Endast för tjejer...rätt eller fel?

Medlem
Endast för tjejer...rätt eller fel?

Friskis och svettis inför gymnastik endast för tjejer d.v.s. dom vill underlätta för muslimska kvinnor att kunna träna utan att män är närvaranden,då detta är förbjudet för en muslimsk kvinna att visa sig för okända män.Vad tycker ni?

http://fp.sitereactor.se/fp2-08/tjejjympa.aspx

Medlem

Vansinne. Men visst, ifall det är det enda alternativet för att Allah ska bli glad och få ståfräs så kör på!

Medlem

Bra sätt av FS att uppmuntra till förtryck, fy fan.


signatur
Medlem

ännu ett företag som har en bra affärside...


signatur

thank you, come again

Medlem

Somliga gör allt för att förhindra diskriminering...

Hmm hört om segregerade gym en lång tid nu men som inte har något med religion att göra utan att många vill ha det så.. ..finns tydligen tjejer som helt enkelt inte vill träna med en massa svettiga män som i många fall ägnar 50% åt hantlarna och 50% till att bli "kompis" med tjejerna..

ex ta alla dom hetero brudara som går ut o dansar på gay ställen, inte allt är pga. utav religion..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Youtube-proffs
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Hmm hört om segregerade gym en lång tid nu men som inte har något med religion att göra utan att många vill ha det så.. ..finns tydligen tjejer som helt enkelt inte vill träna med en massa svettiga män som i många fall ägnar 50% åt hantlarna och 50% till att bli "kompis" med tjejerna..

ex ta alla dom hetero brudara som går ut o dansar på gay ställen, inte allt är pga. utav religion..

FEL, alla brudar älskar att bli uppmärksammade och ha killar efter sig. Så det är bull de där du säger. Nämn en brud som inte gillar uppmärksamhet, och när du hittar den bruden, så kan du ta alla nobelpris, och alla oscars, och alla feta troféer och smält ner dom till en ända. Ge den då till själv. Grattis.

Men visst finns de brudar som kanske tröttnar på de, men vet ni vad. Sluta gå på krogen då, krogen är inget ställe ni skall "sitta och prata med tjejkompisar".
Detta är ju nästan löjligare än religionskälet, att brudarna inte vill ha killar efter sig? Fan e de för SKITsnack rent ut sagt.

Nu är det ju så att det skall vara för muslimiska kvinnor. Jag tycker det blir för mycket religion inblandat i Sverige nu, det får räcka, seriöst, det räcker nu. Nu får man fan ta och öppna ögonen.

Sluta leva på medeltiden, det är 2008 nu. 2008, det var 2008 år sedan en kille föddes och vart smiskad av romarna.

De tusen första åren var tuffa tider, de nästa 900 åren var också tuffa, och alla vart rädda. 2008 år efter 0. Så kan man ju undra, om inte alla bevis för evolutionen räcker för att fatta att de inte finns någon gud!

BLIR så jävla trött på de här. Fast visst, jag respekterar andras val. Om ni är religiösa varsegod. Men kom inte och gråt när det bara var "svart" när ni dog.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Handlar inte så mycket om rätt eller fel just här, friskis har märkt att en potientiell grupp kunder inte har möjlighet att gå på deras vanliga jympa då deras religion förbjuder dem från att delta och nu har de gett dem ett alternativ. End of frikkin' story, hur knäppt det är hör inte hit.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

hur i helvete kan man kalla detta att uppmuntra förtryck? Det luckrar snarare upp de föråldrade delarna av familjekulturer, första steget är väl att de kommer ut ur lägenheten eller!?

Medlem

dessutom handlar det väl mer eller mindre om en ideell organisation om jag inte misstar mig.

Medlem

Så de kan neka 30 potentiella kunder för att kunna ta emot 5 st andra.

Medlem

var inte dum, det finns gott om alternativ både på F&S och andra ställen.

Medlem

förövrigt är det nog lika mycket för andra tjejer som tröttnat på snorungar som glor på deras hoppande bröst.

Är det inte samma personer i den här tråden som i en annan klagade över hur känsliga invandrare var för diskriminering på arbetsplatsen för nån vecka sen?
Helt plötsligt sitter ni själva och gnäller över vilka stackars utlämnade satar ni är som inte får gå på tjejgympa på friskis.

Medlem
Skrivet av Polish:

FEL, alla brudar älskar att bli uppmärksammade och ha killar efter sig. Så det är bull de där du säger. Nämn en brud som inte gillar uppmärksamhet, och när du hittar den bruden, så kan du ta alla nobelpris, och alla oscars, och alla feta troféer och smält ner dom till en ända. Ge den då till själv. Grattis.

