Rykte: 3D Realms kastar in handduken*

Robot
Medlem
Rykte: 3D Realms kastar in handduken*

Med tanken på att de inte har gjort ett enda spel på 13 år... Så är frågan, har de enns haft ett development studio i huvud taget? Jag tvivlar på att de kan ha haft råd att ha ett sådant anstelt för att utveckla Duke Nukem Forever i så kallat 13 år utan att släppa ett spel eller få inkomst.

Jag är personligen inte förvånad, bara mer chockad att det har tagit så här lång tid.

Medlem

Om det är sant så är det trist och vi kommer nog aldrig få se DNF.


signatur

Korvspad.

Medlem

Klart det är löst rykte....Always bet on Duke!

Medlem

NEJ!
Det får inte vara sant

Inaktiv

Jag hoppas detta är ett riktigt dåligt PR trick, och om några dagar kommer guld-nyheten!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

NEJ!
Det får inte vara sant

Håller med! :/ i want Duke Nukem Forever god dammit!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv

Tråkigt men knappast förvånande om det är sant, 13 års utvecklingstid och inte färdig. Hoppas förstås det är ett rykte.

Medlem

Om det är sant så tycker jag det är skönt, även om det är synd för de som jobbar där att bli av med sina arbeten. Jag personligen är så sjukt trött på deras vaporware-uppdateringar med "screens" och "trailer" som inte ger en något alls.

Inaktiv

Update: "Deep Silver and Apogee Software are not affected by the situation at 3D Realms," a representative for the companies has told us. "Development on the Duke Nukem Trilogy (DS, PSP) is continuing as planned."

Duke och teamet går över till Apogee?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Vad händer med Duke Nukem då tro? Lär ju inte försvinna, det är en sak som är säker.

Medlem

men vänta, har inte 3d andra spel oxå?
Ska dom inte släppa typ, pray 2, eller nått?

Medlem

Inte förvånad det minsta..

Inaktiv

Håller med; inte ett dugg förvånad.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Update: "Deep Silver and Apogee Software are not affected by the situation at 3D Realms," a representative for the companies has told us. "Development on the Duke Nukem Trilogy (DS, PSP) is continuing as planned."

Duke och teamet går över till Apogee?

Snarare de som har köpt licens att porta spelen till konsol, Xbox 360 ver kom ju ut inte för så länge sedan dock var det från 3D Relms de själva.

Sist 3D relms gjort och släppt ett nytt spel som inte har varit en port var 1997 och det var Shadow Warrior. Allt annat är portningar eller ett fåtal spel de har publiserat.

T.ex. Human Head Studios är de som gjorde Prey. Inte 3D Relms.

Men med tanken som jag skrev på min föra post här... Hur har de haft råd att utveckla DNF i snart 13 år ? Tvivlar på att det enns har varit möjligt.

Medlem

Åfan, trodde verkligen att det var på gång den här gången.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

kikat upp det och det är konfirmerat nu att ryktet stämmer. döden för Duke Nukem Forever? Det verkar så. Take-Two har iaf rättigheterna så det kommer inte bli 3drealms utvecklat så mycket är säkert.

Jag har nog alltid trott att spelet kommer komma TILL SLUT. Men tvivlar nu, det vore konstigt om ingen ger sig på att släppa det dock med all hype det har dragit på sig under åren.. Kanske tog Take-Two spelet ifrån 3drealms för att ge det till en mer kompetent utvecklare.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Oavsett hur lång tid DNF har tagit på sig att utveckla så har 3D realms fortfarande en stor plats i mitt hjärta och det här får ju bara inte vara sant!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Trist att inte få se va de lyckats knopa ihop på 13år lol, men det känns väll lite som att spelet skulle vara ämnat att bli epic fail oavsett..

jag minns shadow warrior, hehe nuclear missiles och "Stickybomb likey yu!" ett fps med humor men kanke lite på gränsen med sina asiatiska generaliseringar? "Its Fryed Rice, you Plick!"


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Inaktiv

Har de senaste åren varit ganska självklart, för mig, att det inte kommer släppas och om det nu skulle släppas har 3d realms dragit på sig så stora förväntningar på spelet att fansen skulle lipa.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Kunde de inte bara släppt spelet i någon form tidigare ..? Det finns ju en drös versioner som aldrig såg dagens ljus, som förmodligen hade funkat på sin tid. Det hade väl åtminstone inneburit mer pengar till en tyngre Duke-titel ..

Medlem

Åhhh, jag minns när jag var ung! Då var det en nyhet att DNF skulle släppas snart. Året var 199-ect ect...

Medlem

Spelet kommer nog ändå ska ni se

Deep Silver and Apogee Software are not affected by the situation at 3D Realms," a representative for the companies told us. "Development on the Duke Nukem Trilogy is continuing as planned."


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag blir lite nostalgisk... 3D realms var ju en av de stora på den gamla goda tiden... får allt en liten tår i ögat...

Tråkigt tråkigt!! *snyft*


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Medlem

*snyft*
DNF!!

Medlem

Är dom så dumma att dom utvecklar ett spel i 13 år och sen blir förvånande när pengarna tar slut? xD

Medlem

Om det här är sant så NOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!

Det är tråkigt men inte oväntat. Har dom inte lyckats leverera DNF på 13 år så får dom skylla sig själva. Vad är det som gör at dom har så svårt att bli klara? Andra företag kan leverera lysande spel med bara ett par års utvecklingstid. Är DNF så svårt att få klart? Lägg ner skiten istället. Visst kan det ha varit roligt om det blev färdigt men själv så har jag tröttnat på att vänta, det känns som dom har haft sin chans men dom tog den inte.

Skriv svar