Karriär vs. Familj

Inaktiv
Karriär vs. Familj

Vilket är viktigast i livet?

Karriär vs. Familj/vänner


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Karriär makes money, money makes power!

Youtube-proffs

Nu ska vi se här, tufft val.

Jag finner mig själv att se familj och vänner före jobb. Men än sålänge så har jag ju haft jobb som inte tilltalar mig så mycket, utan mer har vart ett tidsfördriv till min riktiga karriär inom det polisiära.

Det brinner jag för, och man skall aldrig släppa sitt mål, man ska ha ett mål alltid och följa det.

Om någon har ett mål att bli bäst på tex att ploga en uppfart, så kommer han att nå det målet med god sannolikhet om han brinner för det, och på så sätt skita i familjen om dem hindrar han från det.

Jag kan inte sätta mig in i situationen för jag brinner inte för mitt nuvarande yrke.

Men om jag i framtiden skulle tex vilja bli en medlem i den nationella insatsstyrkan tex, så hade jag tränat och kämpat för det, och på så sätt tex sprungit 2 mils sträckan för att öva upp konditionen än att sitta och kolla på så ska det låta med familjen.

Men just nu tog jag familj\vänner.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Familj och vänner, utan att tveka.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Familj och vänner. Jobbet är oerhört viktigt men att göra karriär är en annan femma. utvecklas nog hellre inom mitt nuvarande arbete än att sträva efter en högre lön.

Medlem

Man är ingenting utan vänner och familj, så jag kör på den översta


signatur

Det här är en signatur

Inaktiv
Medlem

Balansera!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Vänner > Familj > Karriär

Men jag har iofs aldrig haft nån karriär utom i skolan. Och jag bryr mig om skolan, men annat är viktigare för mig som person.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

karriär
mest för att jag är en associal enstöring

next question please

Medlem

Familj och vänner för att man kan få pengar av dom också;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Avstängd

Familj och vänner, absolut! Karriärstegen är bara ett försök att mata sitt ego. När man har tröttnat och klättrar/faller ner väntar Gud på oss med öppna armar i botten.

Medlem

HALLELULIJA.

En kombination säger jag.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

både och


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd
Skrivet av IceMan:

HALLELULIJA.

Det ena tar ju förstås inte ut det andra, men familjen kommer självklart i första rummet.

Inaktiv

Familj och vänner först.
Alltid bra att ha stöd om man har det jobbigt med någonting eller att bara umgås på fritiden.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Inaktiv

Familj och vänner. Utan dom är man allt bra ensam. Pengar har aldrig varit en stor drivkraft för mig utan det räcker att jag kan unna mig något gott då och då.

Med andra ord, jag är fattig som få och har en usel karriär.

Medlem
Skrivet av teX:

Familj och vänner. Utan dom är man allt bra ensam. Pengar har aldrig varit en stor drivkraft för mig utan det räcker att jag kan unna mig något gott då och då.

Med andra ord, jag är fattig som få och har en usel karriär.

låter som mig:up:

Medlem

Hm balans mellan båda.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Familj och vänner. Alltid. Jag har det jobb jag vill ha, och jag tänker behålla det tills jag går i pension. Pengar har aldrig varit ett problem, eller nja.. Vi säger så här.. Pengar gör mig inte glad.

Inaktiv

Varför antar alla att KARRIÄR = PENGAR? Att göra karriär kan vara så mycket mer än att tjäna bra. Det kan vara att få ett ansvarsfullt och roligt jobb, att självförverkliga sig själv och en massa andra saker.

Själv skulle jag placera vänner och familj framför karriär. Kommer dock aldrig att skaffa barn.


signatur
Medlem

båda två... utan vänner inget liv, utan karriär inga pengar ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Borde inte de där två gå lite hand i hand? Iaf vänner/karriär? Jag menar, bästa sättet att träffa folk med liknande intressen är ju att hela tiden arbeta och fördjupa sig inom sitt intresseområde, och en karriär bygger väl ofta på kontakter?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Karriär = Vänner. (Framför allt, pengar)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Vad skulle ni välja mellan:

Asocial, ensam, Mäktig-ledande och Förmögen

och

Social, Familj, Arbetskraft och Medelklass med skulder?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

gha jobbigt val. värds diktator eller vanlig människa fast med familj, går fasen inte å välja


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Social, Familj, Arbetskraft och Medelklass med skulder tack! Fast inte överdrivet social..

Medlem

Karriär. Familjen finns alltid där oavsett vad och vänner går hand i hand med karriären.

1
Skriv svar