Speltips till tjejen.

Medlem
Speltips till tjejen.

Hallå!

Jag är en hängiven gamer som spelat sen mitten på 80-talet.
Det blir mest fps och rpg och jag har rätt dålig koll på andra genrer. Nu har tjejen fått för sig att hon vill börja spela men hon är mer inne på plattformsspel (hon spelade lite Mario och Sonic för 10 år sen).
Har ni lite tips på bra spel åt henne?

Två saker att ha i åtanke. För det första: det bör vara en snabb inlärningskurva då hon har ett tålamod som en 2 åring. För det andra: Det bör inte vara de allra senaste spel släppen då hon spelar på sin laptop (1.8 GHz, 512 ddr, Radeon 9600)

Tack på förhand

/Anomali

Medlem

Diablo 2 behöver man inget medlemskap i Mensa för att lära sig och det är riktigt kul. Jag lovar:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

The Sims. Fast då kan du säga hej då till allt umgänge med henne på obestämd tid.

Medlem

Tackar...det var snabba svar!

Citat:

Fast då kan du säga hej då till allt umgänge med henne på obestämd tid

hmmm...frågan är om det är bra eller dåligt..

Medlem

Låter som min syrra.
svaret blev för henne ett Wii.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Wii, DS eller Sims antar jag.

Medlem

Tack för tipsen!

Medlem

Sims 2 med några expansioner är alltid roligt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Sims 2 med några expansioner är alltid roligt!

Och EA släpper såna lika många som snöflingor i fjällen en kall vinterdag.
Men det funkar för min fru också, det är det lilla pysslandet hon gillar.

Innan har hon varit inne på UnrealTournament (den vägen vi träffades), och div. rpg spel. Diablo 2, arcanum, age of wonders/empires, heroes of might and magic 1-4, never winter nights, carmageddon. Roller coaster tycoon var en favvis.

Just nu är vi inne på oblivion på ps3, får se vad nästa spel blir, men jag letar efter co-op så man får lite sällskap

Personligen tycker jag heroes of might and magic 4 är grymt skoj (spelat med/mot henne) och ganska medium inlärning.

Ett tips är att hitta ett spel som ni båda tycker om, det är så mycket roligare att lira tillsammans.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Sims 2 med några expansioner är alltid roligt!

Självklart :up:;)


signatur

You can't win the game...

Inaktiv

3D Sexvilla ska vara både lätt och roande har jag hört...

Medlem

provade halo 3 men hon tröttnade. provade guitar hero 3 och hon dominerade mitt ass (rekommenderas alltså inte). spelar hon något annars så är det nes eller snes (spöar skiten ur mig i mario every day of the week)

Inaktiv

Prova de två eller tre första Harry Potter-spelen. De är lätta att lära sig och kräver nästan ingen hårdvara.

Medlem

Worms!?
gulligt, lätt att lära sig och riktigt roligt. (undvik dock 3D-versionerna av spelet, samt första upplagan, iochmed tvåan som spelet blir gulligt och snyggt)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Kom på att Civilization 4 skulle nog funka bra. Ett av de mest beroendeframkallande spelen som gjorts, så helt perfekt alltså.

Medlem

worms som wersion säger nått man kan spela flera stycken .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

http://www.fz.se/spel/?id=6295

gratis(?) Worms-kopia som kanske är värt att testa?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Min syrra spelar Zelda och senast gav jag henne mina gamla Final Fantasy spel. Hon har dock mest spelat det som jag spelat som inte innehåller så jättestora mängder blod (hon gillade inte God of War).

Mina kvinliga kollegor på jobbet tycker om att spela wii och Mario Kart (det är sällan jag själv får vara med) så nån typ av sport alternativt en wii. Kan säga att wii är en jävel till brudmagnet när det gäller tv-spels fronten.

Är hon en ovan spelare så rekommenderar jag lättspelade spel som inte kräver extrem reaktionsförmåga och 200 knappars kombon som en start.


signatur
Inaktiv

Lesiure suite larry! Grymmaste spelet någonsin!!! ! !11


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem

Som sagt: Worms, Psychonauts ifall hon inte spelat det.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

Som sagt: Worms, Psychonauts ifall hon inte spelat det.

:heart:

Fullkomligt älskar Psychonauts, världens bästa platform-spel någonsin!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar