Medlem
RIP Engla.

Det är fan så jävla sjukt hur någon kan göra något sånt.

Sånt gör att man vill införa dödstraff i Sverige. Man blir bara så jävla arg att det finns personer som "42-åringen" ute i samhället.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2248365.ab

Avstängd

Ja, fy. Usch. Hurvas.

Medlem

"Straffet" blir nog 12 månaders "vård", sen är han ute på gatorna igen.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

"Straffet" blir nog 12 månaders "vård", sen är han ute på gatorna igen.

Tyvärr lär det bli nått sånt skit.


signatur
Youtube-proffs

RIP för all del.

MEN.

Tråkigt att detta hemska fenomen ska bli ett faktum så fort aftonbladet.se noterar det.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Äcklet alias Trosrunkaren sicket as.....
Jobbade för ett antal år sen där jag har mitt exjobb nu.
Killen smög in o snodde alla brudarnas trosor för eget syfte.
Lås in snubben tanka ner en jävla massa vård i killen och släpp aldrig ut honom igen!

R.I.P Engla

Medlem
Medlem

Jävla galning hoppas han blir ihjälslagen eller dör på nåt sätt, snart.
Nä, men han blir väl inlåst och fan ta mej om han någonsin släpps ut igen.


signatur

yolo

Medlem

Barnmördare och pedofiler har väldigt låg status i fängelserna, han kommer troligtvis att bli antingen misshandlad eller våldtagen i fängelset.

Medlem

Hoppas han aldrig mer kommer ut ur fängelset, sitta i sin cell och ruttna är vad han borde få.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

Jag har inte förstått varför folk ska göra just en tjejs missöde till ett sådant jippo, det händer värre saker än det här.
Men det finns väl någon psykologisk förklaring till varför man väljer att göra så.
För att inte verka allt för kall, vilket jag inte är, så får jag väl också beklaga hennes död, varje förlorat liv är tråkigt, RIP.
Sen å andra sidan har jag egna nära och kära som har dött nyligen, så jag väljer att sörja deras bortgång istället :).

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Barnmördare och pedofiler har väldigt låg status i fängelserna, han kommer troligtvis att bli antingen misshandlad eller våldtagen i fängelset.

gläder mig att höra.

jävligt onödigt detta, och jag lider med familjen stakars människor.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Rest in peace.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Famest:

Jag har inte förstått varför folk ska göra just en tjejs missöde till ett sådant jippo, det händer värre saker än det här.

Detta är fan en av de värsta sakerna jag kan komma på, våldta en ung tjej, sen mörda henne. Tänk det ur hennes perspektiv inte våran. Bara tanken gör mig ledsen att han fortfarande existerar som gjorde detta.

Medlem
Skrivet av Famest:

Jag har inte förstått varför folk ska göra just en tjejs missöde till ett sådant jippo, det händer värre saker än det här.

Klart det händer värre grejer, men allt som verkligen är värre är rätt avlägset för oss här hemma i trygga Sverige, eller kan du komma på nåt som hänt i närhet och nyligen som är värre än att helt oprovocerat döda en 10-årig flicka som är ute och cyklar?

Jag tycker iaf att sånt här verkligen är hemskt, bor själv ca 1 mil ifrån att detta hände, och det enda positiva är väl att de äntligen fick fast mördaren för Pernilla för 8 år sen här i falun. Polisen sa själva att enda sättet att hitta honom var om han skulle begå ett till brott och göra ett misstag, vilket i detta fallet hände, hur hemskt det än är...

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:

Barnmördare och pedofiler har väldigt låg status i fängelserna, han kommer troligtvis att bli antingen misshandlad eller våldtagen i fängelset.

True... men

Pedofiler o barnmördare brukar till 95% ha egna divisioner att vara i eller så blir de isolerade. Så är det iaf i kumlabunkern som är en klass A anstalt ^^

Medlem
Skrivet av Meshii:
Skrivet av Pliskin:

Barnmördare och pedofiler har väldigt låg status i fängelserna, han kommer troligtvis att bli antingen misshandlad eller våldtagen i fängelset.

True... men

Pedofiler o barnmördare brukar till 95% ha egna divisioner att vara i eller så blir de isolerade. Så är det iaf i kumlabunkern som är en klass A anstalt ^^

Men man får hoppas på att de placerar honom fel...

Medlem

Det värsta är att det satans aset varit dömd för liknande saker vid tidigare tillfällen. Att han nu fått möjlghet att även begå mord kan bara beskrivas som ett fiasko för rättsstaten.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Mja, finns ju uppenbara hål i rättssystemet.. sånna här människor är kanske helt oförmögna att fungera i samhället och för sånna människor bör det inte finnas nått annat alternativ än att leva ut sitt liv i fångenskap. Straffet borde inte vara x antal år det borde vara "tills snubben är reko".


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Mja, finns ju uppenbara hål i rättssystemet.. sånna här människor är kanske helt oförmögna att fungera i samhället och för sånna människor bör det inte finnas nått annat alternativ än att leva ut sitt liv i fångenskap. Straffet borde inte vara x antal år det borde vara "tills snubben är reko".

