Call of Juarez: Bound in Blood

Robot
Call of Juarez: Bound in Blood

Bröderna McCall är egentligen inga elaka typer men när de måste välja mellan att följa en order eller rädda sin familj väljer de det senare och blir stämplade som desertörer. Något som under det amerikanska inbördeskriget bestraffades med ett rep, lite knopkunskap och ett lagom högt träd.

#call-of-juarez-bound-in-blood


Medlem
FZ duellerar i Call of Juarez 2

Heh, lyssnar just nu på Country's Greatest Hits på min nyrenoverade LP-spelare. Skulle sitta fint med ett Vesternspel just nu också. Måste dock vänta en stund till :/


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Åh, vill ha. Är ju inte så långt kvar nu heller :3

Bra förhandstitt också ^_^


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Måste bara ha spelet:D

Medlem

Blir absolut ett köp, lite orolig blir man dock om kontrollerna till pc.

Medlem

Calle Johansson är en ypperlig skribent som verkligen har förmågan att fånga upp och hålla läsaren kvar till slutet.

Bra skrivet!

p.s Jag älskar roliga kommentarer till bilderna! Det är för lite sånt!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Installerade nyligen Call of Juarez och har hunnit en liten bit i första kapitlet. Är helt okej.
Dock undrar jag om det inte finns något open-ended western? Ingen som har tips?

Medlem

Hmm, vapenfysiken i det första spelet var nära nog perfekt så det oroar mig lite att de har konsolanpassat det en smula.
Hur fungerar autoaim i spelet? Är det stora hitzones som gör att man inte behöver sikta allt för noga för att träffa fienden?

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Gagoff:

Installerade nyligen Call of Juarez och har hunnit en liten bit i första kapitlet. Är helt okej.
Dock undrar jag om det inte finns något open-ended western? Ingen som har tips?

I höst kommer ju Red Dead Redemption som är lite av ett sandlådespel i western. Tror jag i alla fall, har inte hört så mycket om spelet.

Ang. Call of Juarez så spelade jag demot till 360. Rätt kul faktiskt, får se hur tvåan blir!

Medlem

"Bröderna McCall är egentligen inga elaka typer men när de måste välja mellan att trotsa en order eller rädda sin familj väljer de det senare och blir stämplade som desertörer. "

Nu vart de väl fel? De trotsar väl orden FÖR att rädda sin familj?
Eller menar inte skribenten: "följa en order eller rädda sin familj"?

Annars borde de ju följt order, räddat sin familj och blivit desertörer?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

ännu ett fel!
Gattlinggun inte minigun! Minigun fanns inte då!
Gattlinggun är den tidigare modellen av Minigun som kom typ 100år senare(typ någon gång efter WW2 tror jag...äää kolla Wiki)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Har spelat ettan, nu hoppas jag bara på en lika stor succé i och med uppföljaren (föregångaren?). Prästen for the win!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Dock undrar jag om det inte finns något open-ended western? Ingen som har tips?

Gun tyckte jag kändes lite som en Grand Theft Cattle på många sätt, du har en öppen värld att rida runt i och kan skalpera indianer och jaga vargar för skojs skull.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Grand Theft Cattle

Medlem

Första spelet hade bra grafik och bra "voice acting", tror nya spelet kommer att höja ribban lite, eller krutröken rättare sagt (skrivet)...

Medlem

Tyckte ettan av coj var rikigt kul faktiskt så hoppas på en minst lika bra uppföljare

Medlem

Verkar som de tagit bort den jobbiga grabben från ettan och satsat allt krut på prästen med allt pang pang det innebär.

Medlem

asdfg, Detta spel tar plats före det första spelet. så Billy har inte fötts än

Inaktiv

Gattling -> Minigun -> Vulcan, Undra vad nästa blir en 6 pipig Bofors-BW-L52 ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SCORPION2000:

ännu ett fel!
Gattlinggun inte minigun! Minigun fanns inte då!
Gattlinggun är den tidigare modellen av Minigun som kom typ 100år senare(typ någon gång efter WW2 tror jag...äää kolla Wiki)

Jo, det är gatlingguns, helt rätt men jag kände att ordet minigun var lättare att förstå om man inte är en vapentok

Skrivet av DeKvittar:

"Bröderna McCall är egentligen inga elaka typer men när de måste välja mellan att trotsa en order eller rädda sin familj väljer de det senare och blir stämplade som desertörer. "

Nu vart de väl fel? De trotsar väl orden FÖR att rädda sin familj?
Eller menar inte skribenten: "följa en order eller rädda sin familj"?

Annars borde de ju följt order, räddat sin familj och blivit desertörer?

Så sant, korrigerat!

Skrivet av Deathwisher:

Calle Johansson är en ypperlig skribent som verkligen har förmågan att fånga upp och hålla läsaren kvar till slutet.

Bra skrivet!

p.s Jag älskar roliga kommentarer till bilderna! Det är för lite sånt!

Jag säger som Kent, tack som fan!


signatur
Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Calle Johansson är en ypperlig skribent som verkligen har förmågan att fånga upp och hålla läsaren kvar till slutet.

Bra skrivet!

p.s Jag älskar roliga kommentarer till bilderna! Det är för lite sånt!

Du har så rätt.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

ännu ett fel!
Gattlinggun inte minigun! Minigun fanns inte då!
Gattlinggun är den tidigare modellen av Minigun som kom typ 100år senare(typ någon gång efter WW2 tror jag...äää kolla Wiki)

Om du ska rätta andra så kan du väl åtminstone se till att du själv skriver rätt? Gatling gun heter det.

Intressant och läsvärd förhandstitt. Lite bättre korrekturläsning bästa gång kanske?
Verkar som att COJ 2 blir lika roligt som ettan


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

kul att de är bilder från första spelet under komentarerna ;P annars bra skrivet men nåra små stav fel tyckte jag att ja såg "genom kornen för att överaska dem en och en med ett vasst knivblad i nuren" njuren i suppose?

Medlem

Ettan var klart det bästa Western spelet jag någonsin spelat och nu kommer nr2!! Längtar

Medlem

Can't wait!

Ska bli grymt att lira det här med grafiken maxad, 60+fps all the way!

Medlem

Bästa Cowboy-liret enligt mig var Outlaws när de kom, fast och andra sidan så kanske ens förväntningar inte var så höga när man var 7 år gammal.

Opening:
http://www.youtube.com/watch?v=hatXPoYtIqc&feature=related

Gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=ifbB_nM05lE&feature=related

Musik:
http://www.youtube.com/watch?v=n_2NBYkxGeU


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Håller tummarna och tårna och slickar mig på näsan!

1
Skriv svar