Medlem
roliga spel

Denna tråd ägnas åt spel som får dig att skratta!

jag börjar:

sitter precis och kör igenom gamla Lucas Arts spel och tänker att det var bättre förr. Just nu håller jag på med Secret of monkey island och planerar att köra igenom hela serien i mån av tid. Grafiken är kanske inte den bästa, mysig men i det pixligaste laget. Musiken är kanon men karaktärerna har inga röster och ibland är spelet helt tyst. Trots att förutsättningarna är ganska pissiga är det så oerhört kul. Humor var ordet! Vilken underbar dialog! Vilka karaktärer! :heart:

Medlem

skratta, hmm Simon the soscerer 1&2. Monky Island.
typ det, länge sedan ett bra spel kom ut med humor ? :/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Kommentatorerna i Fifa 08 kan framkalla ett och annat garv...

Medlem
Skrivet av mrcinnamon:

Kommentatorerna i Fifa 08 kan framkalla ett och annat garv...

och den uppenbara PS2 konverteringen i PC versionen...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

iceman: det är nog tyvärr sant. hoppas nån tipsar om nåt man missat

Medlem
Skrivet av mrcinnamon:

Kommentatorerna i Fifa 08 kan framkalla ett och annat garv...

Ja, till och med Glenn Hysén kan vara rolig.
Helt klart värt att lyssna på.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Serious Sam serien är ju jäkligt kul faktiskt.

Medlem

Kom direkt att tänka på Sam & Max: Hit the road och Day of the Tentacle :heart:


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Portal!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Half Life
GTA II
Sim City 3000


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

zelaxe: där har vi ett nytt spel som var riktigt roligt!

Medlem

Har för mig det fanns sköna stunder i "Grim Fandango". Sist skrattade jag åt simpsons-demot till ps3, mycket sköna kommentarer...

Portal är kung, redan etablerat!

Jag tror dock att det spel jag skrattat hårdast åt är jedi academy, tro det eller ej. Vi lanade några stycken och bestämde oss för att köra en turnering i jedi academy, man kan ju fäktas mot varandra där - alla hade valt "goda" figurer utan en av oss, han var "ond"...

När första matchen började gjorde han "vader -greppet" på sin motståndare och släppte honom från balkongen och vann på 0,6 sekunder. De han inte ens fälla upp svärden. Nästa match knuffade han ner nya motsåndaren på samma sätt och det slutade med att alla gav upp hoppet om att vinna, bara hålla sig vid liv så länge som möjligt, alla sprang runt som yra höns och skrek i panik - jag skrattade så jag dog.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Har för mig det fanns sköna stunder i "Grim Fandango". Sist skrattade jag åt simpsons-demot till ps3, mycket sköna kommentarer...

Portal är kung, redan etablerat!

Jag tror dock att det spel jag skrattat hårdast åt är jedi academy, tro det eller ej. Vi lanade några stycken och bestämde oss för att köra en turnering i jedi academy, man kan ju fäktas mot varandra där - alla hade valt "goda" figurer utan en av oss, han var "ond"...

När första matchen började gjorde han "vader -greppet" på sin motståndare och släppte honom från balkongen och vann på 0,6 sekunder. De han inte ens fälla upp svärden. Nästa match knuffade han ner nya motsåndaren på samma sätt och det slutade med att alla gav upp hoppet om att vinna, bara hålla sig vid liv så länge som möjligt, alla sprang runt som yra höns och skrek i panik - jag skrattade så jag dog.

Gick det inte att force-pusha han?

Men grim fandango och monkey island spelen fick mig att dra på smilbanden

Medlem

NO MORE MONKEY BUSINESS, CALAVERA!

Inaktiv

Quake 3 är rätt bra


signatur
Inaktiv

En del kommentarer från HK47-roboten i KotoR fick mig att skratta iaf.

Inaktiv

Aha spel som får en att skratta....

NHL2007 med Arne Hägerfors som kommentator... say no more


signatur
Medlem

Kul att det inte bara är Lucas äventyrsspel som får folk att skratta. KotoR är ett fruktansvärt bra spel men jag minns tyvärr inte denna robot.

Medlem

Det blir också många garv när man lirar tillsammans med vänner förstås. Oavsett vad man spelar igentligen. Din historia är ett praktexempel castor

Inaktiv
Skrivet av boneless:

Kul att det inte bara är Lucas äventyrsspel som får folk att skratta. KotoR är ett fruktansvärt bra spel men jag minns tyvärr inte denna robot.

Inte så konstigt eftersom du är en påse med kött.
http://starwars.wikia.com/wiki/HK-47

Inaktiv

Overlord är ett väldigt roligt spel! Skrattar ganska mycket hela tiden faktiskt

Inaktiv
Skrivet av boneless:

Det blir också många garv när man lirar tillsammans med vänner förstås. Oavsett vad man spelar igentligen. Din historia är ett praktexempel castor

Jag och några vänner brukade spela Operation Flashpoint på vårt eget sätt.

Man tar en trabant var och en lastbil fullastad med satchel charges. Sen går det ut på att spränga bilen så att den flyger och landar närmast målet genom att lägga ut ett lämpligt antal charges på ett sådant sätt att bilen flyger i önskad riktning.

Som att spela golf ungefär fast med sprängmedel och trabanter och det var alltid någon som sprängde sig själv i luften.

Medlem

teX: ahh den kommer jag ihåg. mycket trevlig figur

Inaktiv

HAHA I Manhunt till PS2 när man rent ut sagt stryper sönder en människa så att blodet bara dryper och man hör stackarn sippra efter luft! Så jäävla kul! Fasen vad jag skrattar när det händer. Samt när man brutalt slår ner någon och sedan sparkar honom i huvudet..

Medlem

kibb: overlord verkar skönt. drog på smilbanden flera gånger under filmklippen på gamespot

Medlem

LEGO Star Wars kan få en att skratta ett antal gånger.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

GTA: Vice City har riktigt klockrena radiopratare/reklam. Jag har stora förväntningar på fyran. Frågan är om man ska nörda till det ordentligt och hämta ut det natten till tisdag, och sen skita i att sova... hmm....

Medlem

Kung fu Chaos skrattar man skit mycket åt.

Medlem

Försäljarna i Resident Evil 4.
För helvete Capcom, ge honom ett eget spel!

Medlem

Giants: Citizen Kabuto ^_^

Mecs fick mig att skratta flera gånger. Väldigt rolig och bisarr humor. Sen så hade Kabuto sina stunder med ;>

Och just ha! MDK 1 och 2 ffs! ^_^ Det var skön bisarr humor. Sista bossen hette Zizzy Ballooba liksom


signatur

Videomupp

12
Skriv svar