54 Wii- och 91 DS-titlar har sprängt miljonvallen

Robot
54 Wii- och 91 DS-titlar har sprängt miljonvallen
Medlem
54 Wii- och 91 DS-titlar har sprängt miljonvallen

Räknar dem äns in Virtual Console spel då? För dem har ju också sålt rejält bra.

Medlem

Najs, kanske borde skaffa en DS snart

Medlem

Var det inte så att bara 16 spel till Wii hade gått i förtjänst förut?

Inaktiv

Vift Wii och pekpinne DS spel säljer oförtjänt bättre än många mästerverk, ungefär som att r'n'b säljer bättre än hårdrock, usch, folk är verkligen helt off i huvet.

Medlem

Skulle vilja se vilka 54spel detta är. Då 80%+ lär vara Nintendos egna spel.

Medlem

Nintendo fortsätter att vara bästa säljarna genom tiderna då.

Medlem
Skrivet av Oradx:

Vift Wii och pekpinne DS spel säljer oförtjänt bättre än många mästerverk, ungefär som att r'n'b säljer bättre än hårdrock, usch, folk är verkligen helt off i huvet.

Håller med till 100 procent.

Många DS-spel förtjänar miljonförsäljning så töntigt mycket mer än det mesta andra i dagens spelvärld.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Oradx:

Vift Wii och pekpinne DS spel säljer oförtjänt bättre än många mästerverk, ungefär som att r'n'b säljer bättre än hårdrock, usch, folk är verkligen helt off i huvet.

Håller med till 100 procent.

Antar att det är några här som inte äger en Wii/ds eller bara har otroligt dålig koll på utbudet.

Medlem

En DSi vore inte fel:)

Inaktiv

Konstigt då de flesta jag känner chippar sina Wii och har M3 till sin DS.

Håller med Håkan. Alla de spelen måste vara Nintendos egna...

"Antar att det är några här som inte äger en Wii/ds eller bara har otroligt dålig koll på utbudet."

Jag har ägt en Wii, sålde den efter att jag spelade igenom Zelda, Mario och Metroid. I övrigt hittade jag några små roliga spel som gör sig bäst på PSN eller Xbox Arcade. Spel som inte borde kosta mer än 100kr.
Min DS kör jag bara remakes på gamla RPG:n, dvs spel från SNES och NES... ja och Broken Sword, men OJ var det en remake också?
Nintendo sitter och tjänar pengar på gamla meriter, då äger jag hellre spelen till SNES.

Medlem

^- Som sagt, du har dålig koll på utbudet eller är väldigt begränsad i vad du spelar. Det är ungefär som att säga att ps3an och 360 suger, eftersom det inte finns elite beat agents till respektive.

Wii vill jag inte uttala mig om (är inte imponerad av utbudet till den) men det bästa jag spelat till DS har inte varit från Nintendo. Ouendan (japanska Elite Beat Agents), Phoenix Wright (okej, remakes men skitbra sådana), Advance Wars, Fire Emblem, Meteos, Shiren the Wanderer, ...

Drunken_m_b har helt rätt i sitt uttalande.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Wii vill jag inte uttala mig om (är inte imponerad av utbudet till den) men det bästa jag spelat till DS har inte varit från Nintendo. Ouendan (japanska Elite Beat Agents), Phoenix Wright (okej, remakes men skitbra sådana), Advance Wars, Fire Emblem, Meteos, Shiren the Wanderer, ...

Drunken_m_b har helt rätt i sitt uttalande.

Instämmer. Dessa spel är mästerverk på hög nivå.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

1
Skriv svar