Robot
Zeno Clash

När chilenska ACE Team utannonserade att de arbetade med ett spel som skulle dra nytta av Valves Sourcemotor fullt ut och samtidigt göra något nytt av hela förstapersonsgenren, var det många som rynkade på näsan. De har verkligen lyckats göra något annorlunda, men är det ett bra annorlunda?

#the-elder-scrolls-iv-oblivion, #black-isle-studios, #planescape-torment


Medlem
Zeno Clash granskat

Ok spel men att säga att röstskådespelarna inte skulle ha varit tillräckligt bra för att vara med i en sån skit serie som andra avenyn är low punch.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Mycket bra spel

Medlem

Testade demot på steam, tyckte det verkade rätt coolt, ska lira igenom hela demot i helgen.

Inaktiv

Känns som recensenten glömde använda E.
Vad menar han annars med "oprecis kontroll"?

Dessutom finns det även ett demo.

Medlem

Röstskådespelarna är över medel i mina ögon, om man jämnför med titlar som kommer ut nu förtiden. Går ju inte att jämnföra med kotor, mask of the betrayer etc.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av thelinx:

Känns som recensenten glömde använda E.
Vad menar han annars med "oprecis kontroll"?

Dessutom finns det även ett demo.

Recensenten glömde inte att använda E (eller kp-enter i mitt fall) Visst fungerar "lock"-funktionen smidigt när man möter fienden en och en, men vid fler motståndare upplever jag det mer irriterande än hjälpsamt då det ofta slutar med att du låst dig till en fiende medan det står två andra på avstånd och skjuter dig i ryggen. Det är nog en smaksak liksom allt annat.
Lika så är röstskådespeleriet förmodligen en smak sak. En del karaktärer fungerar riktigt bra medan andra ären smärre katastrof, syftar främst på Deadra som jag tyckte sabbade en del av stämningen som spelet byggde upp. Som sagt smaken är som anus, brunt och runt.

Medlem

Hatade spelet och ångrade mig djupt att jag köpte det.
Dock så köpte jag det på dagen då de hade 50% rabatt, så min plånbok blev inte så värst våldtagen.

Om inte annat ett nästan unikt spel, men tycker definitivt recensionen borde nämnt att det är ett indiespel av högsta grad, som dessutom inte kostar mer än 160kr att köpa - att vänta sig AAA-polish på röster och annat är helt enkelt orättvist och för det priset tycker jag absolut det är värt.

Sådana summor kan jag gott betala för att spela något som inte är likt andra spel på marknaden, eller tom. en upplevelse.

Testa demot, allihopa: Det är det värt.

Medlem

Förändra/ta bort lock-on systemet = z0mg ett fungerande fightingspel first person.

Medlem

Ser så sjukt ut att jag måste köpa det!:)

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Om inte annat ett nästan unikt spel, men tycker definitivt recensionen borde nämnt att det är ett indiespel av högsta grad, som dessutom inte kostar mer än 160kr att köpa - att vänta sig AAA-polish på röster och annat är helt enkelt orättvist och för det priset tycker jag absolut det är värt.

Sådana summor kan jag gott betala för att spela något som inte är likt andra spel på marknaden, eller tom. en upplevelse.

Testa demot, allihopa: Det är det värt.

Jag kan tyvärr inte hålla med om att det är orättvist. Man sätter en hög standard spelet igenom med historieberättandet och miljö/karaktärsframställningen. En standard som de flesta andra AAA-titlar inte kan nå upp till. Och även om det är ett indiespel så har vissa karaktärer helt fantastiska röster medan andra enbart låter korkade och stundtals pinsamt illa. Så att inte kunna ställa krav på ett spel som lever upp till nästintill vilken AAA-standard som helst vore fel. Som sagt var, det är en smak fråga, vissa tycker alla röster är bra, vissa inte. Jag tillhör den senare skaran.

lwf
Medlem

Kanonspel. Testa demot, det är något av det bästa jag spelat på länge.

http://store.steampowered.com/app/22220/

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Förändra/ta bort lock-on systemet = z0mg ett fungerande fightingspel first person.

Dom fixade ju med lock-on systemet i senaste uppdateringen, har inte testat det sedan dess dock.

