KRIS, kriminellas revansch i samhället

Medlem
KRIS, kriminellas revansch i samhället

Då och då hör jag om KRIS, kriminellas revansh i samhället. Jag kollade in deras hemsida men jag lyckas inte förstå vad det är de pysslar med. Namnet är ju en smula provocerande också... revansch, liksom?

Någon som kan upplysa mig?

KRIS, bra eller dåligt? Vad gör de, vad vill de? Hur är de finansierade?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

ingen aning, men jag gillar det inte

Medlem

Nu minns jag kanske HELT fel, men är inte det en bra organisation, där FD kriminellafår sin chans att göra bot för sig genom att informera och kämpa mot brott? Är kanske en annan organisation jag minns men det kan vara dem.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Nu minns jag kanske HELT fel, men är inte det en bra organisation, där FD kriminellafår sin chans att göra bot för sig genom att informera och kämpa mot brott? Är kanske en annan organisation jag minns men det kan vara dem.

Jag misstänker att detta är en bra organisation också men borde de inte heta "kriminellas upprättelse i samhället" eller liknande... revansch på vem liksom?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det är en organisation som syftar till att hjälpa kåkfarare att bli delaktiga i samhället. viktig uppgift som egentligen borde vara statens.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av WildThing:

Nu minns jag kanske HELT fel, men är inte det en bra organisation, där FD kriminellafår sin chans att göra bot för sig genom att informera och kämpa mot brott? Är kanske en annan organisation jag minns men det kan vara dem.

Jag misstänker att detta är en bra organisation också men borde de inte heta "kriminellas upprättelse i samhället" eller liknande... revansch på vem liksom?

Kriminella som bekämpar brott MED brott, Fight fire with fire liksom


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

de hjälper kriminella att skaffa jobb, ha ett ställe där de kan träffas och prata osv, bra folk.. jobbat med dom en del en gång i tiden


signatur

thank you, come again

Medlem

KRIS är en bra grupp, det är som EXIT ungefär, hjälper ex krimminella komma in i samhället igen, och ja visst kanske revanch inte passar in i namnet, det kan jag hålla med om i alla fall

MFC
Medlem

Håller med om att sidan är fett flummig, men KRIS i sig självt är en bra organisation.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av WildThing:

Nu minns jag kanske HELT fel, men är inte det en bra organisation, där FD kriminellafår sin chans att göra bot för sig genom att informera och kämpa mot brott? Är kanske en annan organisation jag minns men det kan vara dem.

Jag misstänker att detta är en bra organisation också men borde de inte heta "kriminellas upprättelse i samhället" eller liknande... revansch på vem liksom?

Jo, men KUIS hade inte varit en lika tuff förkortning som KRIS.

Avstängd

Jag bor nästan granne med vad som antingen är en KRIS-lokal, ett par/en ensamstående som är mycket engagerade i KRIS, eller ett par/en ensamstående som har f.d. kriminella inneboende.

1
Skriv svar