Rykte: 3D Realms kastar in handduken*

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Nu verkar www.3drealms.com vara borta med... går inte ens pinga den.

Sidan dyker säkert upp igen snart med ett releasedatum. Som med allt annat de gör så tog det lite lång tid att bli färdiga med aprilskämtet.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jävla klåpare på det företaget.

Väldigt onödig och tråkigt kommentar.
Tänk gärna på vad du skriver.

OT,
Synd på ett så klassiskt företag :/

Medlem
Skrivet av Loading:

It's a sad day :,(

DNF = Did not finnish.

Hehe.

OnT: Trist, men antagligen så kommer spelet släppas någon gång i framtiden ändå.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

en annans studio kan ju utveckla spelet....

Medlem

Ja jävlar. Joes post till trots hoppas man på PR-trick. Med tanke på hur få moment det var kvar på todo-listan och all den info som läckts bara de senaste månaderna så känns det som en sjukt skum tajming för en nedläggning av allt.

"Once the media blitz starts, you won't be able to miss it." Tummar hålles

Medlem

Nu kanske vi ÄNTLIGEN slipper se DNF på varenda vaporwarelista i framtiden. Dock synd med tanke på att jag väldigt gärna hade velat se DNF innan jag dör. Men vad kan man? No more kickin' ass and chewin' bubble gum, I guess. Och givetvis jävligt synd på ett så anrikt företag som 3D Realms.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Om de nu är sant så lär ju Duke, Max och Alan få nya utgivare så serierna lär ju fortsätta, de finns ju pengar att tjäna just i dom 3 serierna.

Inaktiv

Jag är mer eller mindre uppväxt med alla titlar som Apogee/3dRealms har hjälp till att lansera.

Så jag känner mej rätt ledsen över att se dom försvinna.

Samtidigt så är jag inte speciellt förvånad heller, det var ju knappast en hållbar situation.

Medlem

Jaha, där ser man...

Medlem

Tråkigt! Jag som lätt hade köpt DNF bara för att.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Är dom så dumma att dom utvecklar ett spel i 13 år och sen blir förvånande när pengarna tar slut? xD

Vem har sagt att dom är förvånade?

Inaktiv

Haha, vilka slackers

Läste nån intervju då de sa att dom mest suttit och spelat MMO´s istället för att egentligen arbeta

Inaktiv

Haha, vilka slackers

Läste nån intervju då de sa att dom mest suttit och spelat MMO´s istället för att egentligen arbeta

Medlem

Lirade mycket Duke och Shadow Warrior som är ett av dom bästa. Har aldrig riktigt väntat på Duke Nukem Forever men tycker ändå att 3DRealms har haft talang och cool attetyd i sina spel precis som ID software. Men vad dom har gjort i 13 år eller dom senaste åren verkar vara skumt, verkar vara något vi inte riktigt vet om. Synd. Dom skulle nog tjänat pengar på DNF.

Vem bryr sig. ID software all the way

Medlem
Skrivet av zauii89:

Men tänk positivt istället,

Jag menar Duke Nukem som varumärke kommer garanterat att leva vidare och det förvånar mig inte det minsta om något annat förtag köper upp rättigheterna eller i alla fall utvecklar färdigt DNF.

Tror nog vi kommer få se ett Duke Nukem Sequel förr eller senare, kanske utav några som klarar av att färdigställa en produkt.

Får verkligen hoppas så. Men det finns ju en MÄNGD spel där ute som man önskar fick uppföljare eller iallafall remakes.

Förresten så är väl Duke Nukem Forever långt ifrån det enda spelet med en överdrivet lång utvecklingstid?

Medlem

Som det nu står i nyheten. Att de arbetade med DNF var inget annat en ett PR-trick.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ingen annan som ser det roliga i namnet Duke Nuke'm Forever = DNF = Did Not Finish ?


signatur

In war, truth is the first casualty

Inaktiv

De tjänar pengar på att göra dåliga 3d animationer ala "trailers" som de skickar ut då o då för att hålla hoppet uppe.

Jag skiter i vilket men det är min teori

Medlem

Folket som "jobbade" på 3D Realms har nog en drive-by väntandes.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Ingen annan som ser det roliga i namnet Duke Nuke'm Forever = DNF = Did Not Finish ?

Jo, typ 3-4 personer som redan postat samma sak i tråden innan dig...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Får ta mig fan skylla sig själva om de går i konkurs (utvecklarna), att dra ut på utvecklingstiden så länge är bara korkat.

Medlem
Skrivet av jovviz:

Folket som "jobbade" på 3D Realms har nog en drive-by väntandes.

jag hittade en lank till en blog pa gamasutras hemsida,

http://gamingisstupid.com/2009/05/06/the-chair-story-revival/

Hel tokig historia, vet inte om jag ska tro det daer men man blir ju morkradd for mindre..

Jag menar vem vet vad dem gjort med dem anstallda??

AAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Medlem

Jag och mina kompisar hade rätt! "höhöhöhö dom kommer säkert inte att släppa spelet och lägga ner det" ungefär så lät det för ungefär 2 år sen

Inaktiv

Vad ska vi ha att vänta på nu som aldrig komer att bli släppt men som går att boka på webhallen??


signatur

Please be patient. This update may appear to take a long time to complete. It is updating and installing very large data. <OFP, ARMA & ARMA II

Inaktiv
Skrivet av ace84:
Skrivet av jovviz:

Folket som "jobbade" på 3D Realms har nog en drive-by väntandes.

jag hittade en lank till en blog pa gamasutras hemsida,

http://gamingisstupid.com/2009/05/06/the-chair-story-revival/

Hel tokig historia, vet inte om jag ska tro det daer men man blir ju morkradd for mindre..

Jag menar vem vet vad dem gjort med dem anstallda??

Han har själv sagt att dendär historien är _fejk_
http://forums.3drealms.com/vb/showpost.php?p=867968&postcount...

Medlem

Var väl egentligen inte mycket annat att vänta när dom hållit på så länge med ett spel...trist dock hoppas nåt annan utvecklare köper upp rättigheten t.ex ID software

Medlem


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Nu verkar www.3drealms.com vara borta med... går inte ens pinga den.

Är väl mest troligt att den exploderat på grund av att alla ska in på den idag.

Medlem

"är brist på pengar."

vad konstigt när man tar på sig 12+år för att göra ett spel............

DNF är ett levande/dött skämnt :/


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar