Brutal Legend kunde blivit country

Robot
Medlem
Brutal Legend kunde blivit country

Den femöringen förstod jag verkligen inte. Nog för kommersiell gångbarhet, respekt till diverse musikstilar, men Brutal Legend kan jag verkligen inte se ens ha varit tillnärmelsevis samma sak utan genren i fråga.
Som Schafer säger så handlar ju hela spelet om allting kring denna, får jag lov att säga, underbart underhållande musik. Får vi lov att tacka hysterin kring musikspel (som jag i och för sig inte heller har något emot...) för att Brutal Legend inte lades ned! För det borde de i så fall gjort om utgivarna fått som de velat.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

"...att spelkonceptet skulle kretsa kring country- eller hiphop-musik istället..."
Undrar vad namnet då hade blivit? Gangsta Pimp Bitchin' Drive-by Legend? Drinkin' Beer While Drivin' Around in Mah Truck with Crocs on mah Feet Legend?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av zyr0k:

"Drinkin' Beer While Drivin' Around in Mah Truck with Crocs on mah Feet Legend?

Limited Edition-utgåva formad som ölburk? I'd buy that for a dollar!


signatur
Medlem

Jag hade velat vuxit upp på 70-talet, tidigt 80 så man hade sluppit all denna jävla hiphopp dynga med allt va det innebär.

Medlem
Skrivet av Divion:

Jag hade velat vuxit upp på 70-talet, tidigt 80 så man hade sluppit all denna jävla hiphopp dynga med allt va det innebär.

+1

Tacka fan för att vi slipper någon skitig hiphop.
Jag förstår inte hur de ens kunde föreslå det...

Medlem

Har testat det här liret på jobbet, och kan säga så mycket som att det kommer ÄGA. Ser fram emot det något så grymt mycket.

Medlem
Skrivet av Divion:

Jag hade velat vuxit upp på 70-talet, tidigt 80 så man hade sluppit all denna jävla hiphopp dynga med allt va det innebär.

Mm, najs till viss del, men på 70-80-talen fanns det ingen bra musik över huvud taget

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Divion:

Jag hade velat vuxit upp på 70-talet, tidigt 80 så man hade sluppit all denna jävla hiphopp dynga med allt va det innebär.

Mm, najs till viss del, men på 70-80-talen fanns det ingen bra musik över huvud taget

Klart det fanns! Black Sabbath, Pink Floyd, Rolling Stones, Alice Cooper, KISS, Iron Maiden, Metallica... Listan kan göras hur lång som helst, såvida man tycker om dessa årgångar.
Ja, jag är en rockgalning och jag hatar hiphop.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Klart det fanns! Black Sabbath, Pink Floyd, Rolling Stones, Alice Cooper, KISS, Iron Maiden, Metallica... Listan kan göras hur lång som helst, såvida man tycker om dessa årgångar.
Ja, jag är en rockgalning och jag hatar hiphop.

+1


signatur
Medlem
Skrivet av zyr0k:

"...att spelkonceptet skulle kretsa kring country- eller hiphop-musik istället..."
Undrar vad namnet då hade blivit? Gangsta Pimp Bitchin' Drive-by Legend? Drinkin' Beer While Drivin' Around in Mah Truck with Crocs on mah Feet Legend?

Eller helt enkelt GTA: San Andreas

/ LordDaimos

Medlem

Herregud, ibland blir man mörkrädd. Man kan inte låta bli att undra över hur många bra spelkoncept som har blivit saboterade av utgivare som bara tänker i siffror i stället för att tänka på vad som blir ett bra spel.

Som gammal Full Throttle-älskare så blev jag nästan helt salig när jag först hörde talas om Brûtal Legend och såg dem första screenshotsen. Jag hade sannolikt inte blivt så intresserad om det var ett hippity-hoppity eller country-spel. (Fast det senare har ju iaf potential att bli ett satiriskt roligt spel...)

Medlem
Skrivet av Divion:

Jag hade velat vuxit upp på 70-talet, tidigt 80 så man hade sluppit all denna jävla hiphopp dynga med allt va det innebär.

+10!

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Herregud, ibland blir man mörkrädd. Man kan inte låta bli att undra över hur många bra spelkoncept som har blivit saboterade av utgivare som bara tänker i siffror i stället för att tänka på vad som blir ett bra spel.

word


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

Haha kände en kall känsla längs ryggraden när jag läste att de kunde blivit hiphop
Så j*vla skönt att de blev Metal, nu kan jag andas lugnt igen
JB FTW!!!!


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Självklart blir ett spel baserat på Metal bättre än ett spel baserat på Hip Hop eller country eftersom Metal är mycket mer mångsidigt då man tänker på alla hundra tals subgenrer det finns inom hårdrocken.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jaaa, ännu ett spelkoncept med hårdrockstema. Så originiellt och roligt!

