Mer om nya Gears of War-filmen

Robot
Medlem
Mer om nya Gears of War-filmen

Kanske är det den första Spel filmen som inte suger balle.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Visst en film om GoW kan väl bli bra om dom nu kan hålla sig till storyn lite mer så det inte går samma väg som andra filmer som baserar sig på spel t.ex Resident Evil, DOOM med flera.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Visst en film om GoW kan väl bli bra om dom nu kan hålla sig till storyn lite mer så det inte går samma väg som andra filmer som baserar sig på spel t.ex Resident Evil, DOOM med flera.

Jasså finns det story i GoW? För mig har GoW alltid vart blod, motorsågar och stora män med större gevär, det är det jag vill se i den här filmen också!


signatur
Medlem

Hoppas nu detta blir riktigt bra. Om denna filmen blir bra så får vi hoppas att fler spel filmer kanske kan följa deras exempel på hur en bra spel film kan bli. Som T.ex Halo har ju varit på snack att den kanske ska bli film, Hoppas då den blir bra också


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av AirGear:

Hoppas nu detta blir riktigt bra. Om denna filmen blir bra så får vi hoppas att fler spel filmer kanske kan följa deras exempel på hur en bra spel film kan bli. Som T.ex Halo har ju varit på snack att den kanske ska bli film, Hoppas då den blir bra också

Lades inte den ner?

Medlem

Tror säkert Uwe Boll också sagt att hans spelfilmer kommer bli "fantastiskt bra" ..... Filmen lär sjunka fortare än Titanic..

Medlem

Det där var ju inte direkt subjektivt, lol.

Medlem

vad hände med halo filmen?? jag hörde när jag var mycket yngre att det skulle komma en

Medlem
Skrivet av Xrick:

vad hände med halo filmen?? jag Hörde när jag var mycket yngre att det skulle komma en

Dom säger att den är nerlagd men för bara något år sen hörde jag på någon intervju med bungie att dom fortfarande inte har släppt det utan försöker få igenom det eller något sådant, Har inte grafiskt minne

--------------------

Men lite fler spel filmer som är planerade är

Splinter Cell

Tekken - Denna filmen håller på att göras just nu

Mortal Kombat Devastation


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

spelet(spelen) är skit, filmen lär ju inte bli bättre.

kan fungera som komedi möjligen om filmen innehåller samma homoerotism som spelen


signatur
Medlem

Hoppas att de inte failar den här.

Medlem
Skrivet av MKultra:

spelet(spelen) är skit, filmen lär ju inte bli bättre.

kan fungera som komedi möjligen om filmen innehåller samma homoerotism som spelen

Alla bögfilmer är ju roliga filmer, se brokeback mountain.

För övrigt, skribenten: Rollbesättning?

"Rollbesättning är processen där man utser skådespelare till en film. En rollsättare ansvarar för rollbesättningen till filmen, och har i uppdrag av producenten eller regissören att finna rätt skådespelare genom exempelvis audition och provfilmning."

Vad jag kunde tyda ur texten så är ingen skådespelare utsedd än?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Kul och göra en film baserad på ett spel med typ enbart on-liners. Sweet, 80-tals action med mer våld!

Medlem
Skrivet av MacNille:

Kanske är det den första Spel filmen som inte suger balle.

Olyckligt nog sägs detta åt VARJE ny spelbaserad film som är på väg. Det sades om Hitman, det sades om Max Payne... men ack så fel man hade :\


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Om den kommer upp i en niva NARA final fantasy, da far den topbetyg av mig!

Medlem

En CGI Hitman Film... Shiet det hade varit hett asså..


signatur

dizzid1a. Say What?

"Filmen blir fantastiskt bra"

Yes... we belive you *host* nej *host*


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

FNs organ för mänskliga rättigheter borde lysa all tv-spelsbaserad film bann!

KoP
Medlem
Citat:

Se bara på spelet och scenariot, att världen tas över av the Locust - det är enormt.

