Var skulle du åka?

Inaktiv
Var skulle du åka?

Vet inte hur det ser ut med liknande trådar på FZ, då de kan ha lite olika ämnes namn, men i alla fall;

En liten tråd jag hittade på ett annat forum, där de frågade var du skulle åka om du fick chansen att i en vecka färdas antingen bakåt eller framåt i tiden. Så var skulle du åka om du fick chansen?

Inaktiv

Jag skulle åka bakåt i tiden och göra allt jag kan för att få Westwood på fötter igen!

Medlem

Jag skull åka framåt och kolla in den rätta tipsraden och V65

Inaktiv

Tänk på vad mycket som skulle förändras om man åkt tillbaka i tiden och adopterat Hitler till en varm familj i Polen.

Jag tror han gjorde en sånn stor påverkan att nästan alla personer i I-länder födda år 1950 och framåt hade antingen inte födds eller fått ett annat födelsedatum.

Fast ännu häftigare vore att åka långt, långt bak i tiden och *råka* sparka en av de första människorna mellan benen, tänk så mycket historia som skulle gå upp i rök.

Edit: missuppfattade tråden.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag skulle åkt tillbaka en dag, enbart för att jävlas med mig själv!

Alternativt så skulle jag åka bakåt i tiden en vecka, dvs sekunderna går bakåt, skulle fan vara hur häftigt som helst!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Beror på om jag skulle få åka tillbaka till nutiden igen eller var tvungen att stanna dit jag åkte.

Hur som hälst så skulle jag åka så långt fram i tiden som behövs för att nå det stadiet då man med teknologins hjälp kan skapa den verklighet man vill för sig själv.

Vad uppfattar av världen är intryck som vid får av våra sinnen och som bearbetas av vår hjärna. I framtiden kommer man att kunna programera en dator som skapar syntetiska intryck exakt som vi vill. Det kommer med andra ord att vara möjligt för alla människor att uppleva att de är världens rikaste i sitt medvetande.

Ni som har sett filmerna Vanilla Sky eller Matrix förstår vad jag menar.


signatur
Medlem

Lottovinst framför allt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Bakåt, allt man gjort fel den veckan gör man istället rätt!

Medlem

Jag skulle resa bakåt till 60-70 talet och bo i USA för att kunna uppleva alla legendariska rock grupper live.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Robfox:

Jag skull åka framåt och kolla in den rätta tipsraden och V65

intressant, men gör du det inte bara onödigt krångligt?
är la enklare att kolla dagens rätta tipsrad och V65 och åka bakåt i tiden!?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

bakåt, försöka återställa alla misstag så man får det bra i nuläget

Inaktiv

Förutom tidsresa .... skulle hemskt gärna åka ut i rymden ....


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Själv skulle jag åka tillbaka och kolla upp hurvida Jesus fanns eller inte. Skulle vara kul att se reaktionen hos de troende om han inte fanns...

Medlem

Finns en hel drös med stunder i historien jag skulle vilja uppleva. Skulle vara riktigt fränt att se några dinosaurier

Eller varför inte dagen då jorden går under?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

många verkar ha missat var man skulle åka om man kunde åka framåt eller bakåt i tiden.

Sist jag kollade så kan man inte åka till en lottovinst

primärt skulle jag iaf vilja besöka japan under shogun eran runt 15-1600talet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om jag kunde åka tillbaka till 2000-talet igen skulle jag vilja se Rommarriket.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv

skulle åka väldigt långt tillbaka .. ta med mig massa vapen och göra massa dåliga saker ..

mennnnnnnnnn .. eh .. ja

Medlem

hehe, är det bara jag som är nöjd med att leva i nuet?

Medlem

handlar väl inte om nöjdhet vem vill inte uppleva äventyr eller historiska event


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Man skulle vilja åka till jesus tid, skriva bibeln med massa mumbojumbo och sen döda jesus.

Japp, det är jag som har orsakat över 2000 års lidande


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag skulle nog spana in vem som egentligen hade ihjäl JFK eller Palme.

Edit: 22/11 1963 i Dallas eller 28/2 1986 på Sveavägen, alltså.

Medlem

Mitten på 1600-talet i karibiska övärlden skulle jag segla med min armada av fregatter och plundra hejvilt:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag skulle åka framåt i tiden till den 23 maj då Rock Band släpps.

Medlem

om en vecka kommer jag nog vilja åka tillbaka till igår så att jag kan rätta till alla fel jag kommer ha på engelska provet:D


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

ingenstans.


signatur

thank you, come again

Medlem

Resa tillbaks och rätta till en massa misstag man begått här i livet


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Förutom det uppenbara med att glo på lottorader i framtiden, investera i aktier för länge sedan och sånt och varna mig själv för vad som kommer att hända med mitt ex så skulle jag vilja besöka Japan på 1500 talet.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Lottovinst framför allt.

Word.
Förutom det så finns det ju 1000 saker man skulle vilja se, människans historia, livets uppkomst, medeltida krig, Rom under dess bästa år. Å så hur framtiden kommer att bli, när vi stöter på utomjordiskt liv, eller när vi inser att vi aldrig kommer att göra det, nästa världskrig, USAs fall, första AI:n, när vi gör oss själva överflödiga, när vi smälter samman med AI:n vi uppfunnit, när vi dör ut... :S


signatur

yolo

Medlem

greger: det är ungefär lika troligt som att jesus har gjort det.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Tänk på vad mycket som skulle förändras om man åkt tillbaka i tiden och adopterat Hitler till en varm familj i Polen.

Jag tror han gjorde en sånn stor påverkan att nästan alla personer i I-länder födda år 1950 och framåt hade antingen inte födds eller fått ett annat födelsedatum.

Fast ännu häftigare vore att åka långt, långt bak i tiden och *råka* sparka en av de första människorna mellan benen, tänk så mycket historia som skulle gå upp i rök.

Edit: missuppfattade tråden.

Hehehehe.......:)


signatur

You can't win the game...

12
Skriv svar