Men visst finns de brudar som kanske tröttnar på de, men vet ni vad. Sluta gå på krogen då, krogen är inget ställe ni skall "sitta och prata med tjejkompisar".
Detta är ju nästan löjligare än religionskälet, att brudarna inte vill ha killar efter sig? Fan e de för SKITsnack rent ut sagt.

wat? Du kan inte vara seriös...
Ironi mätaren min ger iaf inte utslag.

Skrivet av Polish:

Nu är det ju så att det skall vara för muslimiska kvinnor. Jag tycker det blir för mycket religion inblandat i Sverige nu, det får räcka, seriöst, det räcker nu. Nu får man fan ta och öppna ögonen.

Sluta leva på medeltiden, det är 2008 nu. 2008, det var 2008 år sedan en kille föddes och vart smiskad av romarna.

De tusen första åren var tuffa tider, de nästa 900 åren var också tuffa, och alla vart rädda. 2008 år efter 0. Så kan man ju undra, om inte alla bevis för evolutionen räcker för att fatta att de inte finns någon gud!

BLIR så jävla trött på de här. Fast visst, jag respekterar andras val. Om ni är religiösa varsegod. Men kom inte och gråt när det bara var "svart" när ni dog.

Det håller jag med om.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Skrivet av Polish:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Hmm hört om segregerade gym en lång tid nu men som inte har något med religion att göra utan att många vill ha det så.. ..finns tydligen tjejer som helt enkelt inte vill träna med en massa svettiga män som i många fall ägnar 50% åt hantlarna och 50% till att bli "kompis" med tjejerna..

ex ta alla dom hetero brudara som går ut o dansar på gay ställen, inte allt är pga. utav religion..

FEL, alla brudar älskar att bli uppmärksammade och ha killar efter sig. Så det är bull de där du säger. Nämn en brud som inte gillar uppmärksamhet, och när du hittar den bruden, så kan du ta alla nobelpris, och alla oscars, och alla feta troféer och smält ner dom till en ända. Ge den då till själv. Grattis.

Men visst finns de brudar som kanske tröttnar på de, men vet ni vad. Sluta gå på krogen då, krogen är inget ställe ni skall "sitta och prata med tjejkompisar".
Detta är ju nästan löjligare än religionskälet, att brudarna inte vill ha killar efter sig? Fan e de för SKITsnack rent ut sagt.

hehe.. klart du har rätt men det finns en skara females som är sk. osäkra på sitt kvinnliga jag och känner sig allt annat än sexiga och attraktiva. Dessa har svårt att gå på gym där dom måste "visa" upp sig på ett mer o-graciöst sätt.
Dvs. dom har har inte silikon och flug midja utan lite kilon som sitter på fel ställe och svettas ur arslet..
Poppis hos kändisar också att gå på sk. "tjej gym".

Men men det var sk. "religions gym" som var topic och om det så ser jag inte det som någon issue..bara ett i mängden utav special områden inom träning kanske? Du har Pilates, Yoga och nu Muslim gympa och toppa med lite Kosher..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

rätt såklart.

polish: det där resonemanget är lite som att säga att alla killar bara vill ha sex, gillar öl, fotboll och bilar....

Inaktiv

Trodde de redan hade pass för bara tjejer, men detta låter mer som ett pass för bara muslimska kvinnor.

Är det inte dags för muslimerna att modernisera sig? Vi får inte visa oss för män och bla bla bla.

Inaktiv

Det är väl inget fel i att införa pass enbart för kvinnor? Många tjejer kanske vill träna utan män, vilket man ibland kan förstå. Det där med muslimerna är nog bara ett sätt att försöka få dit dem också, det är nog inte skälet till att man införde passet.


signatur
Youtube-proffs

Ja en del av mitt inlägg ang kvinnor är ironi. Men de som inte vill ha killar efter sig rakar inte heller armhålorna etc. Gudrun Schyman folks, feminister, etc. Det är helt och hållet mänskligt att söka uppmärksamhet från killar, eller söka och söka, att få den är inte "fel".

Jag hade gärna velat se dessa kvinnor som nekar det.

Skrivet av lave:

polish: det där resonemanget är lite som att säga att alla killar bara vill ha sex, gillar öl, fotboll och bilar....

Ja? Är det inte så då? Kan inte nämna någon kille som inte gillar något av de där du skrev nyss, minst en sak gillar de alla, fotboll, öl , bilar, sex? Och om den killen finns som inte gillar något utav det dära, så gillar han istället att killar flörtar med han. Lite ghey kanske?

Eller så är han psykiskt störd, vem fan gillar inte sex?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tycker det låter som en bra idé - Skulle gärna se motsvarande för herrar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skrivet av CastorFiber:

Tycker det låter som en bra idé - Skulle gärna se motsvarande för herrar.

[OT]
mm.. paraply drinkar och max 1,5 kg hantlar och instruktörer som är utbildade i hårstyling samt pedikyr.

hmm vilken äffars idé!, jag ser det framför mig i Neon: "FagZone" !


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

känner på mej att det här kommer bli en lång tråd

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Tycker det låter som en bra idé - Skulle gärna se motsvarande för herrar.

Eftersom du har köpt nya tangas att träna i?

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av CastorFiber:

Tycker det låter som en bra idé - Skulle gärna se motsvarande för herrar.

Eftersom du har köpt nya tangas att träna i?

My eyes!!!

Medlem

why not finns det behov så finns det inget o träta över


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Friskis och svettis inför gymnastik endast för tjejer d.v.s. dom vill underlätta för muslimska kvinnor att kunna träna utan att män är närvaranden,då detta är förbjudet för en muslimsk kvinna att visa sig för okända män.Vad tycker ni?

http://fp.sitereactor.se/fp2-08/tjejjympa.aspx

Om det hade varit endast för män hade det ropats "diskriminering", nu är det enbart för kvinnor och allt är i sin ordning.
Själv tycker är de välkomna att erbjuda det som kunder efterfrågar.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Polish:

Ja en del av mitt inlägg ang kvinnor är ironi. Men de som inte vill ha killar efter sig rakar inte heller armhålorna etc. Gudrun Schyman folks, feminister, etc. Det är helt och hållet mänskligt att söka uppmärksamhet från killar, eller söka och söka, att få den är inte "fel".

Jag hade gärna velat se dessa kvinnor som nekar det.

Skrivet av lave:

polish: det där resonemanget är lite som att säga att alla killar bara vill ha sex, gillar öl, fotboll och bilar....

Ja? Är det inte så då? Kan inte nämna någon kille som inte gillar något av de där du skrev nyss, minst en sak gillar de alla, fotboll, öl , bilar, sex? Och om den killen finns som inte gillar något utav det dära, så gillar han istället att killar flörtar med han. Lite ghey kanske?

Eller så är han psykiskt störd, vem fan gillar inte sex?

jag gillar inte bilar, gillar inte fotboll och inte öl. vad gör det mig till då :P? Kan även passa på att nämna att jag uppskattar mycket mer när tjejer flörtar än killar


signatur

Det här är en signatur

Medlem

vilken fånig argumentation. gillar du inte bilar är du gay alternativt psykiskt störd. för mig står det klart vem det är som är lite bakom.

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av CastorFiber:

Tycker det låter som en bra idé - Skulle gärna se motsvarande för herrar.

Eftersom du har köpt nya tangas att träna i?

Homofoberna kastar sig framför varandra för att anmärka på mitt förslag!

Det är ju snarare tvärtom, tex - jag är ingen "f&s-typ" om det nu finns en sådan men OM jag skulle börja studsa i motionssyfte skulle jag gärna göra det i en miljö där raggning och andra "imponeringsfaktorer" var borttagna. De som kommer är där för att motionera, punkt.
Dessutom tar jag fram tangan först när tjejerna ser fast jag har två, en till varje pungkula.

Att samla kvinnor efter samma princip tycker jag är bra också men inte pga att de är muslimer eller liknande utan av liknande skäl som ovan - att sedan muslimer får en chans att "komma ut" bland folk (läs andra "otrogna" kvinnor) är ju bara en positiv bonus - att de ett initiativ som detta en "muslimvinkel" kommer bara resultera i att det blir en "muslimtrupp" om något och även om det är bättre än inget så vore det bättre att blanda upp gruppen... Kortfattat:

Gym för endast kvinnor är mycket bättre än gym för endast muslimska kvinnor.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av boneless:

vilken fånig argumentation. gillar du inte bilar är du gay alternativt psykiskt störd. för mig står det klart vem det är som är lite bakom.

Nej gillar man inte bilar så är man inte psykiskt störd, då gillar du inte bilar.

Gillar du inte sex, då är du psykiskt störd, och kom inte och säg att det är bullshit för det är till 100% sant.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Skriv svar