AKUT! Fortsatt lagligt våldta djur - du behövs på tisdag & onsdag!?

Inaktiv
AKUT! Fortsatt lagligt våldta djur - du behövs på tisdag & onsdag!?

Visste du att det är lagligt att utnyttja djur sexuellt?

Det kallas tidelag och är ett oerhört tabubelagt ämne som man gärna förknippar med gamla tider. Fram till 1944 var det faktiskt olagligt, men i samband med förändrade sexualitetslagar så är det idag helt lagligt att utsätta djur för sexuella övergrepp.

Sverige är ett av få länder där det är lagligt att utföra sexuella övergrepp mot djur, om man inte kan bevisa att djuret har lidit. Det har hänt att hundar har omhändertagits efter sexuella övergrepp, men under de senaste 25 åren har inte en enda person blivit dömd för djurplågeri efter sexuella övergrepp mot husdjur och alla hundar har lämnats tillbaka till sina förövare och övergreppen har kunnat fortsätta.

Djurrättsalliansen kan avslöja att Sveriges politiker kommer att rösta om ett förbud av sexuella övergrepp mot djur på onsdag. Miljö- och jordbruksutskottet har ställt sig bakom att skrota förslaget om ett förbud av sexuella övergrepp mot djur.I praktiken betyder det att varenda svensk politiker på onsdag kommer säga ja till att djur våldtas helt lagligt!

Nu är det dags att sätta ned foten och visa att nog är nog! Djurrättsalliansen anordnar manifestationer både under tisdagen 8 april och onsdagen 9 april utanför riksdagen (vid Mynttorget, Stockholm) mellan kl 09.00 - 18.00 och vi behöver din hjälp för att visa att vi är många som tycker att det är fel att djur våldtas lagligt i Sverige!

Djuren är helt försvarslösa och kan inte föra sin egen talan - därför behövs din hjälp nu för att hjälpa oss att få ett slut på tidelag, en gång för alla. Djurrättsalliansen anser att ett sexuellt övergrepp mot ett djur är ett för mycket och kräver total nolltolerans!

Vi ses på tisdag och onsdag!

-------------------------------------------
DjurrättsalliansenAdress: Box 385, 114 79 Stockholm Hemsida: www.djurrattsalliansen.orgE-post: info@djurrattsalliansen.org

Medlem

Finns det folk som våldtar djur nu också ?
Man blir ju mörkrädd. Synd att man bor långt ifrån Stockholm då.
Fyfan !


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Sexuella övergrepp på djur?
Säg att ni når 100% med vad ni vill uppnå, vad är resultatet då? Två räddade djur per år? Ett?

Det du pratar om, sexuella övergrepp på djur, är ju inte roligt men är det verkligen så att denna insats behövs? Är djuren så utsatta som sexobjekt att de behöver en övergreppslag? Kommer denna lag stoppa någon som gillar att pilla sin pudel i röven?

Finns det inte viktigare saker att lägga sin tid på?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Detta forum börjar mer och mer att likna flashback.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Kommer denna lag stoppa någon som gillar att pilla sin pudel i röven?

Finns det inte viktigare saker att lägga sin tid på?

HAHAHAHAHA


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Kommer denna lag stoppa någon som gillar att pilla sin pudel i röven?

Finns det inte viktigare saker att lägga sin tid på?

+1


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Djurplågeri är redan olagligt, så om det är djurens fysiska ohälsa ni är rädd om så behöver ni inte sitta panikslagna längre. Om man inte kan se att djuret tagit skada av övergreppen så finns det väl ingen anledning att förbjuda.

Och kom nu inte släpande på den gamla klichén om att vi isåfall kan tillåta ömsesidigt sex med barn. Djur är inte likvärdiga mänskliga barn i lagbokens ögon, vilket gör att vi tillåts systematiskt mörda dem utan påföljd. Ska man ändå satsa på ett förbjud torde väl förbud mot slakt av djur ligga närmare till hands?

Jag säger inte att jag gillar folk som utnyttjar djur, men man kan inte försöka stifta godtyckliga lagar mot det bara för att man ogillar det.

Inaktiv
Skrivet av asker:

Djurplågeri är redan olagligt, så om det är djurens fysiska ohälsa ni är rädd om så behöver ni inte sitta panikslagna längre. Om man inte kan se att djuret tagit skada av övergreppen så finns det väl ingen anledning att förbjuda.

Och kom nu inte släpande på den gamla klichén om att vi isåfall kan tillåta ömsesidigt sex med barn. Djur är inte likvärdiga mänskliga barn i lagbokens ögon, vilket gör att vi tillåts systematiskt mörda dem utan påföljd. Ska man ändå satsa på ett förbjud torde väl förbud mot slakt av djur ligga närmare till hands?

Jag säger inte att jag gillar folk som utnyttjar djur, men man kan inte försöka stifta godtyckliga lagar mot det bara för att man ogillar det.

+1

Medlem

Nä vet ni vad, nu tänker jag vara sådär härligt politiskt (o)korrekt så ni som är moraltanter och gubbar får väl sluta läsa från och med... NU.