Lär ju sälja i alla fall med tanken på hur många som har tråkig musiksmak här i världen.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Divion:

Jag hade velat vuxit upp på 70-talet, tidigt 80 så man hade sluppit all denna jävla hiphopp dynga med allt va det innebär.

+1

Tacka fan för att vi slipper någon skitig hiphop.

I feel sorry for narrow-minded people.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

jävligt tur att det blev hårdrock det enda som passar i spel

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Divion:

Jag hade velat vuxit upp på 70-talet, tidigt 80 så man hade sluppit all denna jävla hiphopp dynga med allt va det innebär.

+1

Tacka fan för att vi slipper någon skitig hiphop.

I feel sorry for narrow-minded people.

Så för att jag inte gillar hiphop är jag trångsynt menar du? Hahaha! Väx upp killen!

Medlem

Det är riktigt jävla patetiskt med stereotypa hårdrockare som går ut för att smutskasta hiphop så fort de får chansen. Står det i "Hårdrock för dummies" att det är så man ska bete sig eller?

Det finns dålig musik i båda genrerna. Dock kan jag hålla med om det finns ett överflöd av dålig hiphop men det betyder inte att all hiphop är dålig. Vart vill ni komma med detta totala biggoteri och alla dessa fördomar?

Kommentarer så som "Tacka fan för att vi slipper någon skitig hiphop." är så jävla onödiga. För att inte tala om irrelevanta, då spelet hade varit radikalt annorlunda om det hade varit baserat på hiphop. Vilket betyder att många i denna tråd inte ens hade spelat det.

Medlem
Skrivet av Gubbtjyv:

Det är riktigt jävla patetiskt med stereotypa hårdrockare som går ut för att smutskasta hiphop så fort de får chansen. Står det i "Hårdrock för dummies" att det är så man ska bete sig eller?

Det finns dålig musik i båda genrerna. Dock kan jag hålla med om det finns ett överflöd av dålig hiphop men det betyder inte att all hiphop är dålig. Vart vill ni komma med detta totala biggoteri och alla dessa fördomar?

Kommentarer så som "Tacka fan för att vi slipper någon skitig hiphop." är så jävla onödiga. För att inte tala om irrelevanta, då spelet hade varit radikalt annorlunda om det hade varit baserat på hiphop. Vilket betyder att många i denna tråd inte ens hade spelat det.

det är klart det är löjligt att BARA gå in för att hata något utan att ens öppna för det som faktiskt kan vara bra i det.

men ärligt talat så förstår jag inte hur det här spelet ens skulle kunna bli hälften så intressant med hiphop eller country.

hårdrock har ju så mycket mer "riddar/hjälte som ska rädda världen" över sig. jag hade nog inte gillat ett spel gjort i hiphopens tecken, och det är ju mycket pga den pinsamma del av hiphopen som antagligen skulle uppmärksammats mest pga att den delen är mer pengaindrivande.

Medlem
Skrivet av najtrows:

det är klart det är löjligt att BARA gå in för att hata något utan att ens öppna för det som faktiskt kan vara bra i det.

men ärligt talat så förstår jag inte hur det här spelet ens skulle kunna bli hälften så intressant med hiphop eller country.

hårdrock har ju så mycket mer "riddar/hjälte som ska rädda världen" över sig. jag hade nog inte gillat ett spel gjort i hiphopens tecken, och det är ju mycket pga den pinsamma del av hiphopen som antagligen skulle uppmärksammats mest pga att den delen är mer pengaindrivande.

Att spelet inte hade blivit lika bra med hiphop istället för hårdrock håller jag med om. Detta beror till stor del på att hiphop-kulturen tenderar att vara alldeles för seriös. Sedan tillför Jack Black mycket till spelet och det finns ingen direkt motsvarighet inom hiphopen. Därför hade ett spel med hiphop som bas inte fungerat, om det inte handlade om säg, att bli hög á la Psychonauts.

Men om spelet hade varit baserat på country istället hade det varit minst lika dåligt, om inte mycket sämre. Fast man ser ingen rippa på country.

p.s. Pot Brownies the Game OST: [http://www.youtube.com/watch?v=9B2C1HNJU4A]

Medlem

låten var fan rätt nice dock!

Inaktiv

Nu blir jag jävligt förbannad på dålig journalistik! Det här skrev de redan i LeveL 36 vilket kom ut i förra månaden. Och det känns inte riktigt som en riktigt het nyhet när man hört det väldigt långt innan.

Medlem

jag är inte någon hippity hopper men guldkorn finns http://www.youtube.com/watch?v=ljRx8cJwEso

1
Skriv svar