Richard Garriott stämmer NCSoft för bedrägeri

Robot
Richard Garriott stämmer NCSoft för bedrägeri
Medlem
Richard Garriott stämmer NCSoft för bedrägeri

lol @ Richard. Patetisk så in i helvete.

Medlem
Skrivet av FZ:

24 miljoner dollar. Det blir i runda slängar jättemånga refreshers.

lol

NCSoft är ju iofs inte världens trevligaste publisher, inte superförtjust i deras affärsstrategier.

Medlem

whatefack. Hans bror var ju typ chef för NCsoft i nordamerika och han själv högt uppsatt? Han lämnade ju NCsoft med stil och trevlighet också. Jag kan tänka mig att det har att göra med att dom lade ner hans spel Tabula Rasa aldeless efter han lämnade, något dom kanske inte sagt dom skulle. Eller ha något att göra med användandet av hans namn i spelet "Richard Garriott's Tabula Rasa". Menmen, håller andan, nyfiken på detta.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Han är snål, korkad, värdelös och överskattad. Enda spelet jag har spelat som har varit det minsta bra är Tabula Rasa och det la de ner :S. Säkert därför han stämmer dem.

Inaktiv

Undrar om detta inte är en fråga om royalties för TB som nu är nedlagt vilket garriot inte räknat med.

Richard Garriot är en av de utvecklare som inspirerat andra mest här i västvärlden - det går inte att komma runt. Tala inte skit om Ultima-serien för då prylar jag er.

Edit: kanske borde tillägga att han blivit smått galen och att Tabula Rasa verkade suga, men lite respekt förtjänar han fan

Medlem

Han tänkte att "Fan, den där rymdresan kostade ju lite mer än den smakade..." och tog i tu med att jämna ut kostnaden lite med en stämning eller två.

Gotta love that loyalty.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Han är snål, korkad, värdelös och överskattad. Enda spelet jag har spelat som har varit det minsta bra är Tabula Rasa och det la de ner :S. Säkert därför han stämmer dem.

Spelade du Ultima serien när den begav sig? Eller Ultima Online när det var nytt?
Om inte så har du missat några av hans guldägg

Hur han är idag kan dock diskuteras.. Tabula Rasa var inte bra imho, så det vette fasen vad han höll på med där.

Och till er som tycker han är knäpp för att han åkte upp till rymden:
Och vad gör honom knäpp för att han vill upp i rymden?
Jag vill också upp i rymden, presis som alla austronater, och alla andra rymdfantaster och trekies och star wars fans osv osv,, inte är vi knäppa för det inte .. (inte så jättemycket ialla fall)

Anledningen till att han är knäpp:

Medlem

Hos gamepolitics.com så står det mer om varför han stämmer NCSoft, och i enkla drag är det för att NCSoft gjort ett grovt kontrakts brott mot Garriot som tvingade honom att sälja sina aktier i NCSoft mitt i finanskrisens botten i stället för 2011 som han skulle fått behålla dom till.

Medlem

NCSoft kommer börja banna folk som plvlar i City of Heroes / City of Villains.

1
Skriv svar