Folk som diggar tidelag har, likt homosexuella och pedofiler en böjning för något annat än vad majoriteten gillar, nu tänker jag exkludera homosexuella då det inte riktigt har med saken att göra.

Dom som är pedofiler brukar väl (iallafall i 99% av fallen) inte bestämma själv att dom gillar när det är småbarn som dom tänder på och inte folk i deras egna ålder, såklart är det väldigt hemskt när en gammal gubbe håller på med ett litet barn, fast
som sagt, dom har nog inte valt det själv.

Även dom flesta pedofiler kan ju faktiskt hålla band på sig själv, och inte förgripa sig på en oskyldig liten flicka eller pojke, men likväl så är pedofilism en böjning precis som homosexualitet, tidelag, och vad annat man nu kan komma på.

Dock så har jag absolut ingen aning hur man ska kunna hjälpa pedofiler med deras läggning, då jag verkligen är starkt emot det, då jag finner det milt sagt äckligt.

Så där var jag även lite inkosekvent, och kan väl gå tillbaka till topic igen

Tidelag är något helt obegripligt för mig, jag kan inte förstå hur man kan gilla och vilja förgripa sig på ett djur :S

Som CastorFiber säger, finns det inget viktigare att lägga pengar på, som uh världsfred eller stoppa svälten i valfritt urfattigt land?
Och för att förtydliga ännu en gång, jag är absolut inte för pedofilism, dock så är pedofiler även människor, men med en väldigt störande, hemsk och äcklig störning.

Och nej, jag är inte heller homofob, det jag försöker säga att tidelag och pedofilism är en böjning, precis som heterosexualitet och homosexualitet är och är därmed något man inte kan välja själv vad man är


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Detta forum börjar mer och mer att likna flashback.

Håller med, kanske byta namn till FlashZack snart

klumpsmurfen: vad gör du på ett spelforum då det enda du diskuterat är djurrätt?


signatur
Medlem

Nu väntar jag bara på att vargdebatten ska dyka upp.

Inaktiv

Det är alltid viktigt att staten markerar sin ståndpunkt även om det inte får något större genomslag i realiteten.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

att ni argumenterar EMOT!? detta tycker jag är sisådär liiite skrämmande...men det är juh bara jag?

Inaktiv

Greger: Jag tkr inte att heterosexualitet är en böjning.. men, jaja. :/


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

snarare att man inte orkar bry sig å det finns viktigare saker å lägga ner energi på, även om detta är fel

vidare så skrämmer iallafall ordet "Djurrättsalliansen " mig.
låter som några fanatiska stenkastande tokar som eldar upp bilar osv..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av klumpsmurfen:

att ni argumenterar EMOT!? detta tycker jag är sisådär liiite skrämmande...men det är juh bara jag?

Har det någon betydelse om vi är för eller emot tidelag? Folk kommer hålla på det med det även om du, vi,staten och kungen har nåt imot det.

En lagförändring kommer inte ändra något.

Medlem
Skrivet av IceMan:

vidare så skrämmer iallafall ordet "Djurrättsalliansen " mig.
låter som några fanatiska stenkastande tokar som eldar upp bilar osv..

Inte bara jag som tänkte i de banorna.

För övrigt har drunken_monkey_boxer en poäng i det han säger.

Inaktiv

Greger,

Jag tror inte att homo och pedos är samma sak, då man kan bota bort störningen hos pedos men homos är födda homos.

Ang. topic
Varför ändrade man något som tidigare bestraffades med dödstraff och straffarbete till fullkomligt lagligt?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

var nått nytt att man kan bota pedofili du får gärna länka till den artikeln.

Angående topic inget fel att jobba för att nått som är helt galet ska försvinna sen är det skitsamma om folk är tröga o tycker man ska spendera sin tid på annat.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Greger,

Jag tror inte att homo och pedos är samma sak, då man kan bota bort störningen hos pedos men homos är födda homos.

Ang. topic
Varför ändrade man något som tidigare bestraffades med dödstraff och straffarbete till fullkomligt lagligt?

Jasså, så då kan man boto homosexualitet också?
Såvitt jag vet så är faktiskt pedofilism en böjning till småbarn, och ja homosexualitet är en böjning mot samma kön.

DarthZ ; Det blir väl en böjning om homosexualitet också är det, eller?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

ok, vad jag hade hört så får pedos vård för sin böjning, medans att man inte kan vårda homos och därför blev homos ansedda som friska och inte störda. Men jag hittade ingen fakta som som sa så nu.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

ok, vad jag hade hört så får pedos vård för sin böjning, medans att man inte kan vårda homos och därför blev homos ansedda som friska och inte störda. Men jag hittade ingen fakta som som sa så nu.

^- Vård kan man väl få för allt, frågan är om det hjälper. Du kan inte bota pedofiler och homosexuella, men du kan intala dom att det är fel det dom håller på med. Sen är det ju så att homosexuella är accepterade i samhället medans pedofiler inte är det, det är enda skillnaden mellan dom två(UR VÅRDSYNPUNKT, vill poängtera det ;p)

"? Pedofili går aldrig att behandla, vi kan aldrig byta läggning på personen. Däremot kan man ju genom behandling åtminstone förmå personen att inte begå pedofila brott."

