FFXIII i Europa max ett år efter Japan

Robot
Medlem
FFXIII i Europa max ett år efter Japan

Känns ganska så IQ-befriat att man inte gjort engelska röster och översatt texter redan från första början..


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Engelska rösterna kan de skippa, de är så jävla värdelösa röstskådespelare jämfört med de japanska.

Medlem

Har man kunnat välja vilket ljudspår (röster) man vill använda i den europeiska versionen av tidigare spel? Dvs, har vi möjlighet att använda japanska röster med engelsk undertext?

Medlem

Varför inte satsa på finska röster på en gång?

Usch gillar inte engelska rösterna på ett JRPG.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Själv så tycker jag inte alls om japanska rösterna.

Medlem

Varför inte bara slänga in engelsk undertext i den japanska versionen skulle nog Square Enix tjäna på...PS3 spel är ju regionsfria varför inte utnyttja det?
Att dom inte ordnar engelskt tal med detsamma förstår jag då det kräver betydligt mer jobb med att hitta röst skådisar osv. men engelsk undertext kan ju en person ta hand om. Så kan ju dom som inte gillar det köpa den dubbade versionen när den väl kommer.

Medlem

Ett år är nog långt.
Dom får ta och skärpa sig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

haleluleja! Mindre vänte tid. hoppas dock man kommer kunna ha alternativet att växla till japanska röster. FFX är det ända JRPG spelet där jag tycker de engelska rösterna var någorlunda bra, fast det var just inget jätte fel med FFXII.

Medlem

Fördelen med Japanska röster är att man inte har en aning om huruvida dom är bra eller inte. Inte jag i alla fall. Jag har inte en susning vafan dom yrar om hehe.

Men jag tyckte rösterna i del 12 var riktigt bra, faktiskt. De Engelska, alltså.


signatur
Medlem

Ehm... Alla tidigare Final Fantasy spel, åtminstonde sen Final Fantasy VII har släppts i Europa på mindre än ett år från release i Japan, så jag förstår inte vad som är nytt här. Dom är lika sega som alltid. Förstår inte varför Square Enix som är ett så pass stort företag inte kan göra en world wide release, eller åtminstonde släppa spelet samtidigt i NA och EU.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ehm... Alla tidigare Final Fantasy spel, åtminstonde sen Final Fantasy VII har släppts i Europa på mindre än ett år från release i Japan, så jag förstår inte vad som är nytt här. Dom är lika sega som alltid. Förstår inte varför Square Enix som är ett så pass stort företag inte kan göra en world wide release, eller åtminstonde släppa spelet samtidigt i NA och EU.

Du tänker inte på amerikanska nu? Nu är jag inte det minsta säker, men var det inte så med både FF X och FF XII att först kom japanska, cirka 1 år efter kom North american version som mer eller mindre oftast bara engelskt tal och text men exakt samma spel

sedan några månader efter det kommer "international" version som oftast brukar ha endel extra material (t.ex dark aeons i FF X) och det är den vi får här i europa

1
Skriv svar