Youtube-proffs
Hjälp.

Jag berättade tidigare om ett scenario, scenariot var följande.

Jag har tröttnat på att spela. Helt och hållet, nästan liksom, POOF. Inget, känner inget "sug" ens.

En sak är däremot säker, kalla mig vad ni vill, tönt, mesig, "spelnörd" .. iofs är detta ett spelforum så ja får väl mer ovationer än idiotförklarningar typ.

GTA IV närmar sig med storsteg, den 29e smäller det och varje dag följer jag nya rescensioner, snack om spelet etc, jag är med i det.

Det har gått så långt att jag till och med har ledigt resten av veckan, för att #1 ladda mina batterier och #2 Ladda mina batterier via GTA IV

Hur som helst, det är de enda jag ser fram emot, köpte condemned 2 igår, och fick en klump i magen, för jag finner inte orket att köra igång spelet. Så jag ser spelet som ett onödigt inköp. Fast jag säkerligen sätter mig och spelar snart, så kommer jag säkerligen tröttna snart.

Så. Men nu till den stora frågan.

Jag har 18 Xbox 360 spel. Varav 1 jag spelar och inte ens Half life 2 episode 2 har jag spelat ut (då jag verkligen e ett HL FAN).

Vad skall jag göra? Hade faktiskt velat sälja spelen, ska jag sälja dom här på FZ, eller ska jag lämna in de flesta i en spelbutik typ Game (Sugaffär) eller EBgames (mer sugaffär).
Känner att mina pengar kan budgetera en framtida resa utomlands eller något sådant. Istället för att stå på hyllan och smutsa.

Eller skall jag vänta på att mitt "spelsug" kommer tillbaka?

Hjälp mig fan! Jag är kluven.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

jag tycker du ska vänta tills du får tillbaks ditt spelsug,

förut sålde jag spelen jag aldrig spelade, men nu behåller jag allihopa, det är som att samla dvd filmer, man har 100st men man kanske bara ser på 1, så att behålla dem är ett ganska självklart val för mig ialf, men om du nu får ångest för spelen, så är det väl lika bra o sälja dem, även fast du knappt får tillbaka hälften av pengarna som du lagt ut

Medlem

Dear Polish, thank you for your confession.
What you feel is not an uncommon feeling, in fact many boys at your age have become restless with what they just months ago could sit and play in 12 hours straight.

I belive your problem is that you could use something else to do, or maybe you have become grown up?
You should try to take a pause until the 29th, sell your other games that you havent touched, you will get more money now and in case of that you will find your child inside you once again when you are older, the games will be cheaper.

Many greetings, dr Phil.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs

Tears run down my eyes as i read your sweet message Dr Phil.

I believe you are correct. I think i should sell the games that i am not using, and maybe, until the dark ages of wintertime comes, i will find the joy of gaming again.

But i must say, that i doubt that GTA IV will be "boring" and make me get an anxiety-attack.

T Y \\ Adrian


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Sälj aldrig dina Spel!

Rätt som det är vill du spela dom igen...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ta en semester och stick nånstans där du inte har tillgång till varken dator eller konsol så ska du se att du blir väldigt spelsugen.

Medlem

Sluta bara spela för ett tag, jag känner sådär i princip hela tiden till jag får tag på en titel som väcker intresset(senaste var ett Jrpg till ps2an och nu Age of conan)

Youtube-proffs

Men jag har inte spelat på typ.. 3-4 månader alltså, inte spelat så att ja tänkt "fan nu ska jag komma hem och spela" och sedan komma hem och spela. Det har mer vart. Äsch, jag läser en bok istället. TYP.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Regel #1. Sälj aldrig ett spel.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Regel #1. Sälj aldrig ett spel.

Håller med

Inaktiv

Köp en fet Racing-ratt och följ med mig i min nya Audi!
Finns ju inget så roligt som ett skönt spel en sen kväll (eller tidig morgon, tidig förmiddag, tidig eftermiddag, sen eftermiddag, tidig kväll osv osv.) Man måste bara ta det lugnt, dra ur telefonjacket, stänga av mobilen, rulla ner persienerna, låsa dörren och sjukskriva sig samt köpa ett sex-pack. Jag tycker spel är lika roligt nu, om inte roligare, än när jag var 15 faktiskt... Ich bin in my gens or something!

