Van Halen blir gitarrhjältar

Robot
PaZ
Medlem
Van Halen blir gitarrhjältar

Först Aerosmith och nu detta. Känns väldigt fräscht

Medlem

Men förfan... lär er skapa ordentlig DLC istället för att spruta ut version efter version av samma spel...

Rock Band har tonvis med nedladdningsbart och bra innehålle medans GuitarHero får leva med att mjölkas om och om igen... Så trist

Medlem
Skrivet av Trappski:

Men förfan... lär er skapa ordentlig DLC istället för att spruta ut version efter version av samma spel...

Rock Band har tonvis med nedladdningsbart och bra innehålle medans GuitarHero får leva med att mjölkas om och om igen... Så trist

Word. Även om detta kommer som en positiv nyhet för många fans, tycker jag att det hela börjar gå för långt. Jag väntar FORTFARANDE på fler PC-versioner av valfritt GH, känner mig otroligt lurad som la ut dyra pengar för Legends of Rock och sen dessutom för plastguran, som jag hade hoppats få använda till fler GH-släpp. Ack, så fel jag hade, jag måste köpa en XBox för att få mer användning av den. Det finns inte ens något officiellt DLC.
Gamar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

"men det snackas om att Van Halens största hitlåtar ska vara med."
No shit? Det vore ju klassiskt annars om det bara följde med Van Halens sämsta låtar.

Medlem

Mjölkning på extrem nivå!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Milkshake Hero. Nämen allvarligt, det handlar ju om olika målgrupper med musik kombinerat med ett kul spelkoncept. Som om folk skulle klaga på att det finns flera tusen olika CD-skivor ("*gaa* man hinner ju inte höra alla").

The Offspring är riktigt grymma. Fast jag väntar fortfarande på Guitar Hero: Paramore


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem
Skrivet av zyr0k:
Skrivet av Trappski:

Men förfan... lär er skapa ordentlig DLC istället för att spruta ut version efter version av samma spel...

Rock Band har tonvis med nedladdningsbart och bra innehålle medans GuitarHero får leva med att mjölkas om och om igen... Så trist

Word. Även om detta kommer som en positiv nyhet för många fans, tycker jag att det hela börjar gå för långt. Jag väntar FORTFARANDE på fler PC-versioner av valfritt GH, känner mig otroligt lurad som la ut dyra pengar för Legends of Rock och sen dessutom för plastguran, som jag hade hoppats få använda till fler GH-släpp. Ack, så fel jag hade, jag måste köpa en XBox för att få mer användning av den. Det finns inte ens något officiellt DLC.
Gamar.

Guitar Hero Aerosmith finns till PC (verkar dock inte finnas till salu i sverige?)

Sen kan du såklart spela Frets on Fire eller Guitar Zero eller nån annan Guitar Hero klon för PC, jag spelar dom mycket själv och dom är ju rätt nice då man kan lägga in i princip vilken låt som helst.

Sen är dom ju gratis också, vilket inte gör det hela sämre - så jag rekommenderar att du testar dom iaf.

Medlem

+ Van Halen
- Mjööölkamjöööölkamjöööölka.. DLC istället FFS.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Skönt att dom inte gör som rockband och bara släpper DLC, de e ju mycket roligare att ha fodral (med skiva). Lite som singstar, där finns massvis. På tal om singstar så är det skitbra att man nu kan använda ps2 singstar också. Den laddar bara in materialet från ps2 skivan till singstar ps3 menyn...

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av zyr0k:

Word. Även om detta kommer som en positiv nyhet för många fans, tycker jag att det hela börjar gå för långt. Jag väntar FORTFARANDE på fler PC-versioner av valfritt GH, känner mig otroligt lurad som la ut dyra pengar för Legends of Rock och sen dessutom för plastguran, som jag hade hoppats få använda till fler GH-släpp. Ack, så fel jag hade, jag måste köpa en XBox för att få mer användning av den. Det finns inte ens något officiellt DLC.
Gamar.

Guitar Hero Aerosmith finns till PC (verkar dock inte finnas till salu i sverige?)

Sen kan du såklart spela Frets on Fire eller Guitar Zero eller nån annan Guitar Hero klon för PC, jag spelar dom mycket själv och dom är ju rätt nice då man kan lägga in i princip vilken låt som helst.

Sen är dom ju gratis också, vilket inte gör det hela sämre - så jag rekommenderar att du testar dom iaf.

Ah, har helt missat det där med Aerosmith, troligen på grund av att jag inte är ett så stort fan av dem. Men tack för tipset, nu ska här beställas!
På tal om Frets on Fire; Det har jag nördat inbitet på den tiden när jag ännu inte hade GH, tankade alla songpacks osv, men efter att ha testat GH tyckte jag att känslan i FoF rent ut sagt sög. Dock är det ett perfekt budgetlir för den som inte har råd med GH.
Tack för upplysningen än en gång och trevlig helg!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Nästa bandspecifika blir The Poodles eller kanske Foreigner, ungefär sådär spännande känns dessa titlar de har släppt.

Inaktiv

Hajjar inte hypen, prövade GHIII och det sög hårt.

1
Skriv svar