Se Velvet Assassin mörda i två minuter

Robot
Medlem
Se Velvet Assassin mörda i två minuter

ugh.. en av de sämsta trailers jag sett på ett tag.. Och då är det inte själva gameplayet jag tänker på, utan ljudet..
Vem orkar lyssna på hitlers whinande?
Och pianospelandet kändes inte som att det hörde hemma där heller.. Skulle varit något mer hårdare musik när de valt att ha med rörelsefyllda moment ur spelet, inte något sövande som det är nu.

Och ljudet som hördes när hon gjorde en sneakattack, lät som om någon flyttade runt papper och nycklar på ett skrivbord..

Hoppas ni andra fann trailern mer intressant än vad jag gjorde
Förhoppningsvis är spelet roligare än trailern

Medlem

Håller inte alls med, tycker både samplandet av hitler och pianot bara byggde stämningen då det som du skriver faktiskt handlar om sneak attacker, inte om hetsiga actionscener. Sedan tycker jag att det passade bra ihop med färgsättningen, eller snarare avsaknaden av färg.

Medlem
Skrivet av Arvid:

Håller inte alls med, tycker både samplandet av hitler och pianot bara byggde stämningen då det som du skriver faktiskt handlar om sneak attacker, inte om hetsiga actionscener. Sedan tycker jag att det passade bra ihop med färgsättningen, eller snarare avsaknaden av färg.

Jag måste hålla med dig. Musiken, färgsättningen och Führerns tal i bakgrunden gav en riktigt skön film noir á la WWII-stämning. Dessutom får jag nostalgiska No One Lives Forever-vibbar av hela konceptet; kvinnlig protagonist som smyger runt och avrättar folk. Sådant här gillar vi.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kameran såg enormt jobbig ut när den gick till kill cam eller vad man ska kalla det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Hmm... tjej som mördar nazister med kniv hela tiden förutom i slutet....ne Assasin Creed är roligare

Inaktiv

Hahaha, att mixa Hitler speech med pianomusik och helt felplacerade "uuuhhh"-ljud kan ha varit det sämsta jag hört på länge. Däremot såg gameplayen intressant ut!

Medlem

Men så dålig och tråkig trailer! Visa lite mer än bara hur man hugger folk i ryggen..! Men det är kanske de hela spelet går ut på? Varje bana står det 50 gubbar på rad som man hugger i ryggen, vad vet jag...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Borde inte de skrika mer? Ett litet uhh medans man blir huggen i ryggen tre gånger? meh..


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Snygg var hon iallafall:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Denna trailer gjorde mig inte intresserad men ser ju bara hur folk bli huggna i ryggen inget annat.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Det här var nog en av de sämsta trailers jag sett. Man får ingen som helst inblick hur spelet är och den hinner bli tråkig efter ca 3-4 mord.

Medlem

En väldigt amatörmässigt gjord trailer...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Ush, dom använde DEN versionen av månskens.. gillar inte jusst den versionens alls, gillar låten annars.

Mysig trailer annars


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Jag håller med Arvid och zyr0k till fullo.

Förstår inte vad det är med folk. Det enda jag ser i trådarna förknippade med Velvet Assassin är gnäll. Är det ingen som uppskattar intressanta spel?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Suck vilket billigt sätt att attrahera yngre spelare. Verkligen fokus på rätt grejer där haha. Värdelös trailer, men spelet kan kanske bli kul ändå. Vem vet!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har själv spelat spelet och det är absolut ingen konkurrent mot Hitman eller Splinter Cell.
Det finns ärligt talat bara två sätt att eliminera fienden. Det är att göra som utvecklarna vill att du ska göra eller bara gå och skjuta omkring. Dock så ser jag att spelet har potential på en hög nivå.

Medlem

Jag tycker spelet verkar riktigt bra. Men hade gärna sett mer smygande och större överblick av miljöerna än bara knivhuggande. Ett givet köp, smygarspel är kul, och att döda nazister är också kul.

Medlem

Traliern var ju faktiskt informativ så till vida att det tydligen fanns en hel del sätt att snitta sina fiender, vilket i sig är positivt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Ja det var en djävulskt tråkig trailer. Och från början till slut såg den ut som ett projektarbete nån gjort i högstadiet..

Medlem
Skrivet av Brain:

FY HELVETE vad pianot var samplat! Det där var ju fifan bara midi kört rakt in i en piano plugg.

Vemsomhelst kan gör en bättre version av månskens sonatan med Cubase som enda verktyg...

Enda?

För det första kostar programmet en del. För det andra så behöver man ju ett riktigt piano om nu inte samplingar duger...

Medlem

Hade varit bättre om man fått se någon annan spelmekanik än bara massa mord om och om igen. Spelar ingen roll att det skulle föreställa nassar - tyckte att det kändes rätt osmakligt i vilket fall...

Jag förstod inte riktigt vad man gör i spelet, de borde gjort filmen ett par minuter längre.

Medlem

Enformigt, någon?

Medlem

håller med att pianot lät sjukt dåligt. när något är så samplat så försvinner all känsla. om dom lagt ner en spänn på att kanske inhandla en vettig inspelning så skulle effekten blivit betydligt starkare.

Medlem

Jag tycker då i alla fall att spelet verkar riktigt intressant. Om det var lite billigare skulle jag köpa det, men för tillfället tvivlar jag.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Har vi inte tillräckligt med våld i världen?

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jag håller med Arvid och zyr0k till fullo.

Förstår inte vad det är med folk. Det enda jag ser i trådarna förknippade med Velvet Assassin är gnäll. Är det ingen som uppskattar intressanta spel?

Alla uppskattar intressanta spel, men jag tror gnället här mest är för att trailern är dåligt gjord.
Spelet i sig kan ju vara riktigt ashäftigt, men tyvärr får vi ju inte se det av trailern

Förhoppningsvis kommer det en bättre trailer så småningom

Medlem
Skrivet av Xancerman:

håller med att pianot lät sjukt dåligt. när något är så samplat så försvinner all känsla. om dom lagt ner en spänn på att kanske inhandla en vettig inspelning så skulle effekten blivit betydligt starkare.

Nu tycker jag du överdriver... Det finns inte en människa i världen som hör skillnad på ett bra samplat piano och en "äkta" inspelning.

Däremot kan det ju vara dåligt samplat eller (mycket mer troligt) dåligt mixat.

12
Skriv svar