Medlem

själv slängde jag alla spel jag hade som är köpta innan 2000 va skönt det var visserligen ingen jätte mängd men blev iaf 10-15
lir

Däremot spel som bara är par månader till nått år gammalt du får inte in så mycket cash på dem så lika bra o spara dom tillsvidare.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Notumforce om du slänger spelen, så kan du aldrig få ihopp det till en snygg hylla fullt av spel <3

ps, istället för å slänga, ge spelen till Ice!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

det låter som en period i ditt liv, kanske är du stressad med jobb osv och vill spendera din tid mer kvalitetsmässigt.
Det kan helt klart gå över, men det kan lika gärna ta så pass många år att de förlorar värdet.

Kanske är det bara jag, eller så händer det många med tiden att man aldrig slutar spela helt, men det går perioder då man inte spelar och sen är det rätt skönt att helt plötsligt bara bestämma sig för att spela något och fastnar man kan man hålla på i veckor (då man har en stund över från övriga vardagen).

Jag har tidigare tänkt på det här med att sluta spela, men bestämt mig för att inte sätta nån press på mig. Vill jag inte spela, spelar jag inte, vill jag så spelar jag. Enkelt.


signatur

thank you, come again

Medlem

Alla har svackor i allt de gör... Ingen idé att börja kasta ut saker för att man inte spelat på ett tag, gör något annat bara tills du känner för det igen...

Som när folk säger "hejdå" här i forumet precis som att prata i forumet varit en problematisk, central del i deras liv och det är dags att släppa sitt missbruk...

Allt måste inte vara antingen eller, gör vad som faller dig in "när det faller"... Annars får du stryk.

(Såg precis UFC 83)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

Haha, ja ni har rätt.. visst, men det är ju så, jag har ett ganska fritt liv. Jobbar 6 timmar om dagen, och sedan tränar jag direkt efter.

Fritiden blir enorm, alltså, jag har helt enkelt så mycket fritid att jag inte vet vad jag skall göra av med den.

Visst kan jag spela squash eller klättra med kompisar ibland, men annars har jag för mycket fritid.

Jag tror om jag började göra massor med saker, aktivera mig rejält, typ göra ärenden eller skaffa en hobby så tror jag att den lilla "spelstunden" vid boxen kommer att bli mer uppskattad.

De e som man säger, om man får något, så tar man de för givet, har man dock kämpat för det så älskar man det. Dvs, om jag gör annat hela tiden och till slut "skaffar mig tid" för att spela. Så kommer det vara mycket mer tacksamt.

Så jag tror jag spar spelen


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Så jag tror jag spar spelen


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Enkelt problem. Du spelar ju på konsoll vilket kan ta död på spelglädjen hos de flesta. Köp en PC och allt blir frid och fröjd.

Inaktiv
Skrivet av teX:

Enkelt problem. Du spelar ju på konsoll vilket kan ta död på spelglädjen hos de flesta. Köp en PC och allt blir frid och fröjd.

Haha :evil:

Youtube-proffs

Gjorde en kul grej, bytte in 2 spel och skaffade mig en handkontroll istället!

Har alltid haft en, inte lika kul när kompisar kommer över men nu e de fan kanonkul!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Gjorde en kul grej, bytte in 2 spel och skaffade mig en handkontroll istället!

Har alltid haft en, inte lika kul när kompisar kommer över men nu e de fan kanonkul!

About time!
Halo 3 är grymt skoj på multiplayer, och även sportspel gör sig riktigt bra när man kör mot varandra lokalt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Polish:

De e som man säger, om man får något, så tar man de för givet, har man dock kämpat för det så älskar man det. Dvs, om jag gör annat hela tiden och till slut "skaffar mig tid" för att spela. Så kommer det vara mycket mer tacksamt.

Ja så tror jag också att det är.

Angående det här med att slänga spelen tycker jag är en dålig ide.
Tänk om några(10) år när någon säger så här typ: Massive entertainment som är kända för World in Conflict (2007) är nu färdiga med sitt nya spel Ground Control 3...

Då kan du tänka så här: Det där WiC har jag ju. Det är alltid en speciell känsla.

Var det någon som förstog vad jag menade?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar