Valve snackar om TF2-krypskytt

Robot
Medlem
Valve snackar om TF2-krypskytt

awesome.. hoppas dom hittar på något intressant, har inte spelat TF2 på månader nu.. Måste fan testa det snart igen

Medlem

Aggressiv sniper är väl det jag oftast spelar, de gnäller folk mest på att det är omöjligt att skjuta hs på det korta avståndet och sen ragequittar.

De för ta tummen ur röven och släppa både hattar och sniperpack, nu!

Inaktiv
Medlem

Va fan??? Ingen bättre sniperbössa?? Jag hade tänkt mig detta:

Barret liknande bössa med 30% mindre skada och rymmer 30 skott och är hel automat men har 10% chans att knocka bak en spelare eller kanske till och med göra så han står stilla i 3 sek? Det var nog lite för mäktigt.

Men iallafall en hel automatisk sniperbössa med 30 skott och som ger lite mindre skada men får "knockback" effekt eller kanske 15% chans att critta??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det här fick mig sugen på att starta TF2 igen. Måste dock göra ett ärende först, så inte förns om 1 timme eller 2.

Medlem

Bra. Kanske dom ger klassen någon nytta.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

mer intima ?? är det ett "blowjob" dom pratar om då ?

Medlem

haha dem kanske kan ge snipern granater eller kast bara bomber eller nat kul?

Eller tramp minor kanske? Eller en roligare kulspruta?

Inaktiv

De borde bli politiker, de skriver en jävla massa utan att faktiskt säga ett skit :S

Medlem

Läser man Valve's inlägg verkar det som att alternativet till snipern kommer bli ett vapen med kortare räckvidd men med något anant kul istället

Medlem

Kortare räckvidd med snabbare skjutande känns som ett bra alternnativ enligt mig.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Deras argument att ta bort granater är ju fullkomligt befängt... Hur kan de på allvar mena att en person som dödar någon med en welltimed nade än en jävla random f*tt crit är mindre "skilled"...? Ursäkta mitt språk men att lägga in crittar och ta bort granater för att ge oss "möjlighet" till att utvecklas är så förbannat korkat att man börjar undra hur de överhuvudtaget kan arbeta under Valve...

Bort med random crits och in med granater igen så TF blir vad egentligen ska vara... Dessutom kan dom gärna få skruva upp hastigheten lite i spelet också.

Inaktiv

Aja Man blir bara sugen av TF2. nu moste man bara mata kulor ur Snipern...har bara spelat som sniper för det mesta

Medlem
Skrivet av liath:

Deras argument att ta bort granater är ju fullkomligt befängt... Hur kan de på allvar mena att en person som dödar någon med en welltimed nade än en jävla random f*tt crit är mindre "skilled"...? Ursäkta mitt språk men att lägga in crittar och ta bort granater för att ge oss "möjlighet" till att utvecklas är så förbannat korkat att man börjar undra hur de överhuvudtaget kan arbeta under Valve...

Bort med random crits och in med granater igen så TF blir vad egentligen ska vara... Dessutom kan dom gärna få skruva upp hastigheten lite i spelet också.

Du missar poängen. Hade det funnits granater (som i TFC) hade du blivit spammad av BÅDE granater och vanliga vapen, plus att granaterna inte var ett vapen i en slot du plockade fram, det var bara att trycka "g" sen hålla in och släppa så skickades en iväg.

Medlem

"Krypskyttar är oftast hatade av alla på spelservern, förutom av dem som gillar att stå och trycka i mörka hörn som de fega svin de är. Förlåt, ta det inte personligt men det är verkligen en klass man antingen älskar eller avskyr."

QFT!!!!!

Jävla sniper-helveten. Förstörde DoD:S! XD

Medlem

Personligen skulle jag inte stå ut om det blev snabbare. Det är frenetiskt nog som det är.

Medlem

Haha! Bra skrivet:)

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jävla sniper-helveten. Förstörde DoD:S! XD

lol wut, I DoD:S så är det ju max 1/2 st snipers på en server, och dem är det ju bara att plocka med bazookan.

Medlem

Spelet är förstört. Spelet blir i obalans...
Men jaha, Sniper! Den roligaste för dem flesta (inte min fav dock), ska bli spännande och se vad det blir för nytt. Jag kommer kanska börja spela detta igen när ALLA har fått sina uppdateringar samt en slutpatch på den skiftande balansen mellan varje klass...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Obalans? Om du syftar på basebollen till scout så är den nerfade ordentligt, skadan som görs är halverad.

Skrivet av liath:

Hur kan de på allvar mena att en person som dödar någon med en welltimed nade än en jävla random f*tt crit är mindre "skilled"...?

Jo men kritiska träffar är väll till för balansen där alla inklusive mig själv inte är överdjävlig på såna här spel men spelar som faen ändå... har säkert en kill/death ratio på 0.75- 1 eller nåt liknande

Ibland är det skönt med lite tur


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Börjar bli less på alla dessa updates. Som mosoloa1 säger så är "spelet" förstört". Jag saknar tiden då den släpptes och då var det som roligast.

Och sen när Enginnern blir overpower så kan ingen förstöra dom. Blir väl eldkastare på hela Senteryn.

Medlem

Knappast så att alla unlocks är bättre än orginalen.

