Endast för tjejer...rätt eller fel?

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av erge:

Vansinne. Men visst, ifall det är det enda alternativet för att Allah ska bli glad och få ståfräs så kör på!

Nej, dom där kvinnorna får väl skita i och träna, om dom inte får för sin gud, det här är Sverige dom får väl anpassa sig efter oss som bor här i första hand.

ja! sverige! landet där staten bestämmer hur företag ska bedriva sin verksamhet!

nej just det, det var ju kina! om du inte gillar fri företagsamhet så kan du väl dra till nordkorea eller något?

Medlem

Ännu mer uppmuntran till förtryck, helt sjukt.

"Det finns närmare 200 unga kvinnor med invandrarbakgrund i Umeå som inte tillåts gå på en fritidsgård som är öppen för både pojkar och flickor"

http://www.vk.se/Article.jsp?article=183674


signatur
Inaktiv

Integration, vad är det?

Medlem

Jag känner mig diskriminerad för att jag som man inte får använda damernas omklädningsrum.

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Jag känner mig diskriminerad för att jag som man inte får använda damernas omklädningsrum.

Vad har det med något att göra?


signatur
Medlem

Herregud, tycker dom kan åka hem om de inte passar med de nuvarande friskis å svettis.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Herregud, tycker dom kan åka hem om de inte passar med de nuvarande friskis å svettis.

Säkert bra träning att hoppa runt i minfält. Stackars jävel som fuskar med utförandet bara.

Inaktiv

Trodde tråden var låst jag.

Vi har ju jämställdhet etcetera i Sverige, inom FN bla bla.
Därmed blir det underligt när man åt kvinnoförtryckande
religion/politik bygger byggnader, inför separation i samhället
etcetera.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

MEN TÄNK OM NÅN AV KVINNORNA ÄR LESBISK?!?!

Nej just det! Enligt Irans president existerar inte ens homosexualitet.

Jösses... otroligt hur islam sexualiserar kvinnans kropp och mannens syn på kvinnans kropp. :/ Och vilken ojämlikhet... o.O Och att Sverige sedan stödjer detta... -_-

Inaktiv

Kan ju bidra med (apropå hjärnforskarjobbet) att sexualiteten
uteslutande sitter i hjärnan.
Hetero, homo eller bi görs klart redan i embryostadiet. Det rår
man alltså inte över själv.
Vet man detta ökar förståelsen markant inom området.
I dag ser man när man tittar på en hjärna vilken sexuell läggning
den har.
Om då samtidigt en statsminister säger att detta inte finns undrar man vidare vilka hemskheter som döljer
sig i det landet och hur en sådan hjärna ser på
framtiden.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag kan tillägga att Iran avrättar 400 homosexuella varje år (mörkertalet och mord som inte begås av staten är dock större). "Homosexuella finns inte men vi avrättar ändå 400 varje år :)". Hmm...

Nu gled vi ifrån ämnet lite grann. Men nog är det relaterat eftersom det handlar om islams syn på sexualitet.

Åter till frågan:
Är det rätt av Sverige att stödja kvinnoförtryck?

Youtube-proffs
Skrivet av unix:

Kan ju bidra med (apropå hjärnforskarjobbet) att sexualiteten
uteslutande sitter i hjärnan.
Hetero, homo eller bi görs klart redan i embryostadiet. Det rår
man alltså inte över själv.
Vet man detta ökar förståelsen markant inom området.
I dag ser man när man tittar på en hjärna vilken sexuell läggning
den har.
Om då samtidigt en statsminister säger att detta inte finns undrar man vidare vilka hemskheter som döljer
sig i det landet och hur en sådan hjärna ser på
framtiden.

Så du menar alltså att det redan fanns homosexualitet på stenåldern?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Åter till frågan:
Är det rätt av Sverige att stödja kvinnoförtryck?

Jag har inte läst så noga, om alls, i senare delen av tråden så ledsen om jag upprepar vad någon redan sagt.

Att anpassa små delar av vårt samhälle så att de passar dessa "förtryckta individer" måste ju vara mycket bättre än att bara låta dem vara utestängda?

