80-talist - alkoholist

Avstängd
80-talist - alkoholist

Läst artikeln i Metro (läs Métro och inte Mättro )? Intressant det här med svenskarnas omåttliga superi. Frågan till dig är då: är du alkoholist? Kom ihåg att första steget till att bryta ett beroende är att erkänna det.

Jag är 80-talist och nykterist. Jag har smakat alkohol tre gånger i mitt liv, men det är allt. Första gången var när jag var 8 år och råkade smaka på morfars lättöl i tron att det var Trocadero, nästa gång var nyår 06 och sist var nyår 08. Samtliga gånger har det smakat blä.

Medlem

har inte Metro, men drick Cider, det är otroligt gott

en öl/cider om dagen, håller docktorn borta.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nope men dricker alkohol lite då o då o ibland lite mera.

Är iofs inte 80talist men men


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs

Tycker att Metro ska sluta sno mina ideér!

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=33767


signatur

Calle säger att jag är influencer

Avstängd

Ja se Metro. Är det gratis så är det.

Den här tråden var egentligen ganska snarlik din, Polish. Jag har glömt bort din tråd. Men vi kan väl säga att den här handlar mer om supandet än hur ofta man super. ^^

Medlem

Jag dricker en öl då och då på vardagarna, på helgen kan det bli en Jack Daniel's.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Ja se Metro. Är det gratis så är det.

Den här tråden var egentligen ganska snarlik din, Polish. Jag har glömt bort din tråd. Men vi kan väl säga att den här handlar mer om supandet än hur ofta man super. ^^

Hitills är den ganska... lik eller hur?

Och om man är alkoholist så dricker man varje dag för att man har ett fysiskt och psykiskt beroende, om man dricker en gång i veckan så handlar det mer om att man kanske inte vågar prata med okänt folk utan lite 'självsäkerhet' i sig?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Japp, jag är alkis och jag är full i skrivandes stund. Det känns bra.

Avstängd
Skrivet av Greger:

Hitills är den ganska... lik eller hur?

Jo. Den är det.

Citat:

Och om man är alkoholist så dricker man varje dag för att man har ett fysiskt och psykiskt beroende, om man dricker en gång i veckan så handlar det mer om att man kanske inte vågar prata med okänt folk utan lite 'självsäkerhet' i sig?

Jo, och det är ju det som är tragiskt. Sett IQ-reklamen? De får fram det på ett bra sätt.
Personligen ser jag inget direkt fel i alkohol. Om man tycker att det är gott - så varför inte? Däremot, att supa bara för att göra det känns inte som något vidare bra idé. Alkoholet är trots allt vårt största samhällsproblem i Sverige idag (jag har inga siffror på det, men jag antar att ni förstår hur jag tänker?).

1
Skriv svar