Chans att stoppa Uwe Boll.

Medlem
Chans att stoppa Uwe Boll.

Start quote
"Ladies and Gentleman, we finally have a chance to rid the cinematic world of a cancer. Uwe Boll, the German director behind such horrid video game adaptations as House of the Dead, BloodRayne, Dungeon Siege and Postal, has recently admitted that he would retire from making movies if enough people want him to stop. When FearNet mentioned to Boll a petition online signed by 18,000 people requesting that he cease making films, Boll responded that ?18,000 is not enough to convince me.? So how much would be enough?

?One million,? Boll said. ?Now we have a new goal.?

Indeed, now we have a goal. All we need is 980,000 more signatures on this petition and we can rid the world of future Boll-directed/produced cinematic atrocities. as my friend Scott Weinberg on Cinematical points out, Tunnel Rats, Far Cry, Zombie Massacre and BloodRayne 3 are already in production. So we might not be able to stop those productions. Be we just might have the ability to prevent a BloodRayne 4 or House of the Dead 3. So sign now! "
End Quote.

Så kom igen nu alla :}
Surfa in på http://www.petitiononline.com/RRH53888/petition.html

Och skriv under så vi blir av med honom!

Youtube-proffs

Shit detta är ett spelforum, du har kommit fel!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Medlem

Äh, låt han vara kvar. Man behöver ju inte se hans filmer om man inte vill.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Polish:

Shit detta är ett spelforum, du har kommit fel!

Oh shit, jag postade i "allmänt / Off-topic" Herregud.
Och vänta nu? Vad gjorde Uwe boll för filmer?
jaha, köpte han spel-licenser och gjorde film på dom?

Lägg ner seriöst.

Youtube-proffs
Skrivet av CharlieSimon:
Skrivet av Polish:

Shit detta är ett spelforum, du har kommit fel!

Oh shit, jag postade i "allmänt / Off-topic" Herregud.
Och vänta nu? Vad gjorde Uwe boll för filmer?
jaha, köpte han spel-licenser och gjorde film på dom?

Lägg ner seriöst.

Nu ska vi inte vara sådana. Om någon ska lägga ner seriöst så e det ju du?

Propagera för att en kille inte ska få göra filmer?

Snart kommer väl Iceman att dra en poll om att man ska stoppa "avföringskonsten".


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Nu ska vi inte vara sådana. Om någon ska lägga ner seriöst så e det ju du?

Propagera för att en kille inte ska få göra filmer?

Snart kommer väl Iceman att dra en poll om att man ska stoppa "avföringskonsten".

Jag propagerar helt klart för att en person som gör så fruktansvärt dåliga filmer utav så bra spel borde inte få göra film ja.

Och sen är det ju han som sagt att han tänker sluta om det visar sig att så pass mycket folk inte tycker om hans filmer.

Du kan läsa mer på http://www.slashfilm.com/2008/04/06/uwe-boll-will-quit-making...

Medlem

Polish, du kan starta en omröstning om att CharlieSimon ska sluta propagera för att man ska rösta för att Uwe Boll ska sluta.;)

Medlem

Gå in på gametrailers.com och kolla in bonus round när de snackar med Uwe boll, han har en hel del bra poänger krings hans filmer och kritiken mot honom. Dessutom så verkar han vara en ganska skön snubbe, så kolla in det innan ni spyr hat mot honom.

Medlem
Skrivet av CharlieSimon:

Jag propagerar helt klart för att en person som gör så fruktansvärt dåliga filmer utav så bra spel borde inte få göra film ja.

Sedan när var BloodRayne, dungeon siege, Sabotage, house of the dead & postal bra spel? vad lämnar det kvar? Far cry och Alone in the dark? Ett tech demo som mångade hatade tackvare att det helt plötsligt hoppade in muterade apor och en spelserie som inte har varit bra sedan mellan på 90-talet?

Se bonus round på gametrailers.com om Uwe boll innan du spyr hat över honom.

Medlem

Varför lägga en massa energi på att försöka stoppa Boll? Han är väl trots allt relativt ofarlig. Jag har faktiskt börjat gilla honom lite efter att ha sett honom i diverse intervjuer. Han är en rätt härlig kille.

Sen är väl risken ganska överhängande att han helt enkelt skulle torka sig i arslet med alla underskrifterna och med ett hånflin åter sätta sig i regissörstolen.

Medlem

Jag är numera också inne på Drunken_monkey_boxers och Marvs linje. Skön snubbe som verkar göra precis det han tycker är skoj i livet och skiter fullständigt i vad andra tycker (något som få andra lyckas med) och alltid lyckas göra gamers oerhört uppretade. En snubbe i min smak.

Dessutom tycks Postal faktiskt ha fått goda recensioner på olika håll. Ett långfinger åt PKismen. Go Uwe!

Medlem

Jag är faktiskt delad i den här diskussionen, han är en ganska skön kille som har hittat något han gillar (och tjänade massa pengar på, eftersom det fanns någon lag i tyskland som gjorde att han inte behövde skatta pengar på filmer som det gick uselt för), varför lägga massa onödig energi på någon som hittat sitt kall i livet?