Världen tas över av Locustar? Wut? Spelet utspelar sig på planeten Sera där människorasen är ganska färsk. Sen kan man ju tolka vilka som verkligen är the bad guys i spelet. Som jag har tolkat det är det människorna som kommit dit av egen fri vilja för att exploatera planeten och själklart blev Locustarna pissed off när vi störde friden.

Medlem

För att den här filmen ska lyckas borde den följa följande punkter.

1. Lång, ge oss iaf 2 ½ - 3 timmar så mycket kan matas in.
2. Beroende på om det blir en film, eller flera så borde man eventuellt inte göra en direkt kopia på något av spelen.
Kanske göra en prequel till spelen som utspelar sig under pendulum wars eller dyl.
Eller kanske rent utav .. Halva filmen är Pendulum wars och hur COG skapas, sen andra halvan är Emergence day.
3. Val utav skådespelare. Se för helvete till att välja folk som kan porträttera karaktärerna på ett bra sätt. Låt dom spela igenom 1 & 2:an innan. Så det inte blir en till Max payne . (Då Mark wahlberg inte hade en susning om att filmen var byggd på ett spel)
4. Inget jävla PG-13 .. Ska det vara så ska det fan vara.
Får jag inte se en Locust drone bli sågad i 2 minst 1 gång av motorsågen på en Lancer blir jag fruktansvärt besviken.
5. Stick to the fuckin "Gears universe" Får jag se massa påhittat skit blir jag också fruktansvärt förbannad. Exempelvis att dom använder AK47:or eller M16 llr nåt sånt jävla påhittat skräp.
6. Inte så viktigt , men är det inte ett Episkt jävla soundtrack utan alldaglig skräp-metal så är det också en form av fail.

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:

För att den här filmen ska lyckas borde den följa följande punkter.

1. Lång, ge oss iaf 2 ½ - 3 timmar så mycket kan matas in.
2. Beroende på om det blir en film, eller flera så borde man eventuellt inte göra en direkt kopia på något av spelen.
Kanske göra en prequel till spelen som utspelar sig under pendulum wars eller dyl.
Eller kanske rent utav .. Halva filmen är Pendulum wars och hur COG skapas, sen andra halvan är Emergence day.
3. Val utav skådespelare. Se för helvete till att välja folk som kan porträttera karaktärerna på ett bra sätt. Låt dom spela igenom 1 & 2:an innan. Så det inte blir en till Max payne . (Då Mark wahlberg inte hade en susning om att filmen var byggd på ett spel)
4. Inget jävla PG-13 .. Ska det vara så ska det fan vara.
Får jag inte se en Locust drone bli sågad i 2 minst 1 gång av motorsågen på en Lancer blir jag fruktansvärt besviken.
5. Stick to the fuckin "Gears universe" Får jag se massa påhittat skit blir jag också fruktansvärt förbannad. Exempelvis att dom använder AK47:or eller M16 llr nåt sånt jävla påhittat skräp.
6. Inte så viktigt , men är det inte ett Episkt jävla soundtrack utan alldaglig skräp-metal så är det också en form av fail.

Wo-wo-wo-wooooord!

Medlem

Jag har hört någon stans att det skulle bli en trilogi. Men det kanske bara var fula ryckten.

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:

4. Inget jävla PG-13 .. Ska det vara så ska det fan vara.
Får jag inte se en Locust drone bli sågad i 2 minst 1 gång av motorsågen på en Lancer blir jag fruktansvärt besviken.

word


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag tror säkert att han tycker det verkar superbra.

Medlem

Kan säkert bli något.

Vad hände med Duke nukem filmen som det pratades om vid slutet av 90talet?

KoP
Medlem
Skrivet av villevalle:

Jag har hört någon stans att det skulle bli en trilogi. Men det kanske bara var fula ryckten.

Spelet ska bli en triologi med eventuella efterföljande spinoffer.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Kanske är det den första Spel filmen som inte suger balle.

Mjaa jag tyckte DOOM var helt okej faktiskt

Inaktiv
Skrivet av MacNille:

Kanske är det den första Spel filmen som inte suger balle.

Resident Evil?

1
Skriv svar