Från en artikel om en pedofil som suttit inne 57 år av sitt liv länk

Inget av det kan "botas" och enda skillnaden är att ett är accepterat av samhället medans det andra inte är det.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Sexuella övergrepp på djur?
Säg att ni når 100% med vad ni vill uppnå, vad är resultatet då? Två räddade djur per år? Ett?

Det du pratar om, sexuella övergrepp på djur, är ju inte roligt men är det verkligen så att denna insats behövs? Är djuren så utsatta som sexobjekt att de behöver en övergreppslag? Kommer denna lag stoppa någon som gillar att pilla sin pudel i röven?

Finns det inte viktigare saker att lägga sin tid på?

Jag tycker att allting som inte är rätt är värt att kämpa för. Har inte du viktigare saker att lägga din tid på än att övertyga andra om att man inte ska slösa sin tid på djurplågeri? I så fall, gör en tråd om det du tycker är orättvist och anordna demonstrationer mot det, istället för att kritisera de som tar tag i saker.

Jag vet inte hur många som djur som kan räddas från plågeri med nya lagar, men vissa lagar måste stå i lagboken för att markera vad som är fel enligt vårt lands värderingar, även om de inte ändrar särskilt mycket. Jag blir jävligt glad när jag ser reportage från Frankrike där dom demonstrerar stup i kvarten, de tar ställning och handlar utifrån det.

Kämpa på!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Är djursex verkligen ett stort problem i Sverige idag?

Helt ärligt, jag vill veta.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:

Är djursex verkligen ett stort problem i Sverige idag?

Helt ärligt, jag vill veta.

Förmodligen inte...?

Youtube-proffs

Beror ju på, tror det är många som sätter på sin kossa i ren desperation.

Bonde söker fru är inte för inte liksom. Dom har ju problem att finna töserna liksom


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag tycker att allting som inte är rätt är värt att kämpa för. Har inte du viktigare saker att lägga din tid på än att övertyga andra om att man inte ska slösa sin tid på djurplågeri? I så fall, gör en tråd om det du tycker är orättvist och anordna demonstrationer mot det, istället för att kritisera de som tar tag i saker.

Jag har inte försökt övertyga någon om något, jag kritiserar inte heller de som "tar tag i saker", jag ifrågasatte bara nyttan.

Ser jag en snubbe på stadens torg som försöker kasta lasso runt månen kommer jag inte ifrågasätta hans rätt att försöka, jag kommer inte uppröras över all tid han lägger ner i onödan osv, osv men jag kommer förmodligen fråga hur han resonerar och eventuellt ge honom förslag på någon annan han kan göra, någon som spelar roll eller är genomförbart. Capische?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

jag tycker det är intressant att se många tycka att det är fel, men samtidigt säga att det inte är något man ska lägga tid på.
Varför göra ett undantag i det här fallet när man stiftar lagar i andra fall?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

jag tycker det är intressant att se många tycka att det är fel, men samtidigt säga att det inte är något man ska lägga tid på.
Varför göra ett undantag i det här fallet när man stiftar lagar i andra fall?

Personligen pratar jag varken om undantag eller att man inte skall ödsla tid, jag ifrågasätter bara nyttan.

Vill man hångla upp sin guldfisk så tänker man nog inte på om det är lagligt eller inte. Jag tycker dock att det borde vara olagligt att dejta djur men samtidigt tror jag inte att det händer så mycket att det verkligen behövs en lag och jag ifrågasätter att en lag skulle hjälpa...

Å andra sidan tycker jag att tandlösa lagar ändå behövs, skall man ge sig ut och skrika på gatorna dock tycker jag att det finns bättre saker att skrika om. Som varför jag inte kan köpa värktabletter på ICA tex... urdumt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av huxflux:

jag tycker det är intressant att se många tycka att det är fel, men samtidigt säga att det inte är något man ska lägga tid på.
Varför göra ett undantag i det här fallet när man stiftar lagar i andra fall?

Personligen pratar jag varken om undantag eller att man inte skall ödsla tid, jag ifrågasätter bara nyttan.

Vill man hångla upp sin guldfisk så tänker man nog inte på om det är lagligt eller inte. Jag tycker dock att det borde vara olagligt att dejta djur men samtidigt tror jag inte att det händer så mycket att det verkligen behövs en lag och jag ifrågasätter att en lag skulle hjälpa...

Å andra sidan tycker jag att tandlösa lagar ändå behövs, skall man ge sig ut och skrika på gatorna dock tycker jag att det finns bättre saker att skrika om. Som varför jag inte kan köpa värktabletter på ICA tex... urdumt.

det kan du antagligen från och med nästa år

Fast egentligen är det helt onödigt att man lägger tid på att stifta såna lagar, man kan ju handla från apoteket tvärs över gatan...


signatur

thank you, come again

12
Skriv svar