Å andra sidan så tycker jag att han är en jävla idiot som gick upp i en match mot några nördar för att dom kritiserade han, dom som gick upp i ringen hade ingen träning, dom trodde att det var mer av en plojgrej (och Uwe Boll är middle / welterweight, medans dom som han slogs mot är feather / lightweight) och han går såklart in som fan på det där.

Väldigt omoget, men han är ändå så skön I sink yes?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

^- Haha går man upp i ringen så får man fan tåla att få lite stryk.

Medlem

Problemet jag ser med uwe är att varenda miljon som han får till sina filmer är en miljon som kunde ha getts till folk som är katabla att kanske göra en bra film istället.
så synd att bara för att hans filmer drar in lite pengar(lite prg av skatte grejen) så investeras det i han.

om han är tysk söker han väl säkert filmbidrag av eu.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Finns det ingenstanns där man kan signa för att ha kvar han?

Typ signa bort en sign.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Done.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av CharlieSimon:

Jag propagerar helt klart för att en person som gör så fruktansvärt dåliga filmer utav så bra spel borde inte få göra film ja.

Sedan när var BloodRayne, dungeon siege, Sabotage, house of the dead & postal bra spel? vad lämnar det kvar? Far cry och Alone in the dark? Ett tech demo som mångade hatade tackvare att det helt plötsligt hoppade in muterade apor och en spelserie som inte har varit bra sedan mellan på 90-talet?

Se bonus round på gametrailers.com om Uwe boll innan du spyr hat över honom.

Far Cry ansåg som helt OK spel, jag gillade det, likaså med Dungeon Siege.

Dock är hans filmer helt, som Tony Irwin skulle ha sagt, "catastroph"


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

exakt vad är det vi förlorar? har aldrig stött på ett spel som har de kvalitéer jag söker hos en film.

Medlem
Skrivet av boneless:

exakt vad är det vi förlorar? har aldrig stött på ett spel som har de kvalitéer jag söker hos en film.

Hur menar du?

Personligen gillar jag film som är mer fantasi än verklighet, jag ser nästan all film med stort intresse och välbehag med jag ser hellre en bra "effekfilm" än ett polsk drama om någons barndom. (sorry Polish)

Film som blir spel blir ju nästan aldrig bra och jag antar att det gäller åt andra hållet också, jag vill dock sällan "spela filmer" men gärna se "filmade spel" - dock inte i regi av Uwe Boll.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Spelstoryn är överlag så svag att den knappt förmår mig att fortsätta spela. kanske överdriver men jag spelar nästan aldrig spel för själva handlingens skull. Precis som dig castor gillar jag fantasifulla filmer men bristen på verklig kreativitet hänger som en skugga över branschen sen en tid tillbaka. de säljer samma äventyr till oss gång på gång. att sen göra film utifrån detta verkar döfött.

Medlem
Skrivet av boneless:

Spelstoryn är överlag så svag att den knappt förmår mig att fortsätta spela. kanske överdriver men jag spelar nästan aldrig spel för själva handlingens skull. Precis som dig castor gillar jag fantasifulla filmer men bristen på verklig kreativitet hänger som en skugga över branschen sen en tid tillbaka. de säljer samma äventyr till oss gång på gång. att sen göra film utifrån detta verkar döfött.

agreed.

Jag tycker dock att ett spel kan överleva en ganska tarvlig story medans en film inte kan det. Jag spelar mest online dock och då är ju storyn ganska oviktig.

Det finns dock spel som har sköna karraktärer och miljöer som jag tror skulle bli riktigt bra filmer om rätt personer blev inblandade, exempelvis Assasins Creed, Gears of war, Call of duty... ganska enkla spel när allt kommer kring men stämmningen och karaktärerna skulle säkert roa mig i filmsamanhang - speciellt då det flörtas med spelvärlden som i fps-vyn i doomfilmen eller då kidsen spelar hitman i hitmanfilmen osv.

När någon blir frontfigur för ett fenomen, som Uwe för spel/film samarbeten, och kör projekt efter projekt i marken så är det ju inte konstigt att man flaggar efter förändring.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hoppas han blir stoppad

Medlem

Uwe må vara en ruskigt kass filmskapare, men att försöka ta hans intresse från honom tycker jag är lite väl taskigt.
Dessutom så är vi som inte gillar hans filmer tvungna att se på dem.

Jag undrar också hur många det är av alla som skrivit på som faktiskt har sett någon av Uwes filmer. Jag misstänker att många gamers "hatar" Uwe för att alla andra gör det, trots att dem inte sett en endaste film med honom.

Medlem

många bra spel, t.o.m. de som hyllas för bra story, vore förmodligen ganska taffliga som filmer. tänk er Half-Life som film, ett spel som håller en fänglsad vid burken i timmar i stöten men skulle ens denna höjdare erbjuda något nytt på vita duken? Jag skulle nog bli högst skeptisk. spelen är ju grymma för att man själv får stå i centrum!

Medlem

Vad är uwe boll?:|


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

Vad är uwe boll?:|

1
Skriv svar