Lakritsfråga

Medlem
Lakritsfråga

Tjena!

Brukade köpa en sorts sötlakrits-godis för några år sen som jag inte hittar i butikerna längre. Tänkte se om det gick att leda reda på någon affär som har den eller ifall det går att köpa via nätet men nu kommer jag ju inte ihåg vad den heter vilket gör det hela lite svårare... Men det kanske finns någon här som vet vad jag söker?

Den såldes i en grön, vit och svart (har jag för mig) pappask. Samma sort fast saltlakrits var blå, vit och svart tror jag. Ungefär 13x6x4 cm i storlek. På någon sida av asken stod en liten historia om att de hade hittat receptet under foten på en av maskinerna i fabriken (så den skulle stå stadigt). Själva godisbitarna var nog lite av en romb i formen, eller kanske rektangulära och ca 4-5 millimeter tjocka.

Någon som känner igen detta och vet vad de hette? Tacksam för alla svar...


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Inaktiv

Som lakritsälskare tror jag faktiskt att jag vet vilken sort du menar. Tyvärr har jag glömt vad den heter och massor av googlesökningar har inte gett något resultat. Kanske någon annan vet eller att mitt minne kommer tillbaka.

Inaktiv

Kan det vara Salmiakrutor som du tänker på?
http://www.candyking.com/Candyking/templates/Candyking_produc...


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Kan det vara Salmiakrutor som du tänker på?
http://www.candyking.com/Candyking/templates/Can
dyking_productPage.aspx?id=67277&epslanguage=SV

haha, cool sida


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Kan det vara Salmiakrutor som du tänker på?

Nej, tyvärr är det inte dessa. De jag tänker på såldes nog bara i ask, inte som lösvikt, men tack ändå...

Skrivet av teX:

Som lakritsälskare tror jag faktiskt att jag vet vilken sort du menar. Tyvärr har jag glömt vad den heter och massor av googlesökningar har inte gett något resultat. Kanske någon annan vet eller att mitt minne kommer tillbaka.

Då vet du hur goda dom var också!? Jag hann visserligen aldrig testa saltlakrits varianten, det var lite synd...


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Medlem

Wohoo, jag hittade dom!!

Oldtimers hette de visst och de fanns visst på påse också. Där ser man...

http://www.godisprinsen.com/shop/product_info.php?cPath=192_2...


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Inaktiv

Grattis!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av LoTech:

Wohoo, jag hittade dom!!

Oldtimers hette de visst och de fanns visst på påse också. Där ser man...

http://www.godisprinsen.com/shop/product_info.php?cPath=192_2...

Jag sökte på old liquorice och classic liquorice men hittade inget. Hade väl för mig att det var något med old iaf.

Inaktiv

Hehe härligt att kunna bekymra sig om en lakritssort ...
Grattis att de kom till rätta...


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag har för mig att lakrits innehåller ett ämne som reducerar testosteronmängden i människor. Med andra ord, man blir mindre kille ju mer man äter det


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av Vaizard3:

Jag har för mig att lakrits innehåller ett ämne som reducerar testosteronmängden i människor. Med andra ord, man blir mindre kille ju mer man äter det

Jag tror jag ska sluta äta lakrits.....:O:P


signatur

You can't win the game...

Medlem

Nu har jag kollat upp det här, och det stämmer. Lakrits är testosteron nedsättande


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av Vaizard3:

Nu har jag kollat upp det här, och det stämmer. Lakrits är testosteron nedsättande

Ajdå, det var ju inte bra... men man kanske kan väga upp det med något som främjar producerandet av testosteron? Öl kanske...?


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Medlem
Skrivet av Vaizard3:

Nu har jag kollat upp det här, och det stämmer. Lakrits är testosteron nedsättande

varför?

Inaktiv

Äh, jag har testosteron tillräckligt redan.

Medlem

Intala dig själv det, när mansbrösten sakta men säkert börjar bölja sig fram som en mild sommarbris


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Har ändå aldrig gillat lakrits


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Ja hjälp, man blir ju kvinna direkt om man äter lakrits. :'(

Seriöst, du får nog käka lakrits dagen lång om det skall påverka kroppen märkbart.

Medlem

Om ens det


signatur

Det här är en signatur

1
Skriv svar