Vi skickar mat till svältande istället för att ge dem jordbruksutrustning, bevattningssystem osv - vi skickar pengar till korrupta länder där större delen av pengarna hamnar i fel fickor...

Jag menar, en "hjälpinsats" måste kanske inte vara perfekt för att den skall behövas?

Jag ser "utforslingen" av muslimska kvinnor, på muslimska villkor, i olika delar av samhället som ett steg i rätt riktning. Det gäller dock att "hålla ögonen" på dessa verksamheter... det får inte förekomma något förtryck eller diskriminering i samband med att något görs med "För muslimer"-stämpel...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av unix:

Kan ju bidra med (apropå hjärnforskarjobbet) att sexualiteten
uteslutande sitter i hjärnan.
Hetero, homo eller bi görs klart redan i embryostadiet. Det rår
man alltså inte över själv.
Vet man detta ökar förståelsen markant inom området.
I dag ser man när man tittar på en hjärna vilken sexuell läggning
den har.
Om då samtidigt en statsminister säger att detta inte finns undrar man vidare vilka hemskheter som döljer
sig i det landet och hur en sådan hjärna ser på
framtiden.

Så du menar alltså att det redan fanns homosexualitet på stenåldern?

Varför skulle det inte finnas det? o.O

Medlem
Skrivet av Polish:

Så du menar alltså att det redan fanns homosexualitet på stenåldern?

Skrivet av MikaelH:

Varför skulle det inte finnas det? o.O

...jag tror han tänker på att det inte fanns schlager på den tiden.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Polish:
Skrivet av unix:

Kan ju bidra med (apropå hjärnforskarjobbet) att sexualiteten
uteslutande sitter i hjärnan.
Hetero, homo eller bi görs klart redan i embryostadiet. Det rår
man alltså inte över själv.
Vet man detta ökar förståelsen markant inom området.
I dag ser man när man tittar på en hjärna vilken sexuell läggning
den har.
Om då samtidigt en statsminister säger att detta inte finns undrar man vidare vilka hemskheter som döljer
sig i det landet och hur en sådan hjärna ser på
framtiden.

Så du menar alltså att det redan fanns homosexualitet på stenåldern?

Varför skulle det inte finnas det? o.O

Han menade på att man är homosexuell direkt från födseln, dvs inget annat som kan påverka att man är homosexuell. Man bara blir det, förr eller senare, för man vart så från födseln.

Då borde det vart knasigt på stenåldern eller när man var en primitiv och ville para sig med en annan av samma kön.

Vet inte riktigt hur det funkar, snoppen går in i snippan är det väl? Därför det finns en snippa och snopp? För att det ska komma ett barn? Evolutionen, befruktan etc? Hur funkar det om det fanns homosexuella bland våra äldsta förfäder?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Mikaelh:

Åter till frågan:
Är det rätt av Sverige att stödja kvinnoförtryck?

Jag har inte läst så noga, om alls, i senare delen av tråden så ledsen om jag upprepar vad någon redan sagt.

Att anpassa små delar av vårt samhälle så att de passar dessa "förtryckta individer" måste ju vara mycket bättre än att bara låta dem vara utestängda?

Vi skickar mat till svältande istället för att ge dem jordbruksutrustning, bevattningssystem osv - vi skickar pengar till korrupta länder där större delen av pengarna hamnar i fel fickor...

Jag menar, en "hjälpinsats" måste kanske inte vara perfekt för att den skall behövas?

Jag ser "utforslingen" av muslimska kvinnor, på muslimska villkor, i olika delar av samhället som ett steg i rätt riktning. Det gäller dock att "hålla ögonen" på dessa verksamheter... det får inte förekomma något förtryck eller diskriminering i samband med att något görs med "För muslimer"-stämpel...

Sant.

Men jag tror att staten (och invånarna) är lite rädd för att betraktas som rasistisk om den tar tag i diskriminering som orsakas av religion. Då speciellt islam.

*EDIT*
Om man betraktar oss människor som djur kan man ha lite större problem med att förstå homosexualitet, ja. Evolution och nazism har ju starka band ihop. Det var därför som homosexuella avrättades tillsammans med "svagare" individer i koncentrationslägrena.

