Meet the Bennet

Robot
Meet the Bennet

I måndags vinkade vi halvt adjö till chefredaktör John som drar iväg på andra uppdrag och öppnade istället våra armar för Jocke Bennet, en av Sveriges mest rutinerade spelskribenter. Men vem är han, vilket är hans favoritspel och kan han rocketjumpa?

#grim-fandango, #brutal-legend, #team-apache, #industry-giant, #dragon-age-origins, #alan-wake


Medlem
Intervju: Meet the Bennet

Jo Grim fandango är ett bra spel.

Och sätt killen på intensivträning så han lär sig rocketjumpa!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bennet borde till föra lite pc gamer nostalgi känsla :(, tror jag har första bilagan kvar någonstans på hyllan


signatur

Id give my left arm to be ambidextrous.

Medlem

Har en hel trave med gamla pc-gamer... funderar på att slänga skiten men... någon som vill köpa?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Instämmer, det var ett utomordentligt val. Lucasarts när dom var som störst, bäst och starkast.

Medlem

Killen kan inte rocketjumpa? Det är ju närmast skandal med tanke på FragZone's ursprungliga tema.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Vore kul om man hette Bennet och hade talfel, man åker till doktorn och säger, mitt namn är Bennet och jag har ont i högerbennet.

Medlem

Det borde vara en Meet the bennet film i stil med Meet the demoman.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Nästan någon som får hålla en intentensiv kurs åt honom och andra gamers för rocketjumping nu då.
Sen får vi väll alla chippa in för att köpa honom en årsförbrukning av latté så mustachen inte dör av för lågt latteskum intag.

Skrivet av Hoppsan:

Vore kul om man hette Bennet och hade talfel, man åker till doktorn och säger, mitt namn är Bennet och jag har ont i högerbennet.

xD antingen är det för jag vaknat precis eller så var det skit roligt:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Hoppsan:

Vore kul om man hette Bennet och hade talfel, man åker till doktorn och säger, mitt namn är Bennet och jag har ont i högerbennet.

xD antingen är det för jag vaknat precis eller så var det skit roligt:D

Jag tyckte också det var grymt roligt, men det beror nog på min grymt torra och dåliga humor

Medlem

yep yep, grim fandango är bästa spelet genom tiderna, välkommen bennet.

"You're not too big. The cars are just too small" ^^


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Latte? Vekling!

Trippel espresso utan mjölk ska det vara. Dricker man det får man genast en stor buskig och dunderfräck mustasch.


signatur

Bengebolle

Medlem

Var det från honom som karaktären i Heroes utformades från kanske ? hmm

Medlem

Welcome onboard...

Medlem

Min cyniska del av hjärnan varnar för att ni desperat försöker få mig att älska Jocke så snabbt som möjligt.

Jaja, ni lyckades i alla fall...


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Han låter okej tycker jag:) Även om han inte kan Rocketjumpa!

Medlem

Fan hade varit nice med en video i Tf 2 stil typ meet the demo man meet the bennet!

Frilansare

Måste bara berätta att den sista bilden på mig är tagen, inte helt otippat, i Tyskland. På flygplatsen Tegel utanför Berlin. Det var en helt bisarr upplevelse att mötas av en eros-butik direkt efter att vi stigit av planet! Tyskarna är fantastiska.

Medlem

Tänkte bara påpeka ett litet skitfel

"Från den fantasrtiska Tim Schafer"

Kanske är lite nervigt att skriva om chefen!

Medlem

Minns Bennet från tiden man läste PCG, så detta är enbart trevligt. Välkommen.

Dessutom vill jag flika med att rocket jump kan man göra macro för, det kan man inte med god smak och humor.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Förutom spel har Jocke många andra intressen... HAHA


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Jocke Bennet:

Måste bara berätta att den sista bilden på mig är tagen, inte helt otippat, i Tyskland. På flygplatsen Tegel utanför Berlin. Det var en helt bisarr upplevelse att mötas av en eros-butik direkt efter att vi stigit av planet! Tyskarna är fantastiska.

du "råkade" bara gå förbi den

Medlem

Haha på bilden utanför "njutningsbutiken"...
Kul att man läste dina artiklar för en herrans massa år sedan i pcgamer, senast i level och nu är du här på fz som chefredaktör.

Inaktiv

Undrar om fz under Joakim ledning kommer fanboya iPhone så som mega-fanboy John gjorde.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Jag önskar dig lycka till!

Antikvitet
Skrivet av Jocke Bennet:

Måste bara berätta att den sista bilden på mig är tagen, inte helt otippat, i Tyskland. På flygplatsen Tegel utanför Berlin. Det var en helt bisarr upplevelse att mötas av en eros-butik direkt efter att vi stigit av planet! Tyskarna är fantastiska.

Jag tror det var jag som tog det kortet. Det var en kul resa...

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Undrar om fz under Joakim ledning kommer fanboya iPhone så som mega-fanboy John gjorde.

Inte en chans hördu. Jocke förstår sig inte på JesusPhonen. Han är inte tillräckligt hipp.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Jocke -motherfucking- Bennet.

Trevligt.

Har för mig att han var på TV ett tag också, har jag helt fel? Typ SVT2.

Och det var inte Bennet ifrån PCGamer tiden som fanboyade C&C, va?

12
Skriv svar