Spelet är för övrigt bättre än någonsin;

1. Pyro är inte totalt bängvärdelös mot det mesta som den var innan dess update.

2. Spy kräver inte bara tur att komma in bakom folk sen ytterligare tur att träffa med stab om gubbarna rör på sig. Plus att cloak faktiskt kan hålla länge nog så man är ordentligt på plats innan den tar slut. Man kan även byta vapen för att inte vara super obvious spion bland fienden. Klassen var grymt underlägsen så fort alla hade koll på hans spel regler.

3. Medic har alternativet att ta kritzkrieg vilket är en skön variation för den tråkigaste klassen, dessutom är kritz mycket mer känsligt för misstag än uber.

4. Heavyn kan döda folk på andra avstånd än 2m utan crit, folk som inte gillar bli dödade av snabba scouts kan ta natasha balanserat med sin minskade skada och nytta mot alla andra klasser.

5. Soldier kan inte bara skrika "lol" och skjuta i marken när en fienden är i ansiktet på honom, ökad självskada fixade det.

6. Crits har blivit nertrimmade.

7. Demoman har inte 6 pipes utan 4, det var saftigt obalanserat att en klass ska ha 14 100+ skott som den kan skjuta utan att ladda om. Inte heller glömma att granaterna inte bara kan rullas som självutlösande minor på marken. De fixade även oförstörbara minor som kunde ge total area denial med 4+ demomen.

8. Minst en unlock har löst en omedelbar svaghet hos klasserna som fått, med konsekvensen att de får en annan = VARIATION och tänk.

Säkerligen m.m.

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av liath:

Deras argument att ta bort granater är ju fullkomligt befängt... Hur kan de på allvar mena att en person som dödar någon med en welltimed nade än en jävla random f*tt crit är mindre "skilled"...? Ursäkta mitt språk men att lägga in crittar och ta bort granater för att ge oss "möjlighet" till att utvecklas är så förbannat korkat att man börjar undra hur de överhuvudtaget kan arbeta under Valve...

Bort med random crits och in med granater igen så TF blir vad egentligen ska vara... Dessutom kan dom gärna få skruva upp hastigheten lite i spelet också.

Du missar poängen. Hade det funnits granater (som i TFC) hade du blivit spammad av BÅDE granater och vanliga vapen, plus att granaterna inte var ett vapen i en slot du plockade fram, det var bara att trycka "g" sen hålla in och släppa så skickades en iväg.

Det finns TF spel tidigare än TFC och där i (qwtf om du minns?) fungerade granater alldeles ypperligt utan att det blev "spamm". Jag antar att Valve är för inkompententa för att få till det på ett bra sätt och istället väljer lätta vägen ut med att implementera random crits. Hastigheten i spelet är väl så pass långsam eftersom Valve envisas med att släppa det på konsoll... Tråkigt tråkigt. Jag tycker fortfarande att TF2 kan vara underhållande men knappast så bra som det hade kunnat vara om det försökt vara mer som föregångaren (nej inte TFC). Dessutom kan du fråga dig själv hur ofta du dör av spamm som INTE är någon crit? Det händer i princip aldrig, däremot är det random critsen som spammas hit och dit som verkligen gör så att man börjar gråta.

Ett tillägg är på sin plats i ett inlägg som detta. Jag vill påpeka att det mesta är psykologiskt ;D. Jag intalade mig själv innan att TF2 givetvis skulle innehålla granater... Det blev en oerhörd besvikelse när jag fick höra att så var inte fallet. För mig hade spelet varit bättre om det gått under ett annat namn. Ni kanske tycker att jag lägger stor vikt vid granater men det utgjorde faktiskt en enormt stor del av gameplayen i gamla QWTF. Bara det att spendera ändlöst med timmar på att förbättre sin färdighet med "CONC nades jumps" som Scout plockades bort med det ytterst lama argumentet att "nades bringar spamm" (Endast ett av många många exempel som granater tillförde gameplayet). Tyvärr Valve ni har gjort en gudomlig speltitel till något sämre. ;/

Medlem

tf2 är kanon , spelar man som ett lag så löser det sig det mesta.
Tyvärr verkar vissa tror att tf2 är q3 dm eller dyl. för dom verkar inte förstå konceptet att laget ska vinna inte att ha mest frags.

Säger inte att man inte ska få köra solo men på public server så blir det skit trist när man inte spelar som ett lag imo.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag vill ha update på Engineer snart...


signatur

[size="10"]"the Eight I'd Really Rather You Didn'ts"[/size]
[size="10"]Gamerpappan[/size] * * * * * Tidningsarkivet

Medlem
Skrivet av Gamerpappan:

Jag vill ha update på Engineer snart...

Han har redan fått en update, fast det kanske kommer fler.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Dom borde ju fixa nått form av läge som härmar TFC för oss som älskade det. Massa granater, massa ALLT och riktigt snabbt.
Nu hinner man ju fan tänka t.om.

Medlem

Hoppas Soldier eller Demoman blir nästa uppdate , men hoppas inte att snipers blir lika dålig som Scouten! The Sandman ( enligt mig ) förstörde hela TF2 spelandet


signatur

“A fool shows his annoyance at once, but a prudent man overlooks an insult”

12
Skriv svar