Medlem
Blogg

Någon som vet någon bra sida där man kan blogga utan en massa reklam och man får jobba lite själv på designen på bloggen ? Ska gärna inte kosta så mycket heller x)

Medlem
Skrivet av 3lue3ird:

Någon som vet någon bra sida där man kan blogga utan en massa reklam och man får jobba lite själv på designen på bloggen ? Ska gärna inte kosta så mycket heller x)

Google is your friend.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kan varmt rekomender Blogger.com
Googles egna blogg sida. Ingen reklam om du inte vill, gratis och har mängder med funktioner.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Vad ska du blogga om? Tycker att de flesta som bloggar har drag av narcisism.

Vem bryr sig om Kalle Johansson gick och handlade mjölk i lördags eller om Anna Svensson köpte en ny klänning i Söndags? Troligen inte många och jag tror inte heller att 99% av bloggarna läses av mer än 3-4 olika personer så man kan fråga sig vad meningen med dem är?


signatur
Medlem

Iceguppi: Tja... det beror ju helt på vad ens syfte med bloggen är. Många skriver blogg/dagbok/noveller/whatever för att få något slags utlopp för känslor och tankar - de mår helt enkelt bättre av att skriva av sig. Huruvida det finns läsare är då irrelevant.

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Vad ska du blogga om? Tycker att de flesta som bloggar har drag av narcisism.

Vem bryr sig om Kalle Johansson gick och handlade mjölk i lördags eller om Anna Svensson köpte en ny klänning i Söndags? Troligen inte många och jag tror inte heller att 99% av bloggarna läses av mer än 3-4 olika personer så man kan fråga sig vad meningen med dem är?

Vet du vad, du behöver inte läsa sånt du inte vill! det är därför internet är så bra

Jag själv halvbloggar av den anledningen för att hålla kontakt med folk hemma i sverige. Fan jag skiter väl i om jag har många läsare. det räcker med om det bara vore min oroliga mamma som läste, för då fyller den sin funktion.

Så bloggar är oftast vettiga för de folk som de berör, även om det som sagt bara är skribenten och en läsare.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Ser bloggande också som ett sista desperat försök att bli någon. Gäller dock inte alla.

Hur som hälst så tycker jag att det är skitsnack att bloggandet främjar demokratin eller vad de nu vill lura i oss.

Det upprör mig inte att folk får utlopp för sina behov genom att blogga utan snarare att bloggare vars blogg besöks av många tror att det i första hand är deras så kallade skicklighet som gör att de får många träffar, när det i praktiken gäller att ha tur i början för att sedan få det att rulla på genom den berömda snöbollseffekten.


signatur
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Ser bloggande också som ett sista desperat försök att bli någon. Gäller dock inte alla.

Hur som hälst så tycker jag att det är skitsnack att bloggandet främjar demokratin eller vad de nu vill lura i oss.

Det upprör mig inte att folk får utlopp för sina behov genom att blogga utan snarare att bloggare vars blogg besöks av många tror att det i första hand är deras så kallade skicklighet som gör att de får många träffar, när det i praktiken gäller att ha tur i början för att sedan få det att rulla på genom den berömda snöbollseffekten.

läser/skriver själv inte bloggar, men teorin om snöbollseffekten tycks sakna en parameter, det behövs ju snö/intresse för att det ska hända nåt överhuvudtaget.
Är bloggen intressant så läser väl folk, sen om det involverar lite tur har mindre med saken att göra.

Har du bloggat själv och inte fått några besökare, därför denna bittra syn på bloggandet?
Finner iaf det väldigt intressant att många av dina åsikter skulle passa utmärkt i en blogg, som jag ser det. Bara en tanke..


signatur

thank you, come again

Medlem

följdfråga någon som vet hur man kollar hur många läsare man har på blogger ? x)

1
Skriv svar