Red Steel 2 läcker video

Robot
Flakmonkey
Red Steel 2 läcker video

Helt rätt val av stil på grafiken iaf- att försöka sig på att göra "realistiska" modeller och mijöer brukar ju inte fungera så bra på Wii... Ser riktigt intressant ut även om man kanske kunde skippat killen med wiimoten ^^

Medlem

Samurai-Western-tema är inte helt fel måste jag säga! Och jag håller med om att snubben som spelar gott kunde skippas


signatur
Medlem

Sådär ja! Tack för att ni tog med tipset

Medlem

Nu är det bara frågan om wiimoten bara är mer exakt eller fler rörelseskript eller om man faktiskt får frisvingande.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Nu är det bara frågan om wiimoten bara är mer exakt eller fler rörelseskript eller om man faktiskt får frisvingande.

Med MotionPlus blir 1:1 verklighet! Red Steel 2 kräver att man har MotionPlus, dem första spel som stödjer tillbehöret är Grand Slam Tennis och Tiger Woods 10 som släpps snart här i Europa.

Men RS2 kommer stödja tillbehöret fullt ut, speciellt vid svärdfäktning.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Helt rätt val av stil på grafiken iaf- att försöka sig på att göra "realistiska" modeller och mijöer brukar ju inte fungera så bra på Wii...

Agreed

Medlem

Gud vad spelföretagen mjölkar wii-kontrollernas rörelsestyrning. Ska vi se om det inte blir Star Wars Lightsaber Duels av hela ekipaget.

Småsnyggt, men jag är inte minsta imponerad av den riktning Ubi verkar gå med det. 1on1-strider i skjutarspel är kanske det minst intressanta jag kan tänka mig, dessutom när fokuset ligger på en gimmick som ev. 1:1-rörelser.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Småsnyggt, men jag är inte minsta imponerad av den riktning Ubi verkar gå med det. 1on1-strider i skjutarspel är kanske det minst intressanta jag kan tänka mig, dessutom när fokuset ligger på en gimmick som ev. 1:1-rörelser.

Gimmick? Det blir ju hur grymt som helst, såvitt jag vet så drömmer typ alla gamers om att få svinga ett svärd på riktigt i spel.

Men de klart, finns ju dom som är skeptiska och inte vill ha någon förnyelse där knapptryckningar är roligare.

Medlem

Ser väl snyggt ut och allt, men en sak som man alltid ska tänka på när man kollar på trailers: det ÄR en trailer.

Skrivet av radiuz:

Gimmick? Det blir ju hur grymt som helst, såvitt jag vet så drömmer typ alla gamers om att få svinga ett svärd på riktigt i spel.

Men de klart, finns ju dom som är skeptiska och inte vill ha någon förnyelse där knapptryckningar är roligare.

De flesta "gamers" är även idioter så det förvånar mig inte. Jag är absolut för Wii:s kontroll och tycker det är helt OK alternativ till knapptryckningar i de fall det fungerar bra, men jag ser det inte värt mödan att basera ett helt spel på att vifta med svärd allena.

Har spelet inget annat att erbjuda är det en sk. gimmick och det verkar vara detta som Ubisoft pitchar i sin trailer här.

Tror du att 1:1-kontroller kan balanseras till att erbjuda ordentlig utmaning eller blir det snabbt en vift-fest? Nästan alla spel som görs på sånt här vis blir gimmickar om de är först med det. Suda 51 visste vad han gjorde när han skapade stridskontrollerna till NMH.

Inaktiv

1:1-styrning my ass, luktar lika illa som den sjuka hypen innan Wii släpptes. Naturligtvis kommer inget spel komma i närheten av den kontroll och precision som visas upp i promo-trailers som den här, borde vilket barn som helst kunna inse.
Skrattar åt alla godtrogna Nintendo-fans som inbillar sig att så kommer att bli fallet.

Medlem

@Jowy of Highland: De flesta inser väl att de kommer bli en viss fördröjning så att man måste ligga några ms före i sitt tänkande, men varför skulle inte "1:1" aspekten funka?
Jag menar det finns väl inga större hinder för att använda något trådlöst, rörelsekänsligt som en vanlig muspekare?

Själv om jag hade ägt ett Wii så skulle jag hålla ögat uppe för detta spel(medens föregångaren alltid sett sjukt dåligt ut imo), samt Muramasa the demon blade(som för övrigt liras med classical controller). För båda ser asnice ut. Inte
pga en gimmick utan det är pga spelstilen.

Wet är ett exempel som också ser lite nice ut, som inte blir flameat pga annorlunda kontrollschema, dock lite tveksam, då all gameplay hittills inte varit så fluid mellan skjuta och slåss - det krävs ett nice shoot'n'slash spel med en nice setting snarast!

Känns som att du tycker illa om fans av någon konsoll, måhända att du är en liten fanboi utan perspektiv?

(Äger för övrigt XBOX360, men valde bort det planerade inköpet av PS3 pga att jag fick XBOX360:et i nyskick för 1000:- med kontroller och ett spel.)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Kan knappt vänta!! x3


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

1
Skriv svar