Operation Flashpoint 2 på bild och film

Medlem
Operation Flashpoint 2 på bild och film

ser mysigt ut..börjar nästan sakna lumpen när man ser det där ^^

Medlem
Inaktiv

Man gråter ju nästan nu när dom skjöt bak datumet


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

tror detta kan bli kul kommer ihåg när ja köpte 1an för xantal år sen så funkade de inte på min dator

Medlem

bah det kmr ju inte ens ha samma kansla som gamla ofp eller gameplay
The real sequel ar juh Arma 2!
Det kmr ju inte ens finnas flygplan i Ofp Dr

Medlem
Skrivet av ace84:

bah det kmr ju inte ens ha samma kansla som gamla ofp eller gameplay
The real sequel ar juh Arma 2!
Det kmr ju inte ens finnas flygplan i Ofp Dr

Du var mig då en ihärdig jävla fanboy

Medlem
Skrivet av ace84:

bah det kmr ju inte ens ha samma kansla som gamla ofp eller gameplay
The real sequel ar juh Arma 2!
Det kmr ju inte ens finnas flygplan i Ofp Dr

med såna inlägg blir man nästan mer intresserad av det här än arma2, för att du verkar ju inte riktigt veta vad du snackar om.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av ace84:

bah det kmr ju inte ens ha samma kansla som gamla ofp eller gameplay
The real sequel ar juh Arma 2!
Det kmr ju inte ens finnas flygplan i Ofp Dr

Du var mig då en ihärdig jävla fanboy

Jupp!

Skulle vara intressant att veta hur mycket ingame det var, vad jag hatar(jaja) i ARMA är hur lätta fordonen ser ut att vara, plastleksaker som hoppar omkring, till skillnad från t ex RO där dom är solida och känns tunga, vilket en stridsvagn givetvis är.

Antar att det var artilleri man såg där?
Om det var in-game så....DAM!


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Opf2 hadde varit mitt val om det inte var så att det bara är för 32 spelare i multiplayer (med 256 npcs).

Medlem

Fan så fram emot att lira på sommarlovet, men det är ändå ett måste köp för mej:P
Skulle inte ArmA 2 komma till XBox 360 oxå i höst?

Ooooooh! Like!

Ser intressant ut...

Medlem

Som ett project reality fast med längre gräs.

Medlem

Som PR, då har du ej sett tillräckligt

Inaktiv

"Autumn 2009" *gråter*

Medlem

Ser ju precis ut som BF2/Project Reality

Medlem

Bara jag osm inte är speciellt imponerad av grafiken?

ser faktiskt lite ut som PR...

Medlem

Hehe, först verkade det som OFP2 skulle slå ArmA 2, men nu har det verkligen vänt. ArmA 2 verkar mycket mer intressant både grafikmässigt och gameplay...mässigt. Men kommer köpa båda två så whatever.

Medlem

ser ganska tråkigt ut.


signatur

Rawr

Medlem

looks good! Looks fun. Perhaps more fun than ARMA2.

Medlem

Spelet blir nog bra, men den här trailern var super tråkig! Den som gjort den borde byta jobb... sämre trailer får man leta hårt efter... Det var inget bra sätt att locka köpare, inte i mitt tycke iaf..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Ja, det är otäckt likt BF2 även om polygonantalet givetvis är högre. Får en plastig känsla av de filmer och bilder som hittills släppts från OFP 2. Tyvärr.

Men omedvetet är jag nog ändå inställd på att ArmA 2 blir det bättre spelet.
Och som den fanboy jag är har jag förbokat spelet från Amazon.de eftersom det släpps en månad tidigare i Tyskland än i Sverige. Alltså 29 maj istället för 26 juni
Jag gjorde samma sak med ArmA 1 men då har jag för mig att det släpptes flera månader tidigare.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Känslan 1n hade slår nästan alla shooter ja spelat! Map editorn var lika sjuk.. Om det är samma team som skapat 1an som 2an så vet ja ett spel som kommer ge många jävla timmars maxxande!

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Känslan 1n hade slår nästan alla shooter ja spelat! Map editorn var lika sjuk.. Om det är samma team som skapat 1an som 2an så vet ja ett spel som kommer ge många jävla timmars maxxande!

Det är tyvärr inte samma utvecklare. Det är ArmA 2 du söker...:)


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av anon_276063:

"Autumn 2009" *gråter*

Dety står fortfarande "Summer 09" på deras hemsida.....vet inte vad man ska tro på.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Fortfarande kraftig Battlefield-varning på detta. Det man sett och hört övertygar varken gameplaymässigt eller grafiskt.
Förmodligen blir det en tämligen lättsmält actionhistoria. Dock kanske det kan bli en inkörsport för kidsen till seriösare spel.

Men vem vet, jag är den sista att klaga på pådrivande konkurrens i milsimgenren. Om det nu ens är så att OFP:DR platsar där. Men när det man visar upp ser ut som om vapnen skjuter med 90-tals hitscan och allt ser allmänt arkadigt ut så har man inte stora förhoppningar på att det ens kommer att spela i samma division som Bohemias spel. Det enda som talar för Codemasters just nu är att de har rättigheterna till namnet.

Medlem

OFP2 blir det för min del, det finns en sak som jag ogillar med Arma2:

"You can not loose friendly AI or the mission is lost and since they aren't doing their job to well you seem to be more busy healing them than fighting"

http://www.armaholic.com/page.php?id=5436

Jag hoppas det där är ett dåligt skämt.

Medlem

OFP2 påminner mig om filmen Fyra nyanser av brunt.

12
Skriv svar