EA-chefen: Denna konsolgeneration blir lång

Robot
Medlem
EA-chefen: Denna konsolgeneration blir lång

Satsa på att utveckla spelen istället.

Medlem

Hade dom tryckt i mer ram i konsolerna så hade dom hållt bättre :s

Sen behöver Nintendo en rejäl granskning av spelkvaliten... Dom verkar påbörja vad dom lyckades stoppa på 80 talet vilket är katastrof!

Medlem

Detta borde ju vara goda nyheter för PC fans!
Ju längre denna generations konsoler får stanna desto bättre grafik och prestanda hinner PC spelen utveckla i jämförelse.

Medlem

saken är den att grafik är fortfarande sekundärt, spelen ser bra ut idag och ett spel som ser bättre ut är inte nödvändigtvis roligare, jag skulle säga att det är tvärtom av det skälet att man kompenserar för att dåligt spel eller lägger mer tid på grafiken än tex gameplay.

sen har jag sett det komma innan, ps2an har det pratats om att den håller länge, och en plattform som håller länge får mer intresserade utvecklare. ps3an kommer stå sig bra till i många år och allt handlar om att utvecklare fortsätter göra spel till denna plattform så kommer den leva.

360 skulle nog behöva en uppföljare, men om den bakåt kompatibel så har den ingen problem med att konkurrera med ps3an, tvivlar på att den kommer att komma med nåt som sätter sig över ps3an. finns inte mycket tekniker som kommer som spelar så stor roll. det enda är då som sagt, bättre prestanda, och om nån skulle påstå att det är allt skulle jag sluta lyssna på den personen.

så PC även om det är min favorit plattform så får den ingen som helst fördel med det här, snarare tvärtom.

Medlem
Skrivet av reVVe:

Detta borde ju vara goda nyheter för PC fans!
Ju längre denna generations konsoler får stanna desto bättre grafik och prestanda hinner PC spelen utveckla i jämförelse.

Precis tvärtom, grafiken kommer inte utvecklas i samma takt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Pc spelen ligger ju redan fore
Men spel utvecklarna hinner vall krama ut sa mkt kraft som mojligt ur existerande konsollerna.
tex. jamfor spel som slapptes i borjan av Ps1:ans tid o mot slutet...

Medlem

Argh, FZ gör en Aftonbladet. Ursäkta men jag fixar inte rubriker i stil med "Kändisen badar naken" eller "TV-profilen gjorde blahblah". Skriv ut Riccitiellos namn i rubriken för böfvelen, om inte era besökare vet vem han är så får de lära sig något den dagen också.

Vad jag egentligen menar är så klart att ni gör precis som ni vill och det ni anser bäst för era nyheter, men jag personligen stör mig på fördummandet.

Tack för ordet.

Medlem

Hoppas han har rätt!
Då snackar vi valuta för pengarna

Medlem
Skrivet av reVVe:

Detta borde ju vara goda nyheter för PC fans!
Ju längre denna generations konsoler får stanna desto bättre grafik och prestanda hinner PC spelen utveckla i jämförelse.

Nu utvecklas ju nästan inga spel till PC längre, allt är bara"fördummande" konsol portar. Undantaget ryska (Ukrainska) spelutvecklare som nu förtiden (enligt mig) står för de bästa spelen.
Cryostasis och Stalker som ex...


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Låter väl troligt med tanke på nuvarande finanskris.

Inaktiv

Inte så konstigt att EA kommer med ett sånt här uttalande när det är ekonomiskt instabilit. De vill inte gärna vill ha en ny hårdvara in och konkurrera som de tvingas att lära sig, och som dessutom tar marknadsandelar från de nuvarande. Mer konstnader, och lägre intäkter för EA om det skulle komma en ny generation snabbt.

Uttalandet är också för att de vill påverka aktörerna på marknaden att inte komma med en ny hårdvarugeneration för tidigt.

KoP
Medlem
Skrivet av reVVe:

Detta borde ju vara goda nyheter för PC fans!
Ju längre denna generations konsoler får stanna desto bättre grafik och prestanda hinner PC spelen utveckla i jämförelse.

Pah.. huvudsaken det kommer bra spel. Bra grafik ger inte per automatik bättre spel bara för den sakens skull.

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:

Argh, FZ gör en Aftonbladet. Ursäkta men jag fixar inte rubriker i stil med "Kändisen badar naken" eller "TV-profilen gjorde blahblah". Skriv ut Riccitiellos namn i rubriken för böfvelen, om inte era besökare vet vem han är så får de lära sig något den dagen också.

Vad jag egentligen menar är så klart att ni gör precis som ni vill och det ni anser bäst för era nyheter, men jag personligen stör mig på fördummandet.

Tack för ordet.

Det här var det minst förnedrande sättet FZ blivit kallat för aftonblaskan på. Som jag sett åtminstone. God jul på dig min herre.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

1
Skriv svar