Skrivet av Nielsen:

Jag kan tyvärr inte hålla med om att det är orättvist. Man sätter en hög standard spelet igenom med historieberättandet och miljö/karaktärsframställningen. En standard som de flesta andra AAA-titlar inte kan nå upp till. Och även om det är ett indiespel så har vissa karaktärer helt fantastiska röster medan andra enbart låter korkade och stundtals pinsamt illa. Så att inte kunna ställa krav på ett spel som lever upp till nästintill vilken AAA-standard som helst vore fel. Som sagt var, det är en smak fråga, vissa tycker alla röster är bra, vissa inte. Jag tillhör den senare skaran.

Faktum kvarstår att de flesta rösterna faktiskt görs av utvecklarna - som till råga på allt är argentinare. Med få undantag är det en väldigt stark presentation tycker jag, sett på den punkten. Visst är det sant att det ändå inte blir "bättre" av att se det från det sättet, men ta då också in priset i bilden och det känns orättvist att recensionen inte ens nämner att det är ett indiespel eller att det kostar en tredjedel av vanliga titlar. Oavsett om det hade påverkat betyget eller ej.

Jag hade gett det en trea eller fyra själv, men ändå rekommendera det starkt till alla som bara är ute efter något annorlunda från dagens spelskörd. Jag spelar hellre sånt än fantasilösa AAA-titlar.

Medlem

Mycket bra spel. Recensenten verkar ha missat lock on-funktionen som är väldigt viktig, och spelet är avsiktligt gjord på sådant sätt att din precision är mycket vingklippt utan att ha markerat ditt mål.

Jag kan även passa på att påpeka att jag är den officiella localizern till svenska för Ace Team, så skicka gärna hotfulla PM till mig där ni hotar att döda mig om ni finner grammatiska fel senare när jag textat klart allt, haha.

Medlem

Tycker det här spelet är väldigt roligt! Rolig och snygg grafik, bra fighting-system. Stoyn är bra, och det är billigt.

Enda dåliga med det tycker jag är att det är väldigt kort.

Ni som inte testat det borde göra det!


signatur
Inaktiv

Efter att ha testat demot sluter jag mig till följande:
-Fantastisk värld och helt underbar AD.
-Urusel spelmekanik som avbryter historien.

När det gäller standard för indie spel så har den ju höjts rätt rejält på senaste med World of Goo, Braid, Harvest osv.

Inaktiv

Ett grymt spel, speciellt handlingen!

Påminner om Morrowind. En ledare som är hemafrodit (Vivec), elefantgubben påminner om Ascended Sleepers. Och hela atmosfären är lite lik.
Det är ju inget negativt, jag älskar Morrowind över allt annat.
Får nog ta och testa det här spelet även om health bars uppe i hörnet stör mig något.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Mycket bra spel. Recensenten verkar ha missat lock on-funktionen som är väldigt viktig, och spelet är avsiktligt gjord på sådant sätt att din precision är mycket vingklippt utan att ha markerat ditt mål.

Jag kan även passa på att påpeka att jag är den officiella localizern till svenska för Ace Team, så skicka gärna hotfulla PM till mig där ni hotar att döda mig om ni finner grammatiska fel senare när jag textat klart allt, haha.

Som recensenten skrev tidigare har han inte missat denna funktion men anser att den enbart fungerar smärtfritt om man endast möter en fiende och inte fler då de för det mesta inte befinner sig precis invid varandra. Spelet har även väldigt svårt att bestämma sig för om de skall utdela en spark mot liggande motståndare eller utdela ett antal luftslag ovanför dem.

lwf
Medlem

Det går ju faktiskt att stänga av lock-on systemet bland inställningarna om man inte gillar det.

Medlem

personligen tyckte jag spelet var väldigt underhållande, ibland kädes det lite scriptat och linjärt men allt som allt så var det väldigt trevigt

Medlem

sjukt weird spel, men ganska kul (:


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

GIllar demot, mycket udda skön värld. Musiken är dessutom inte alls dålig enligt mig.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

Jag spelade igenom hela spelet på 3 timmar jag kunde inte slita mig ifrån det. Handlingen är riktigt bra och spelet är lika bra. Jag säger bara KÖP DET!

Bästa Spelet Jag Har Spelat

Medlem

gillade spelet som fan ! tyckte inte det var några större problem med kontrollen. Men som sagt är det världen. storyn och karaktärerna som kändes riktigt härligt skruvad.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar