Inaktiv
Feminism

Vet inte om denna tråd kan skapa så mycket diskussion. Jag vill dock klargöra för alla vad feminism egentligen är då många verkar ha fått det om bakfoten.

Feminism går ut på att det ska vara jämnlikt mellan könen. Det går med andra ord inte ut på att kvinnor ska ha fördelar gentemot män (dvs motsattsen till hur det ser ut idag). Det har ingenting med hat mot män att göra utan syftar på att man ska se folk som individer istället för "man" respektive "kvinna".

Man kan självklart vara man och feminist. Fler kvinnor är dock feminister, troligen pga att man lättare ser ett förtryck om man själv är utsatt för det.

Man skulle kunna analogisera feminism med antirasism vad beträffar jämnlikhet. En antirasist är inte emot Svenskar eller någon annan grupp utan för att man ska behandlas som individ och inte efter vilken grupp man tillhör, samma sak gäller med feminismen bara att man byter ut etnicitet mot kön.

För mig är det därför lika självklart att vara feminist som att vara antirasist.


signatur
Inaktiv

Samtidigt som feministerna slåss för att vara jämlika och att de ska ses som individer görs det mängder av undantag i form av kvotering och andra jippon där kvinnor lyfts fram för att de är just kvinnor. Inte för att de är bra på det de gör. Ibland är det inte ens imponerande bedrifter i näringslivet utan mest ett tvång att iaf hitta en kvinna som gjort något.

För mig är det inte alls självklart att vara både det ena eller det andra eftersom jag ser skillnader hos oss både bland kön och etnicitet.

Medlem

Kommer ihåg att de hyllade någon kommun för att den hade 60% kvinnliga ledare och såg den som den förebild för andra kommuner att ta efter.

Vad fan är det att hylla? Ska det vara jämnlikt så ska det vara jämnlikt, inte fan skulle en kommun blivit hyllad om den hade 60% manliga ledare.

Nej, (dagens) feminism = pungrasism

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Vet inte om denna tråd kan skapa så mycket diskussion. Jag vill dock klargöra för alla vad feminism egentligen är då många verkar ha fått det om bakfoten.

Feminism går ut på att det ska vara jämnlikt mellan könen. Det går med andra ord inte ut på att kvinnor ska ha fördelar gentemot män (dvs motsattsen till hur det ser ut idag). Det har ingenting med hat mot män att göra utan syftar på att man ska se folk som individer istället för "man" respektive "kvinna".

Man kan självklart vara man och feminist. Fler kvinnor är dock feminister, troligen pga att man lättare ser ett förtryck om man själv är utsatt för det.

Man skulle kunna analogisera feminism med antirasism vad beträffar jämnlikhet. En antirasist är inte emot Svenskar eller någon annan grupp utan för att man ska behandlas som individ och inte efter vilken grupp man tillhör, samma sak gäller med feminismen bara att man byter ut etnicitet mot kön.

För mig är det därför lika självklart att vara feminist som att vara antirasist.

Sålänge kvotering existerar och folk accepterar detta inom feminism, så tänker jag iallafall inte kalla mig själv feminism.

Inaktiv
Skrivet av Iceguppi:

Feminism går ut på att det ska vara jämnlikt mellan könen.

mm, o hitler ville bara ge jobb till folket i tyskland

Skrivet av Iceguppi:

Det går med andra ord inte ut på att kvinnor ska ha fördelar gentemot män

jo, det är typ exakt vad dom är ute efter

Skrivet av Iceguppi:

Det har ingenting med hat mot män att göra

jo

Skrivet av Iceguppi:

För mig är det därför lika självklart att vara feminist som att vara antirasist.

anti-anything
är väll mer eller mindre dubbelmoral i sig?

Skrivet av Iceguppi:

bakfoten

du ja..

now get back to the kitchen and make me a sandwich .. or else!

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av Iceguppi:

Feminism går ut på att det ska vara jämnlikt mellan könen.

mm, o hitler ville bara ge jobb till folket i tyskland

Vad har det med diskussionen att göra?

Skrivet av Iceguppi:

Det går med andra ord inte ut på att kvinnor ska ha fördelar gentemot män

jo, det är typ exakt vad dom är ute efter[/quote]

Hur vet du det? Dessutom, om man lägger fram en åsikt så brukar det höra till att man i alla fall försöker argumentera för det.

Skrivet av Iceguppi:

Det har ingenting med hat mot män att göra

jo[/quote]

Se ovan.

Skrivet av Iceguppi:

För mig är det därför lika självklart att vara feminist som att vara antirasist.

anti-anything
är väll mer eller mindre dubbelmoral i sig? :)[/quote]

Varför skulle det vara det?

Skrivet av Iceguppi:

bakfoten

du ja..
[/quote]

Jag förstår inte. Du citerar "bakfoten" och svarar "du ja".


signatur
Inaktiv

Angående kvotering så kan jag för det första säga att ens långsiktiga vision inte nödvändigtvis behöver vara likadana som ens kortsiktiga mål. Kvotering har i grund och botten ingen plats i ett rättvist samhälle, dock så kan det ibland behövas men då endast för att kvotering redan förekommer.

Som det är idag så förekommer det i många fall en osynlig kvotering där män går före kvinnor.

Feminismens långsiktiga mål är dock att avskaffa all form av kvotering. Tråden handlade dessutom om vad feminism står för, inte vad vissa som kallar sig feminister står för. Märk skillnaden.


signatur
Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av Iceguppi:

Feminism går ut på att det ska vara jämnlikt mellan könen.

mm, o hitler ville bara ge jobb till folket i tyskland

Skrivet av Iceguppi:

Det går med andra ord inte ut på att kvinnor ska ha fördelar gentemot män

jo, det är typ exakt vad dom är ute efter

Skrivet av Iceguppi:

Det har ingenting med hat mot män att göra

jo

Skrivet av Iceguppi:

För mig är det därför lika självklart att vara feminist som att vara antirasist.

anti-anything
är väll mer eller mindre dubbelmoral i sig?

Skrivet av Iceguppi:

bakfoten

du ja..

now get back to the kitchen and make me a sandwich .. or else!

Strangely agreed!

Inaktiv

Kibb har anmält ditt inlägg för att det inte tillför diskussionen något utan enbart är till för att "bumpa" upp tråden. Om du ska skriva något i en tråd så för fram en åsikt istället för att spamma.


signatur
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Det går med andra ord inte ut på att kvinnor ska ha fördelar gentemot män

Varför pratas det då bara om att kvotera in kvinnorna i välbetalda arbeten?

När får vi se att kvinnor kvoteras in i byggbranchen?

Ska vi tvinga vissa kvinnor att jobba där eller hur har du tänkt dig att kvinnorna ska gå med på det?


signatur
Inaktiv

Euhm.. Jag håller med F3D, hur är det att spamma?
Kanske skulle prova att faktiskt läsa först. Detta var min åsikt om du inte redan märkte det... Men visst. Anmäl du.

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Angående kvotering så kan jag för det första säga att ens långsiktiga vision inte nödvändigtvis behöver vara likadana som ens kortsiktiga mål. Kvotering har i grund och botten ingen plats i ett rättvist samhälle, dock så kan det ibland behövas men då endast för att kvotering redan förekommer.

Som det är idag så förekommer det i många fall en osynlig kvotering där män går före kvinnor.

Två fel gör inte ett rätt

Vad jag inte förstår med den extrema feminism vi har på vissa platser i sverige, är att det verkar som att ett ultimat samhälle måste ha 50/50 på allting, min syn på hur feminism och kvotering (fyfan vad jag hatar kvotering) är att istället för att jobba för just ett 50/50 samhälle, är att helt enkelt göra så att vi män och kvinnor blir likgiltiga och att man ser personen för dess kvaliteter, istället för att någon är mer eller mindre värd.

Det folk verkar vilja göra är att få dom båda könen att vara PRECIS samma sak, nu kommer jag att ha lite svårt att kunna formulera mig rätt så missförstå mig rätt

Kvinnor och män har nog i grunden ganska olika syn på hur saker ska ske, nu tar vi fram lite fördomar, och då så är kvinnor mycket bättre när det kommer till sociala planerna, då det nog är en annan kemisk balans i hjärnorna.

Män är enligt fördomarna bättre på annat, det som har med händer att göra och andra logiska ting.

Borde vi inte då helt enkelt försöka få ut det bästa ur personen, istället för att bara göra personen ifråga till en köttklump som ska kvoteras in eller på något annat sätt bara göras till en grå massa?

Och som du nämnde Iceguppi, anti-rasism har väldigt mycket i likhet med feminism, förutom att i senare fallet så är det faktiskt en skillnad mellan oss män och kvinnor.

Hoppas jag har gjort mig förstådd med mina åsikter nu

PS . Såklart så går det inte att dra alla över en kant, det förstår nog både du och jag, det är individen man ska se och inte om personen ifråga är av ett annat kön, eller färg på hyn.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Angående kvotering så kan jag för det första säga att ens långsiktiga vision inte nödvändigtvis behöver vara likadana som ens kortsiktiga mål. Kvotering har i grund och botten ingen plats i ett rättvist samhälle, dock så kan det ibland behövas men då endast för att kvotering redan förekommer.

Så, the goal justifies the means? Har ingen betydelse om det redan existerar en osynlig "kvotering", två fel gör inte ett rätt.

Rätt person för jobbet, det är min vision. Om det slutar med att det endast är män eller kvinnor i vissa positioner so be it.

Iceguppi, förstår verklingen inte din fetish i att lägga dig i tvären i alla diskussioner mot alla. Och börja hojta med att anmäla folk hit och dit, jag antar att du inte spenderat allt förlång tid på detta forum så tycker du ska tagga ner när du inte vet hur något funkar här. Du kommer ingenstans genom att anmäla folk för vad dom tycker, BARNSLIGT i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Kibb:
Skrivet av F3D:
Skrivet av Iceguppi:

Feminism går ut på att det ska vara jämnlikt mellan könen.

mm, o hitler ville bara ge jobb till folket i tyskland

Skrivet av Iceguppi:

Det går med andra ord inte ut på att kvinnor ska ha fördelar gentemot män

jo, det är typ exakt vad dom är ute efter

Skrivet av Iceguppi:

Det har ingenting med hat mot män att göra

jo

Skrivet av Iceguppi:

För mig är det därför lika självklart att vara feminist som att vara antirasist.

anti-anything
är väll mer eller mindre dubbelmoral i sig?

Skrivet av Iceguppi:

bakfoten

du ja..

now get back to the kitchen and make me a sandwich .. or else!

Strangely agreed!

Något överdrivet men jag håller med om det mesta. Sedan har jag också fördomen att många feminister är homo eller bi och inte rakar sig under armarna

Jämlikhet stavas det förresten Iceguppi. Finns inget N i det ordet. Sedan undrar jag om man egentligen borde använda ordet jämställdhet framför jämlikhet i det här sammanhanget?

http://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4mlikhet

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av Iceguppi:

Angående kvotering så kan jag för det första säga att ens långsiktiga vision inte nödvändigtvis behöver vara likadana som ens kortsiktiga mål. Kvotering har i grund och botten ingen plats i ett rättvist samhälle, dock så kan det ibland behövas men då endast för att kvotering redan förekommer.

Som det är idag så förekommer det i många fall en osynlig kvotering där män går före kvinnor.

Två fel gör inte ett rätt

Nej visserligen inte men jag tycker att det kan vara ett bra sätt att jämna ut samhället som det ser ut idag. Vi kan dock skippa diskussionen om kvotering och istället koncentrera på oss vad feminismen egentligen står för.

Skrivet av Greger:

Kvinnor och män har nog i grunden ganska olika syn på hur saker ska ske, nu tar vi fram lite fördomar, och då så är kvinnor mycket bättre när det kommer till sociala planerna, då det nog är en annan kemisk balans i hjärnorna.
Män är enligt fördomarna bättre på annat, det som har med händer att göra och andra logiska ting.

Visst är det så men jag anser att det har med könsrollerna och ett inlärt beteende (sen barnsben) och inte några biologiska faktorer. När det gäller det mentala så har det bevisats att män är mer aggressiva än kvinnor, något annat har jag dock inte sett bevis för att biologin styr.

Skrivet av Greger:

Borde vi inte då helt enkelt försöka få ut det bästa ur personen, istället för att bara göra personen ifråga till en köttklump som ska kvoteras in eller på något annat sätt bara göras till en grå massa?

Det är det som är målet. Om man på ett tidigt stadium i barns liv kan undvika att dela in dem i fack efter pojkar och flickor så kommer varje individ fram på ett bättre sätt än om pojkarna får lära sig att man ska leka med bilar och flickor att de ska leka med dockor för att ta ett exempel.

Skrivet av Greger:

Och som du nämnde Iceguppi, anti-rasism har väldigt mycket i likhet med feminism, förutom att i senare fallet så är det faktiskt en skillnad mellan oss män och kvinnor.

Jag håller inte med dig då jag tycker att de mentala skillnaderna både mellan personer av olika kön och mellan personer av olika etnicitet är inlärda och inget som är givet av naturen.

Muslimer har en med gammalmodig kvinnosyn än ateister eftersom de har lärt sig det. Det är ingenting som skiljer i hjärnan på en muslim och en ateist. Samma sak med män och kvinnor anser jag.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Iceguppi:

Vad har det med diskussionen att göra?

det är en extrem jämförelse, sammtidigt som det är ett hån mot ditt concept om vad feminism innebär.
du kan få en chans till att försöka förstå vad hitler och feminister har gemensamt.
ordet börjar på L- och slutar på -ögnare

Skrivet av Iceguppi:

Dessutom, om man lägger fram en åsikt så brukar det höra till att man i alla fall försöker argumentera för det.

kanske det .. känner tyvärr inte allt för starkt för denna fråga .. är mest här o trollar lite. typ som hela conceptet med den här tråden var från början - gissar jag.

Skrivet av Iceguppi:

Se ovan.

O_O

Skrivet av Iceguppi:

Varför skulle det vara det?

för att ni som utmärker ersjälva som "antirasister" och tapetserar väggarna med "ner med rasismen!" och diverse andra - hat meddelanden - är inte mycket bättre än dessa rasister (go team! lol) som ni utan att blinka hatar.
vänd på det en sekund ..
rasister hatar .. erm, I'm gonna go with - black people
antirasister hatar rasister

hat vs hat
typ .. dubbelmoral .. jag personligen älskar det, forstätt för all del!

Skrivet av Iceguppi:

Jag förstår inte. Du citerar "bakfoten" och svarar "du ja".

är du?

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Iceguppi:

Angående kvotering så kan jag för det första säga att ens långsiktiga vision inte nödvändigtvis behöver vara likadana som ens kortsiktiga mål. Kvotering har i grund och botten ingen plats i ett rättvist samhälle, dock så kan det ibland behövas men då endast för att kvotering redan förekommer.

Så, the goal justifies the means? Har ingen betydelse om det redan existerar en osynlig "kvotering", två fel gör inte ett rätt.

Menade inte exakt så men låt gå för det. Ett exempel är att man som t.ex. kommunist kan vilja ha mer statligt ägande som samhället ser ut idag (kort sikt) även om man på lång sikt strävar efter statens avskaffande.

Två fel gör inte ett rätt verker vara ett populärt uttryck på det här forumet så fort man inte har något annat att komma mer. Vi kan konstatera att kvotering ibland behövs för att jämna ut en orättvisa och därmed göra så att den med bäst förmåga får jobbet.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Rätt person för jobbet, det är min vision. Om det slutar med att det endast är män eller kvinnor i vissa positioner so be it.

Min också det är därför jag är feminist. Könsrollerna gör detta omöjligt.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Iceguppi, förstår verklingen inte din fetish i att lägga dig i tvären i alla diskussioner mot alla. Och börja hojta med att anmäla folk hit och dit, jag antar att du inte spenderat allt förlång tid på detta forum så tycker du ska tagga ner när du inte vet hur något funkar här. Du kommer ingenstans genom att anmäla folk för vad dom tycker, BARNSLIGT i mina ögon.

Det handlar inte om att lägga sig på tvären. Det handlar om att mina åsikter inte är som alla andras åsikter här inne, de är så att säga public incorrect. Jag har inte köpt den allmänna svensson bilden över hur världen fungerat utan tänkt själv.

Jag anmälde inte killen för vad han tyckte utan för att han sa att han höll med en annan kille som inte hade några argument alls. Att skriva en åsikt utan några som hälst argument är i mina ögon spam som inte tillför någonting.


signatur
Medlem

iceguppi: vem är du att tala om för oss vad feminism innebär? finns lika många definitioner som det finns människor. Själv är jag för jämställdhet om det faller inom ramen för feminism så fine, då är jag en feminist i just den bemärkelsen. Personligen tycker jag dock att konceptet känns lite urvattnat.

Inaktiv
Skrivet av Iceguppi:

Två fel gör inte ett rätt verker vara ett populärt uttryck på det här forumet så fort man inte har något annat att komma mer. Vi kan konstatera att kvotering ibland behövs för att jämna ut en orättvisa och därmed göra så att den med bäst förmåga får jobbet.

Här blev det tokfel direkt. Kvotering innebär definitivt inte att den mest lämpade får jobbet. Snarare är det en garanti på det motsatta då kompetens kommer efter kön.

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Två fel gör inte ett rätt verker vara ett populärt uttryck på det här forumet så fort man inte har något annat att komma mer. Vi kan konstatera att kvotering ibland behövs för att jämna ut en orättvisa och därmed göra så att den med bäst förmåga får jobbet.

Nej, två fel blir inte ett rätt betyder helt enkelt att (nu tar vi i sammanhanget här) ;

För att få bort manlig kvotering så ska vi inte använda kvinnlig kvotering, båda är fel och därmed gör det att det hur du än vänder och vrider på det så är det inte rätt sätt att gå tillväga.

Skrivet av Iceguppi:

Nej visserligen inte men jag tycker att det kan vara ett bra sätt att jämna ut samhället som det ser ut idag. Vi kan dock skippa diskussionen om kvotering och istället koncentrera på oss vad feminismen egentligen står för.

Det var du som startade hela diskussionen, och fick med att kvotering skulle vara en väg till att få det jämnställt, om du inte vill ha med det i diskussionen längre så fine by me, säg bara inte att det är rätt väg för det är det verkligen inte.

Det blir omvänd jämställdhet, dvs att man trycker ner mannen och sätter kvinnan på piedestalen, och då har du bara vänt på situationen eller hur?

Skrivet av Iceguppi:

Det är det som är målet. Om man på ett tidigt stadium i barns liv kan undvika att dela in dem i fack efter pojkar och flickor så kommer varje individ fram på ett bättre sätt än om pojkarna får lära sig att man ska leka med bilar och flickor att de ska leka med dockor för att ta ett exempel.

Helt rätt, men det måste ju likväl vara något som gör att majoriteten av oss män leker med praktiska saker, medans det är så att majoriteten av det kvinnliga könet faktiskt går till att leka med olika situationer där det sociala planet är en viktig del, att män och kvinnor är olika är ju ett rent faktum, så är det med ALLA djur och människan är knappast ett undantag.

Skrivet av Iceguppi:

Jag håller inte med dig då jag tycker att de mentala skillnaderna både mellan personer av olika kön och mellan personer av olika etnicitet är inlärda och inget som är givet av naturen.

Muslimer har en med gammalmodig kvinnosyn än ateister eftersom de har lärt sig det. Det är ingenting som skiljer i hjärnan på en muslim och en ateist. Samma sak med män och kvinnor anser jag.

Gammalmodig kvinnosyn, det har väldigt mycket att göra med kultur och inte lika mycket med religion faktiskt
Se ovan vad jag säger om den mentala skillnaden mellan könen, sen har vi däremot en stor skillnad på dom kulturer som finns i världen.

T.ex i japan (F3Ds favorit ) så har dom en väldigt "du måste lyckas annars så är du brutalt misslyckad" attityd, medans här i sverige så är vi på det hela ganska medmänsklig attityd där vi tar hand om dom som inte har lyckats lika bra som resten av våran befolkning.

Vi borde eftersträva att rätt person till jobbet, istället för just 50/50 kvoteringen som verkar genomsyra dom flesta feministers tankegångar, eller har jag helt fel?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Vilken är bäst, Volvo eller Saab?

är ungefär en lika givande diskussion som när det gäller feminism idag.


signatur
Medlem

Feminist OCH abortmotståndare? Schysst kombo...


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Vet inte om denna tråd kan skapa så mycket diskussion. Jag vill dock klargöra för alla vad feminism egentligen är då många verkar ha fått det om bakfoten.

Precis, vissa tror att det innebär jämställdhet. Men det innebär att kvinnan skall vara överlägens manen. Många liberaler och socialister använder det som en mantra för att genomföra reformer som innebär ett mindre jämställt samhälle. Som att män tvingas betala samma avgift till frisören som kvinnor oberoende av arbetsinsats från frisören.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Lika lön för lika arbete? - Absolut! Men då ska det f*n vara lika arbete, oavsett vilket kön man har.

Kvotering? - Finns ingen anledning eftersom det skadar mer än det gör nytta.

Dessutom har jag alltid undrat varför det alltid ska kvoteras in på topptjänster. Man hör fan inte ett pip om nån kvoteringsplan i mindra glassiga jobb. Är dom inte intressanta, eller är det under en kvinnas värdighet?
Skapar det inte lika fina löpsedlar och uppmärksamhet att Berit blev inkvoterad som kloakrensare?
Vad är det som säger att man ska få ett jobb bara för att det inte är 50/50 på den arbetsplatsen?

Hur jag än vänder och vrider på konceptet feminism så kommer jag alltid fram till att jag inte vill kalla mig för det.
Det ÄR psykiska och fysiska skillnader mellan män och kvinnor. Säger man nåt annat har man bott ensam på en öde ö hela livet.
Varför kan vi inte bara agera efter sunt förnuft och den med bäst kompetens får jobbet.
Låter vi kvoteringen fortsätta tillräckligt länge kommer förhållandet vara tvärtom mot vad det är nu.
Män behandlas orättvist och kvinnor bestämmer.
Vad har vi uppnått då?


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv
Skrivet av SFL|Krusty:

Man hör fan inte ett pip om nån kvoteringsplan i mindra glassiga jobb. Är dom inte intressanta, eller är det under en kvinnas värdighet?
Skapar det inte lika fina löpsedlar och uppmärksamhet att Berit blev inkvoterad som kloakrensare?

/thread
you win good sir, one internets to you

next up!
japanese girls puking in eachothers mouths - yay or nay?

yay......?:$

Medlem
Skrivet av boneless:

iceguppi: vem är du att tala om för oss vad feminism innebär? finns lika många definitioner som det finns människor. Själv är jag för jämställdhet om det faller inom ramen för feminism så fine, då är jag en feminist i just den bemärkelsen. Personligen tycker jag dock att konceptet känns lite urvattnat.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Personligen vill jag bara tillägga att tror på jämnlikhet mellan könen, jag är inte en rasist. Jag är dock inte en feminist och jag är ingen antirasist.

För mig är förmodligen feminism något annat än för dig, guppi och en antirasist för mig är någon som tillämpar rasism på rasister. En lika stor idiot som rasisten alltså.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Feminist OCH abortmotståndare? Schysst kombo...

Ja, tyckte det också ;p För jämnställdhet mellan könen, men imot att kvinnan ska få bestämma över sin egen kropp

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av PurreSnurre:

Feminist OCH abortmotståndare? Schysst kombo...

Ja, tyckte det också ;p För jämnställdhet mellan könen, men imot att kvinnan ska få bestämma över sin egen kropp

Har mannen rätt till sin kropp för att slå sin fru då? Det måste bli motfrågan till de som anser att abortmotstånd och jämställdhet inte går ihop.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av PurreSnurre:

Feminist OCH abortmotståndare? Schysst kombo...

Ja, tyckte det också ;p För jämnställdhet mellan könen, men imot att kvinnan ska få bestämma över sin egen kropp

Har mannen rätt till sin kropp för att slå sin fru då? Det måste bli motfrågan till de som anser att abortmotstånd och jämställdhet inte går ihop.

Huh? Du får verkligen förklara vad du menar.. Förstår inte ens hur jag ska börja greppa i det du just sa -.-

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av PurreSnurre:

Feminist OCH abortmotståndare? Schysst kombo...

Ja, tyckte det också ;p För jämnställdhet mellan könen, men imot att kvinnan ska få bestämma över sin egen kropp

Har mannen rätt till sin kropp för att slå sin fru då? Det måste bli motfrågan till de som anser att abortmotstånd och jämställdhet inte går ihop.

Vi behöver en ny bild som den med Picard.
Hasselhoff eller Chuck Norris skulle vara trevligt.


signatur

yolo

Skriv svar