Homosexualitet är dock faktiskt bra för arten. Om vi kollar på till exempel homosexuella svanpar (som lever i en relation hela livet) - eftersom dessa inte får egna ungar tar de hand om föräldralösa ungar. Homosexuella par kan rentav vara viktiga för arten.

Medlem

^
vad han sa. homosexualitet verkar fylla viktiga sociala funktioner bland många flockdjur, exempelvis apor och vissa fågelarter (om jag minns rätt).

Inaktiv

Har ju varit till och med en status att ägna sig åt sådant i till exempel gamla kära Rom. Utan att man var homosexuell. Så visst förekommer det av andra anledningar också men då är det snarare perversitet istället för sexuell läggning.

Går inte in på stenåldern eftersom stenålderns blotta existens är en teori och jag ägnar mig åt nutid.

Hur som helst så syns det tydligt med dagens forskning.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av HollowMan:

han sätter likhetstecken mellan fundamentalister och alla muslimer.

så, nej, jag tycker att han är dåligt påläst och har därmed fel.

Medlem
Skrivet av lave:
Skrivet av HollowMan:

han sätter likhetstecken mellan fundamentalister och alla muslimer.

så, nej, jag tycker att han är dåligt påläst och har därmed fel.

Själv så är jag beredd att hålla med honom till 100%...jag uppfattade det som att han sa just det att det gäller natuligtvis inte alla muslimer.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag har inte läst så noga, om alls, i senare delen av tråden så ledsen om jag upprepar vad någon redan sagt.

Att anpassa små delar av vårt samhälle så att de passar dessa "förtryckta individer" måste ju vara mycket bättre än att bara låta dem vara utestängda?

Vi skickar mat till svältande istället för att ge dem jordbruksutrustning, bevattningssystem osv - vi skickar pengar till korrupta länder där större delen av pengarna hamnar i fel fickor...

Jag menar, en "hjälpinsats" måste kanske inte vara perfekt för att den skall behövas?

Jag ser "utforslingen" av muslimska kvinnor, på muslimska villkor, i olika delar av samhället som ett steg i rätt riktning. Det gäller dock att "hålla ögonen" på dessa verksamheter... det får inte förekomma något förtryck eller diskriminering i samband med att något görs med "För muslimer"-stämpel...

Så ser inte jag det. Ca 5% av befolkningen är muslimer och det som sker nu är att vårt samhälle som sedan länge har blivit av med kyrkans grepp bit för bit ger vika för denna minoritet och deras religion.

Muslimerna har redan klädsim, egen mat på skolorna, särskilda lovdagar, gymping för tjejer och nu fritidsgårdar för tjejer eller om vi ska kalla det för dess rätta namn, för muslimska tjejer.

Medlem
Skrivet av teX:

Så ser inte jag det. Ca 5% av befolkningen är muslimer och det som sker nu är att vårt samhälle som sedan länge har blivit av med kyrkans grepp bit för bit ger vika för denna minoritet och deras religion.

Muslimerna har redan klädsim, egen mat på skolorna, särskilda lovdagar, gymping för tjejer och nu fritidsgårdar för tjejer eller om vi ska kalla det för dess rätta namn, för muslimska tjejer.

Jo, det gör ont i hela min person att argumentera för detta då jag tycker att muslimska kvinnor förtjänar att göra samma saker som alla andra kvinnor när de vill...

Jag tycker absolut inte att man skall "släppa till" när det gäller religion - tvärtom faktiskt, det handlar ju om djupt desillusionerade människor - vi får inte låta deras vanföreställningar väga in i hur vi lever våra liv. En ett gram.

Med det sagt så kostar det ju ingenting att låta kvinnliga muslimer träffa andra "i våra lokaler"... Vi ändrar inga regler eller offrar något imo. Jag ser det som att glätta lite på dörren mellan våra skilda världar och förhoppninigsvis kommer några av dem in hos oss till slut. Amen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Är det inte dags att bege sig till ett muslimskt land om det inte passar att beté sig som folk gör här?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

Nja åk till Iran och fråga om de vill bygga en kyrka åt dig
Apropå YouTube och karln som pratar där så drar han inte alla över en kam, om jag minns rätt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av teX:

Muslimerna har redan...//...särskilda lovdagar...

Har vi inte en massa kristna lovdagar?
Vad är skillnaden?

Som s k "ateist" så skiter jag fullkomligen i vilken religion någon tillhör, men om nån vill vara hemma p g a sin religion så ser jag inga problem med det, så länge det inte kostar mej pengar på något sätt.
Eller om dom får specialmat, än sen, varför vill du att alla ska äta som du?
Vad näst, förbjud vegetarianer?


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av Döbringer:

Har vi inte en massa kristna lovdagar?
Vad är skillnaden?

"Ca 5% av befolkningen är muslimer och det som sker nu är att vårt samhälle som sedan länge har blivit av med kyrkans grepp bit för bit ger vika för denna minoritet och deras religion."

Missade du detta stycket helt? En annan skillnad är att kristendomen har moderniserats i Sverige. Kvinnliga präster m.m. Jag ser inga sådana framsteg i Islam som i mitt tycke är långt efter i utveckling.

Skrivet av Döbringer:

Som s k "ateist" så skiter jag fullkomligen i vilken religion någon tillhör, men om nån vill vara hemma p g a sin religion så ser jag inga problem med det, så länge det inte kostar mej pengar på något sätt.
Eller om dom får specialmat, än sen, varför vill du att alla ska äta som du?
Vad näst, förbjud vegetarianer?

Nu överdriver du och påstår saker jag aldrig har sagt.

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av Döbringer:

Har vi inte en massa kristna lovdagar?
Vad är skillnaden?

"Ca 5% av befolkningen är muslimer och det som sker nu är att vårt samhälle som sedan länge har blivit av med kyrkans grepp bit för bit ger vika för denna minoritet och deras religion."

"ger vika"
Varför skulle inte deras barn få vara lediga på religiösa dagar? Kristna barn är ju det, tillsammans med alla andra barn dessutom (vi tvingas på kristendom med andra ord). Är skillnaden att dom är färre? Varför ska det spela någon roll?

Skrivet av teX:

... En annan skillnad är att kristendomen har moderniserats i Sverige. Kvinnliga präster m.m. Jag ser inga sådana framsteg i Islam som i mitt tycke är långt efter i utveckling.

Och detta är anledning till att förneka deras barn ledigt? För att du tycker att deras religion är "efter"? Vad har du med det att göra? Muslimer rekryterar ju inte ens, till skillnad mot kristna. Helst skulle jag vilja slippa all religion i samhället, men jag skulle aldrig tvinga på någon min åsikt, det är precis det folk med åsikter jag ogillar gör/vill göra (religiösa, alkohol/abortmotståndare, veganer, nazister etc).

Skrivet av Döbringer:

Som s k "ateist" så skiter jag fullkomligen i vilken religion någon tillhör, men om nån vill vara hemma p g a sin religion så ser jag inga problem med det, så länge det inte kostar mej pengar på något sätt.
Eller om dom får specialmat, än sen, varför vill du att alla ska äta som du?
Vad näst, förbjud vegetarianer?

Skrivet av teX:

Nu överdriver du och påstår saker jag aldrig har sagt.

Skrivet av teX:

Muslimerna har redan // egen mat på skolorna...

Varför skulle muslimer inte ha anpassad mat om vegetarianer får det? Förklara skillnaden.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av lave:
Skrivet av HollowMan:

han sätter likhetstecken mellan fundamentalister och alla muslimer.

så, nej, jag tycker att han är dåligt påläst och har därmed fel.

Själv så är jag beredd att hålla med honom till 100%...jag uppfattade det som att han sa just det att det gäller naturligtvis inte alla muslimer.

Det stämmer. Han generaliserade inte och jag håller också med om allt han säger, i.a.f. så långt jag kan förstå vad han menar.

Jag undrar om muslimsk kvinnogympa verkligen kommer att gynna integrationen eller om vi får se 2 samhällen i ett. Ett där muslimer har sina specialaktiviteter, arbeten och liv och ett med den svenska livsstilen. Muslimer kommer i princip aldrig att behöva träffa en svensk. Eller hur?
Och hur länge skall man får vara medlem i F&S muslimgympa? När sker övergången och kommer deras män att någonsin gå med på att låta dem gympa med svensson?

Skriv svar