiva:up:

Skrivet av HollowMan:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Naivt att säga "om" det är mer en fråga om när!

Ja du har antagligen rätt i det:( men vi kan väl åtminstonde försöka vara lite posetiva:up:

Ja det skadar ju iofs inte.


signatur
Inaktiv

Låt oss hoppas att politikerna har en lite mer fullständig bild av världspolitiken, handling och konsekvens, vikten av sammarbete över gränser, än den gravt haltande karikatyr som demagogerna i den här tråden försöker skrämma oss med. Nej, ryssland kommer inte anfalla oss.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Inte oss kanske :). Läser du artikeln så var det ett annat land dom är lagom förbannade på

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Ja du har antagligen rätt i det:( men vi kan väl åtminstonde försöka vara lite posetiva:up:

Positiva? Vi kommer att dö, plågsamt. Vi kommer alla att bli skickade till saltgruvorna i Sibirien där vi enbart kommer att få pinka då det är intensiv motvind.

Medlem
Skrivet av Eudoros:

Vi kommer att dö, plågsamt. Vi kommer alla att bli skickade till saltgruvorna i Sibirien där vi enbart kommer att få pinka då det är intensiv motvind.

Så länge jag slipper Hedman som "expert" i min tv när jag kollar på fotboll.

Skrivet av Kamikazeb:
Skrivet av Eudoros:

Vi kommer att dö, plågsamt. Vi kommer alla att bli skickade till saltgruvorna i Sibirien där vi enbart kommer att få pinka då det är intensiv motvind.

Så länge jag slipper Hedman som "expert" i min tv när jag kollar på fotboll.

Så länge jag slipper se divalandslaget i tv


signatur
Inaktiv

Vad tror ni om att vi gör som USA. Vi gör ett förebyggande anfall mot Ryssland innan de anfaller oss? Jag menar ryssarna kan ju inte direkt ropa på NATO och Kina vet jag inte om de är så där jättepigga på att hjälpa björnen. De har ju gräns mot varandra och kina behöver säkert något som ryssen har.

Medlem
Skrivet av aengs115:

Vad tror ni om att vi gör som USA. Vi gör ett förebyggande anfall mot Ryssland innan de anfaller oss? Jag menar ryssarna kan ju inte direkt ropa på NATO och Kina vet jag inte om de är så där jättepigga på att hjälpa björnen. De har ju gräns mot varandra och kina behöver säkert något som ryssen har.

Ja fyfan, låter som en bra idé!
Historien har visat att man aldrig har kunnat invadera ryssland, chansen att man skulle lyckas nu är väl ungefär lika stor som förr i tiden.

Iallafall, om Ryssland skulle gå in för att ta över Europa så tror jag att vi kommer stå enade, och det kommer bli ett världskrig där kärnvapen kommer användas (kanske inte av länderna som för krig, men av någon terrorist-cell. Går säkert att köpa av någon avdankad gammal general i valfritt land som har tillgång till kärnvapen :/)

Men vi kan alltid hoppas på att det aldrig händer, men som sagt så visar tyvärr historien på att man aldrig lär sig...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skrivet av Greger:
Skrivet av aengs115:

Vad tror ni om att vi gör som USA. Vi gör ett förebyggande anfall mot Ryssland innan de anfaller oss? Jag menar ryssarna kan ju inte direkt ropa på NATO och Kina vet jag inte om de är så där jättepigga på att hjälpa björnen. De har ju gräns mot varandra och kina behöver säkert något som ryssen har.

Ja fyfan, låter som en bra idé!
Historien har visat att man aldrig har kunnat invadera ryssland, chansen att man skulle lyckas nu är väl ungefär lika stor som förr i tiden.

Iallafall, om Ryssland skulle gå in för att ta över Europa så tror jag att vi kommer stå enade, och det kommer bli ett världskrig där kärnvapen kommer användas (kanske inte av länderna som för krig, men av någon terrorist-cell. Går säkert att köpa av någon avdankad gammal general i valfritt land som har tillgång till kärnvapen :/)

Men vi kan alltid hoppas på att det aldrig händer, men som sagt så visar tyvärr historien på att man aldrig lär sig...

Det roliga med dettta inlägget är att om några dagar så skulle det säkert klassas som ett "farligt" internet prat av FRA.


signatur
Medlem

baserat på vad? finns inget i det inlägget som på något sätt skulle klassas som hot mot rikets säkerhet eller nått.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Notumforce:

baserat på vad? finns inget i det inlägget som på något sätt skulle klassas som hot mot rikets säkerhet eller nått.

Hur vet du det, kommer du att sitta och kontrollera det?


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Notumforce:

baserat på vad? finns inget i det inlägget som på något sätt skulle klassas som hot mot rikets säkerhet eller nått.

Hur vet du det, kommer du att sitta och kontrollera det?

om några dagar vet vi!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Jag har da aldrig förstatt mig pa hela den här "hotet i öst" saken som alla är sa rädda för.

Hur manga ganger har Ryssland anfallit Sverige jämfört med, hur manga ganger har Sverige anfallit Ryssland?

Jag är da inte ett dugg rädd för att Ryssland helt sonika skulle invadera Sverige, da vi varken är ett hot eller har nagot som dom vill ha. Salänge vi stannar utanför NATO.

Jag är mer rädd för USA och all den galenskap dom haller pa med.

Skrivet av CodeMasterMike:

Jag har da aldrig förstatt mig pa hela den här "hotet i öst" saken som alla är sa rädda för.

Hur manga ganger har Ryssland anfallit Sverige jämfört med, hur manga ganger har Sverige anfallit Ryssland?

Jag är da inte ett dugg rädd för att Ryssland helt sonika skulle invadera Sverige, da vi varken är ett hot eller har nagot som dom vill ha. Salänge vi stannar utanför NATO.

Jag är mer rädd för USA och all den galenskap dom haller pa med.

Sverige har ju i stort sett aldrig anfallit Ryssland och de ytterst få gånger vi gjort det har det varit frågan om försvarskrig. Det finns en anledning till att t.ex. finnarna alltid tittat österut med bävan ty de har alltid varit yttersta fronten mot barbarerna.

Den enda anledningen till att vi inte är ryssar sedan länge är att vi Svenskar har vart extremt duktiga på krig iallafall förr i tiden.
Tycker du ska plocka upp lite historieböcker.


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av CodeMasterMike:

Jag har da aldrig förstatt mig pa hela den här "hotet i öst" saken som alla är sa rädda för.

Hur manga ganger har Ryssland anfallit Sverige jämfört med, hur manga ganger har Sverige anfallit Ryssland?

Jag är da inte ett dugg rädd för att Ryssland helt sonika skulle invadera Sverige, da vi varken är ett hot eller har nagot som dom vill ha. Salänge vi stannar utanför NATO.

Jag är mer rädd för USA och all den galenskap dom haller pa med.

Sverige har ju i stort sett aldrig anfallit Ryssland och de ytterst få gånger vi gjort det har det varit frågan om försvarskrig. Det finns en anledning till att t.ex. finnarna alltid tittat österut med bävan ty de har alltid varit yttersta fronten mot barbarerna.

Den enda anledningen till att vi inte är ryssar sedan länge är att vi Svenskar har vart extremt duktiga på krig iallafall förr i tiden.
Tycker du ska plocka upp lite historieböcker.

nja...vet inte om ja kan gå med på att vi har varit extremt duktiga när det gäller krig...skulle snarare säga att den största anledningen att vi inte är ryssar är för att just ryssarna är våldsamt dåliga när det gäller krig

Skriv svar