Robot
Razer Mamba

Hårdvarutillverkaren Razer fortsätter att likt en kobra spotta ur sig nya prylar för oss som vill spela på datorn. Passande nog går deras senaste mus under namnet Mamba.


Medlem
Razers lyxiga Mamba-mus testad

Påminner ganska mycket om Microsoft/Razer Habu musen, förutom några extra knappar och trådlösheten.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Om den inte var så dyr skulle det vara solklart köp för min del.. Fast klarar mig egentligen bra med min Lachesis så får vänta ändå så.

Medlem

Jag som alltid tyckt att razer varit skapligt bra på att skapa möss som inte är jättejobbiga att använda med vänsterhanden men nu sket dem tydligen i det med extraknappar bara på vänstersidan om musen.

Medlem

för folk med pengar att slänga ut, jag hade inte köpt den även om jag hade pengar iförsig.

Medlem

En fyra för en mus som kostar 1300 spänn? Har inte testat den, men baserat på vad man får tycker jag det låter som en väldigt dålig pris/prestanda matchning...

Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Påminner ganska mycket om Microsoft/Razer Habu musen, förutom några extra knappar och trådlösheten.

Kan bero på att det i princip är en trådlös Deathadder, som ju var rätt lik Habu:n, som hade tydliga drag från MS Intellimouse Explorer *.0

1300 kronor är den fan värd, om inte annat för den urläckra förpackningen. Galet snygg showcasing.

Medlem

Låter som ett högt betyg för en mus som inte är särskilt unik - däremot svindyr.

Tacka vet jag MX510 som jag haft i 4-5 år och kostade mig 299 =p

Medlem

Bra miljötänk från Razers sida. Allvarligt talat, vad tänker de på med en sådan sjukt onödig förpackning? De som har råd att betala dessa pengar är ju samma människor som har råd att köpa miljömedvetet och då fäller de krokben på sig själva.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

På tok för dyr, duger gott med en copperhead för halva priset.

Medlem

Har fortfarande min Razer Diamondback. Blir nog inget byte förrän den har gått sönder helt och hållet.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Haha OMG!

Den ser ut som min Razer Lacheis som jag vann förra hösten här på fz om jag ska vara ärlig

Tror att min är lika bra

Medlem
Skrivet av showerguy:

Haha OMG!

Den ser ut som min Razer Lacheis som jag vann förra hösten här på fz om jag ska vara ärlig

Tror att min är lika bra

Tills du provar att klippa av sladden på båda, då är Mantan troligen bättre.

Inaktiv
Skrivet av Aftonstjaerna:

Bra miljötänk från Razers sida. Allvarligt talat, vad tänker de på med en sådan sjukt onödig förpackning? De som har råd att betala dessa pengar är ju samma människor som har råd att köpa miljömedvetet och då fäller de krokben på sig själva.

det är sånna som du som inte borde hänga på i trådar om "produkter" över huvud taget då allt som tillverkas drar mycket energi under framställning.

OT: denna mus är den enda trådlösa råttan som förtjänar någon respekt över huvud taget.

Medlem

Har Lachesis själv, men om Mamba inte var så dyr skulle jag nog skaffa en sådan, bara för att få det värsta.

Enligt mig är Razer de enda som kan göra snygga gamingtillbehör.
Sitter dock med ett Logitech UltraX tangentbord, men det är bara för att jag inte haft tid att köpa ett Razer Lycosa

Medlem

Det enda som avskräcker en är priset. 1300 kronor för en mus är på tok för mycket. Har själv en Deathadder och tycker att den duger bra


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Har haft en Razer nu ett tag vid sidan om min gamla men endå välfungerande MX500, och tycker att Razern har dålig X/Y rörelse speciellt i vinkel då den ter sig gå i sicksack dock knappt noterbart. medan MX rör sig som i smör en het sommardag över hela skärmen.
Så sitter man i PS eller nåt så är ju Razern bara att glömma o plocka fram MX. Faktum är att min MX500 klår samtliga möss jag använt sedan dess release med hästlängder, inklusive Razer och andra Logitech möss.

Inaktiv
Skrivet av McVit:

OT: denna mus är den enda trådlösa råttan som förtjänar någon respekt över huvud taget.

Jasså min logitech trådlösa mus funkar prima framför mitt lilla skrivbord och plasma och man behöver bara ladda den genom att byta batterier en gång i halvåret HAH!.

Medlem

Tack för egen tagna bilder <3

Medlem

Nä fan jag kör på min deathadder tills den kolappsar. trivs jävligt bra med den faktiskt.

Medlem

Toknöjd med min G9 / G13 kombo så nej tack


signatur
Medlem

Skribenten kanske skulle nämna om den är anpassad för vänsterhänta eller om den bara är till för högerhänta?! Förstår inte hur man kan missa en sådan detalj.. Alla som spelar är inte högerhänta.

Inaktiv

Skulle inte slänga ut de pengarna på detta nej :). Snygg dock!

Medlem

Har både en Habu och en Logitech VXNano men föredrar helt klart Nano:n då den passar mina mini-händer bättre. Plus att den är trådlös med utmärkt täckvidd. Skulle nog aldrig slänga ut 1300 spänn på en mus, oavsett design eller prestanda. Riktigt *så* kinking är jag inte.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av McVit:
Skrivet av Aftonstjaerna:

Bra miljötänk från Razers sida. Allvarligt talat, vad tänker de på med en sådan sjukt onödig förpackning? De som har råd att betala dessa pengar är ju samma människor som har råd att köpa miljömedvetet och då fäller de krokben på sig själva.

det är sånna som du som inte borde hänga på i trådar om "produkter" över huvud taget då allt som tillverkas drar mycket energi under framställning.

OT: denna mus är den enda trådlösa råttan som förtjänar någon respekt över huvud taget.

say whut?
svara du ens på hans inlägg? det enda lika var nåt tal om miljö, men du kan inte förstått vad han prata om.

Medlem
Skrivet av McVit:
Skrivet av Aftonstjaerna:

Bra miljötänk från Razers sida. Allvarligt talat, vad tänker de på med en sådan sjukt onödig förpackning? De som har råd att betala dessa pengar är ju samma människor som har råd att köpa miljömedvetet och då fäller de krokben på sig själva.

det är sånna som du som inte borde hänga på i trådar om "produkter" över huvud taget då allt som tillverkas drar mycket energi under framställning

Ja eller så är inte världen antingen svart eller vit? Jag är väldigt teknikintresserad och arbetar just i en datorbutik men tycker det är sjukt onödigt med omödig emballage som man ändå kastar när man plockat upp sin produkt. Men i din värld kanske man inte kan vara miljömedveten om man är teknikintresserad utan då skall man på heltid vara ute i naturen och kram träd?

Jag ser ingen anledning överhuvudtaget att sätta plexiglas runt en råtta som i sin tur sedan står i ett fint "butikställ" inne i plexilådan. Totally crazy!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Intressant också att musen har en rejäl kameltå....

Medlem
Skrivet av McVit:

OT: denna mus är den enda trådlösa råttan som förtjänar någon respekt över huvud taget.

Säger bara Sidewinder x8.

Medlem

Grymt, jag har väntat på en trådlös mus från Razer. Tål inte sladdmöss alls. Denna kanske bör testas.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

"-Fler knappar skulle inte skada"

Allvarligt talat, hur många kan ärligen säga att de har behov av mer än 7 st knappar? Låt gå att de två knapparna framme till vänster verkar dåligt placerade, men fler knappar är väl ändå inte problemet?

12
Skriv svar