En livstid är ju tio år enligt staten.

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av sno0zer:

Mja, finns ju uppenbara hål i rättssystemet.. sånna här människor är kanske helt oförmögna att fungera i samhället och för sånna människor bör det inte finnas nått annat alternativ än att leva ut sitt liv i fångenskap. Straffet borde inte vara x antal år det borde vara "tills snubben är reko".

En livstid är ju tio år enligt staten.

Skrivet av wikipidia:

Genom en reform år 2006 har Örebro tingsrätt i huvudsak övertagit uppgiften att tidsbestämma livstidsdömda fångars fängelsestraff. Tingsrätten får efter ansökan, som får göras först sedan tio års fängelse avtjänats, omvandla livstidsstraffet till minst 18 års fängelse. Tingsrättens slutliga beslut ska vara motiverat och får överklagas till Göta hovrätt och sedan till Högsta domstolen. (Se lagen (2006:45) om omvandling av fängelse på livstid.)

Rätt men ändå inte.. livstid är livstid

Medlem

Vilken otrolig flyt polisen hade i detta fallet med korten på engla och sedan bilen. Helt otroligt.

Skönt att de hittade henne och bra att de fått fast förövaren. Hoppas hans karma hinner ifatt honom innan han sitter i "expertpaneler" i tv4:as morgonsoffa om några år och tycker till om svenska fängelser...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Fy fan vad tråkigt..

Vila väl.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vilken otrolig flyt polisen hade i detta fallet med korten på engla och sedan bilen. Helt otroligt.

Skönt att de hittade henne och bra att de fått fast förövaren. Hoppas hans karma hinner ifatt honom innan han sitter i "expertpaneler" i tv4:as morgonsoffa om några år och tycker till om svenska fängelser...

det tänkte jag också, de hade en misstänkt redan på måndagen vilket borde vara någon typ av rekord i den här typen av fall.
Antagligen är det en lättnad för föräldrarna som iaf vet vad som hänt deras barn och kan börja bearbeta sorgen, istället för att leva i ovetskap som i tex Madeleine fallet.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Tänkte likadant att polisen denna gången haft lite tur, men samtidigt var de redan på jakt efter honom eftersom dom letade efter en i närheten som redan gjort liknande saker. Tydligen sattes också Rikskrim in på ett tidigt stadium.

Jag är övertygad om att han kommer att sitta inne länge, minst 10 år. Bara en magkänsla jag har. Vi får se om jag har rätt.

Vila i frid Engla.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Barnmördare och pedofiler har väldigt låg status i fängelserna, han kommer troligtvis att bli antingen misshandlad eller våldtagen i fängelset.

Han kommer förmodligen hamna på en avdelning/fängelse där han sitter med likasinnade just av den anledningen.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

42 år gammal. Han har många år kvar att leva, hoppas dom blir till rent helvete för han.

R.I.P Engla.


signatur

I'm a snake, follow me!

Youtube-proffs

Visserligen hade polisen tur när det gällde detta. Men dom hade troligtvist funnit honom till slut ändå.

Det är så i dagens samhälle, alla brott som begås, bankrån, bombhot, knivmord, skjutmord. De skrivs om dem hela tiden. MEN. När "det heta" har svalnat så är det tyst i tidningarna, trots att polisen jobbar för fullt och oftast i många fall hittar förövarna.

PS

Något jag tycker förövrigt är vidrigt, är när han erkänner att han våldtagit och mördat tjejen, och en dag senare, efter ett snack med sin försvarsadvokat, säger "Han har inte våldtagit henne, och han dödade henne inte med flit".

Hur kan den advokaten sova på natten?

Dock vet jag inte om detta stämmer då jag inte har all information framför mig.

DS


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Såg lite på en presskonferens från polisen tidigare idag, framkom där att 42-årings varit placerad som väldigt misstänkt på Pernilla-fallet (år 2000)... känns ju jävligt surt att polisen/samhället inte kunnat förhindra honom från att vandra fritt på gator och torg förens sådan här skit händer igen.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Såg lite på en presskonferens från polisen tidigare idag, framkom där att 42-årings varit placerad som väldigt misstänkt på Pernilla-fallet (år 2000)... känns ju jävligt surt att polisen/samhället inte kunnat förhindra honom från att vandra fritt på gator och torg förens sådan här skit händer igen.

Tydligen har polisen anmält sig själva för denna miss för att få reda på vad som gått snett...

Personligen tycker jag att situationer som denna alltid leder till häxjakt på fel personer... Det är orimligt att som polis i deras begränsade situation att följa upp alla tips till 100% och att kliva in i alla anklagades tillvaro och peka finger och rota...

Hoppas detta resulterar i mer resurser åt polisen och att mindre hänsyn visas för dem som känner sig kränkta av kameror på allmän plats och ökade avlyssningsmöjligheter för misstänkta...

All heder åt polisen som klarade upp detta relativt fort men vi får inte glömma att det avgörande i detta fall var slumpen i brist på bättre ord. Ren tur.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar