"Hallå? Hallå?! Hallå?!!"

Flakmonkey
"Hallå? Hallå?! Hallå?!!"

Nej det är inte jag som vrålar hallå utan den dam som sitter framför mig just nu. Jag befinner mig nämligen på 161:an påväg till Älvsjö där jag ska spendera min förmiddag sittandes i ett möte på ett av hotellen som ligger i närheten av mässan. Hursomhaver så tycks hon ha fått en ny fräsch mobil (Xperia 10 mini), men jag ställer mig frågande till om det verkligen var en sån bra idé att skaffa en sån. För någon minut sedan ringde det nämligen och hur mycket hon än försökte så lyckades hon inte svara utan hon satt där och "touchade" skärmen samtidigt som hon sa "Hallå?!" i en allt högre och mer irriterad stämma.

Nu har jag även själv sagt hallå när jag inte hört någon i andra änden, men då har i varje fall ringsignalen slutat ljuda vilket brukar indikera att man antingen lyckats svara eller att personen lagt på. Ännu lite lustigare blev det av att samma dam fick samtal på sin andra mobil (Nokia av någon äldre modell) och då gick det förstås klockrent. Givetvis tyckte jag att detta var lite komiskt och jag skrattade lite för mig själv, men sen kom jag att tänka på att det här nog är ett rätt vanligt problem - att folk köper mer avancerade prylar än vad de egentligen behöver och/eller klarar av. Jag menar hur många av de som har en smartphone använder ens en bråkdel av den funktionalitet som finns att tillgå? Jag har själv en HTC Desire och även om jag har laddat ner eget GUI och en massa appar samt synkar ett antal maillådor och kalendrar till den så är det ju knappast som att jag använder allt.

Jag skulle ju rent krasst kunna ha en betydligt enklare och billigare mobil och ändå kunna göra det jag gör nu. I många fall skulle det nog vara minst lika smidigt också, bara inte lika flashigt. Sen så är ju jag likadan som förmodligen de flesta andra är som läser den här bloggen, dvs en person som gillar prylar och mycket av glädjen ligger i att kunna testa nya saker och det blir ju svårare med en äldre telefon. Men är det verkligen en selling point för Agda 57 (förlåt om jag fördomsfull mot alla Agdor på 57 år nu) och har hon verkligen större glädje av en Iphone eller en G1 jämfört med en Nokia 2330 eller en Sony Ericsson W205? Jag skulle nog snarare hävda att det är precis tvärtom i många lägen och att väldigt många skulle må bättre av att gå med det som är lite enklare.

#blogg

Medlem
"Hallå? Hallå?! Hallå?!!"

vem använder sin dator fullt ut? surfdator är det nog hos många.

Flakmonkey

Japp, och många prackas på att köpa en värstingburk helt i onödan. Egentligen borde de kanske ha en netbook eller liknande men istället får de en dator som är menad för gaming...

Medlem

Vart kan man ladda ner egna GUI:s till HTC Desire? Beställde en från Telia förra veckan.

1
Skriv svar